אימון חשמלי – הבשורה הבאה

4
156
תמיכה בספורטאים. הראל פדר, מנכ"ל E fit ישראל. צילום לופו

שיטת אימון חדשה המבוססת על פולסים חשמליים – זו הבשורה שמביא הראל פדר, מנכ"ל E.FIT  ישראל. על השאלה איך זה קשור לאולימפיאדת ריו 2016, התשובות בפנים.

זה לא סוד שבישראל חיים במרוץ נגד הזמן. תמיד יש לאן למהר, מה להספיק ומה לעשות. בנוסף, לא מעט מאיתנו הפנימו בשנים האחרונות את חשיבותה הרבה של פעילות גופנית לשמירה על הבריאות, אז איך משלבים את הכל ביחד? רובנו עושים זאת בקושי רב, אבל נראה שהפתרון קרוב, אפילו קרוב מאוד.

ביום שישי האחרון בכנס גינוסר הציג הראל פדר, תושב נתניה ומנכ"ל E FIT, ישראל את הדבר הגדול הבא בעולם הכושר בארץ: סטודיו לאימונים מבוסס על טכנולוגיית ה E.M.A – פולסים חשמליים המכווצים את השריר ומייעלים את האימון. ביום שישי הקרוב, במסגרת הפנינג ספורט אותו מפיק מתנ"ס רמת פולג, יחשוף פדר את הטכנולוגיה המעוררת עניין רב, ושורה ארוכה של ספורטאים ישראליים, בהם ספורטאים אולימפיים, החלו להשתמש בה.

מה זה בעצם E FIT?

"מדובר בקיצור של השם ELECTRIC FITNESS. מדובר בשיטת אימון שונה ממה שמוכר וקיים בשוק. שיטת האימון מבוססת על טכנולוגיית EMS. מדובר במכשירי פיטנס ואירובי, שמפעילים ומכווצים את השרירים באמצעות פולסים חשמליים. כתוצאה מכך, האימון יעיל יותר, תפוקת האימון רבה יותר והכי חשוב בהרבה פחות זמן: 20 דקות אימון וסיימת".

כיצד בפועל מתבצע האימון?

"זה די פשוט. האימונים עם המכשיר כרוכים בלבישת חליפה מיוחדת – בה יש אלקטרודות. באמצעות תכנית אימון מותאמת אישית, אנו מפעילים מערכות שרירים שונות בגוף. פעולות כיווץ השרירים בשל הפולסים הינן מהירות מאוד – מה שגורם לקיצור זמן האימון ביחס לשיטה המסורתית – כאשר אצלנו, האימון משלב מלבד הטכנולוגיה המדוברת גם אימון על מכשור".

הראל עצר את הראיון וביקש ממני להתלוות אליו לחדר התצוגה וביקש ממני ללבוש את החליפה המיוחדת. כמי שמתאמנת ארבע פעמים בשבוע בחדר כושר, בתחילה גיחכתי וחשבתי לעצמי: "לא נראה לי קשה במיוחד". הראל ביקש ממני לעלות על האליפטי ולצעוד בקצב איטי, בהמשך הפעיל את האלקטרודות בחליפה. בתוך שתי דקות הרגשתי היטב את המאמץ בקבוצות השרירים שנבחרו. אחרי חמש דקות חשתי שלב אחד לפני אפיסת כוחות, משהו המקביל לאימון של שעה רצופה. "זו בדיוק הנקודה", הסביר הראל המחויך: "כיווץ השרירים באמצעות האלקטרודות, יחד עם העבודה הרגילה על האליפטי, זו המבוצעת בחדר כושר, יוצרים עבודה כפולה ומכופלת של השרירים. התחושה שלך, ההזעה המוגברת והמאמץ נדחסים לזמן קצר. ספורטאי עילית בכל רחבי העולם כבר משתמשים בטכניקת האימון הזו. עכשיו הגיעה העת שגם בארץ יכירו אותה".

למי מתאים סוג האימון הזה? זה לא מסוכן כל עניין האלקטרודות?

"בשיטה הזו יכולים להתאמן כולם: מגיל 16 ועד גיל 80. כמובן, שזה לפי רמות. לכן, האימון מתקיים עם מדריך צמוד, המתאים את העוצמה לכל מתאמן באופן אישי. אין באימון הזה שום סיכון. להיפך, בניגוד לאימון רגיל בחדר כושר, פה אין סכנה של בעיות עם הפרקים או סחוסים ואין פציעות. הדבר היחיד שהוא לא יתרון אבל גם לא חיסרון, זה שהוא עובד נטו על השריר עצמו".

מבחינה תקציבית, זה גם מתאים לכל כיס או שמדובר באימון לעשירון העליון?

"אני חייב להודות, שאני שמח ששאלת את השאלה הזו. האימונים מבחינה תקציבית מתאימים לרוב האוכלוסייה. המחיר למנוי משולב, הכולל שלושה אימונים בשבוע ששניים מהם אירובי ואחד פיטנס בליווי של מאמן צמוד, צפוי לעמוד סביב ה-400 עד 500 בחודש, שזה מחיר סביר בהחלט. כחלק מחוויית האימון אנו מתכוונים להקים בכל סטודיו, במסגרת הרשת המתוכננת, חדר ג'ימבורי להעסקת הילדים הקטנים בשעה שהאמא או האבא מתאמנים".

כחלק מהליך המיתוג של המוצר החדש חתמה החברה מתן חסות לארבעה ג'ודוקאים ישראליים לקראת אולימפיאדת ריו 2016. "מעבר להיבט המיתוגי", ציין פדר: "יש כאן גם את ההיבט העירוני שלי, כתושב העיר נתניה. כספונסרים של הארבעה, המתגוררים ומתאמנים במכון וינגייט שנמצא בשטח נתניה, היה חשוב לי לסייע. הג'ודוקאים הם האחים אורי ואלון ששון, קמילה מינאקווה שעלתה לארץ לפני כשנה מברזיל ולינדה בולדר שעלתה לישראל לפני כמה חודשים מהולנד ובשבת האחרונה זכתה במדליית זהב בגרנד פאריס בקרואטיה. בהיבט המקומי הנוסף, ביום שישי הקרוב, במסגרת יום הפנינג שמקיים מתנ"ס רמת פולג ואשר פתוח לציבור הרחב, אנו נחשוף את המכשירים ונאפשר למגיעים, רבים מהם שכנים שלי, להתנסות בהם".

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן