אין כבוד לדגל

2
112

בדיקת נתניה און ליין בעשרה גני ילדים ובתי ספר בנתניה חושפת: דגלי ישראל מרופטים, דהויים, קרועים וקטנים יחסית. עיריית נתניה: רואים זאת בחומרה, נפעל בנושא

 בדיקה פשוטה שביצע עיתון נתניה און ליין – ksn, בעקבות הודעה שכתב אבי ארד, תושב העיר, בעמוד הפייסבוק "נתניה און ליין – ksn", העלתה כי בגני ילדים ובתי ספר רבים דגל ישראל, במקרה הטוב קטן יחסית, ובמקרה הגרוע יותר מרופט, דהוי ואף קרוע. מתוך כבוד לדגל ישראל, בחר העיתון לפרסם תמונת אילוסטרציה.

בדיקת העיתון שבוצעה בעשרה גני ילדים ובתי ספר חושפת, כי בכל המקרים הדגל שהוצב על ראש התורן הוא בגודל בינוני ומטה – זאת למרות שבשנת 1948 נקבע כי דגל ישראל הרשמי הוא בגודל של 2.2 מטרים וברוחב של 1.6 מטרים. בארבעה מבתי הספר וגני הילדים התגלה כי הדגלים שהתנוססו מרופטים או דהויים או קרועים. על-פי תיקון לחוק הדגל, החל משנת 1997, חובה לתלות בכניסה לבתי ספר וגני ילדים רשמיים את דגל המדינה.

"הדגל הוא הסמל הלאומי שלנו", אמר לנתניה און ליין אבי ארד: "בתקופה בה אנו מבקשים לחנך את ילדינו על בסיס ערכים לאומיים וציוניים, לא ייתכן שסמל המדינה ייראה כל-כך עלוב. לא בארה"ב, לא בצרפת, לא באנגליה ולא באף מדינה עם גאווה לאומית, ייווצר בכלל מצב בו סמל הלאום החשוב ביותר, הדגל, יתנפנף במלוא עליבותו".

מעיריית נתניה נמסר לנתניה און ליין – ksn בתגובה, כי "מינהל החינוך בעיריית נתניה מדגיש את החשיבות בהנפת הדגל במוסדות החינוך, כחלק מחיזוק הקשר של התלמיד למדינה ולערכיה. בעקרון מינהל החינוך דואג לספק את הדגלים למוסדות החינוך, כאשר כל מנהל בי"ס אחראי לבדיקת הדגל בבית ספרו. בעקבות פניית נתניה און ליין, תצא הנחיה מיידית לכל מנהלי המוסדות לבדיקת הנושא ולהחלפת הדגל בעת הצורך".

 

 

2 תגובות

  1. אני חושבת שצריך פעם בשבוע אבא ששירת בצבא ויש לו מה לספר לילדים בכתת הבן'הבת שלו על גבורה של חברים ששירתו במילחמות וכל זה למה? להסביר כמה חשוב הדגל או ההימנון וכמה מרגש כששחקן /שחקנית זוכים במקום ראשון הוא מטעתף עם הדגל וכולם עומדים ושרים יחד איתו את ההמנון ":-)

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן