אישום: הסיעה תושבי הרשות לבצע פריצות

0
107
צילום אילוסטרציה של גנב פורץ דלת באמצעות לום
צילום fotolia

בתאריך 23.8 במהלך פעילות משטרתית של שוטרי משטרת שדות ויס"מ ש"י, לאיתור כלי רכב חשודים כגנובים, נעצרה תושבת קלנסוואה בת 30 בחשד שהובילו תושבי איו"ש, שוהים בלתי חוקיים, להתפרץ לכלי רכב בשטח ישראל וזאת על מנת להעבירם בהמשלך אל מעבר לקו הירוק. מעצרה הוארך מעת לעת ובסופו הוגשו נגדה השבוע כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה, כי במהלך השבועיים האחרונים קשרו הנאשמת וארבעה תושבי הרשות הפלסטינית, להתפרץ לרכבים בשטח ישראל על מנת להעבירם בהמשך אל מעבר לקו הירוק. בהמשך לאחר גניבת הרכבים על ידי השוהים הבלתי חוקיים נדרשה הנאשמת לנסוע אחרי ולפני הרכבים הגנובים במטרה לאבטח ולעדכן אותם אודות נוכחות משטרה באזור.

באחד מהמקרים התקשר אחד השוהים הבלתי חוקיים לנאשמת וביקש ממנה לאסוף אותו ואת היתר מטייבה. לאחר מכן נסעו לכפר מונש, שם ניסו השבח"ים לפרוץ לבית, אולם ללא הצלחה. בהמשך פרצו  לרכב. במקרה נוסף פנו השבח"ים לרחוב אחד בכפר מונש, שם התפרצו לרכב, פירקו את מנעול וחובק ההגה וניסו לגנוב את הרכב.

התובע, פקד עו"ד אריאל אודרברג, טען בבקשה למעצר עד תום ההליכים, כי הנאשמת שימשה חלק מהותי מאותה חוליית גנבים, כאשר תפקידה היה להסיע את החשודים למקום ביצוע הגניבה וכן לאבטח מפני נוכחות משטרתית: "אין ספק, כי מדובר "במכת מדינה" הרי מדובר במי שליבה גס לרכושו של הציבור ואשר חומדת את רכושו של הציבור ללא היסוס או מורא מחוק".

עוד טען התובע, כי הנאשמה הודתה במיוחס לה. לדבריה הדברים תואמו מראש. היא קיבלה טלפון מבצעי. במהלך היום קיבלה טלפון מאחד השוהים הבלתי חוקיים אשר נתן לה הוראות.

פרקליטה של הנאשמת טען, כי הנאשמת לא התפרצה בפועל לאותם בתים ולא גנבה באופן פיזי, אלא היא שותפה כחלק מאותם אנשים שאיתם קשרה קשר, הובילה את השניים או השלושה למקום ספציפי והחזירה אותם. הובילה אותם בשעה מסוימת חזרה ולקחה אותם, כדי להשלים את ההתחמקות שלהם מהמשטרה. הפרקליט ביקש מבית המשפט לשחרר את הנאשמת למעצר בית. התביעה התנגדה לשחרורה.

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, דרור קליימן, נענה לבקשת פרקליטה של הנאשמת ושחרר את הנאשמת למעצר בית מלא, תוך שליחתה לתסקיר שירות מבחן. התביעה ביקשה לעכב את שחרורה לצורך הגשת ערר על ההחלטה לשחרר. השופט קלייטמן נענה לבקשה ועיכב את שחרורה של הנאשמת למשך 48 שעות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן