אלפי שקנאים נחתו באזור

0
770
אלפי שקנאים וציפורים נודדות נחתו באזור. צילום שלמה ולדמן

אלפי שקנאים וציפורים פוקדים בשבועות האחרונים את אגמי חפר – מצפור מאגר משמר השרון וכן את אגמון חפר, שהושק השנה – לאחר חודשים ארוכים של פיתוח.

שני אתרי הטבע משכו במהלך חג הסוכות האחרון עשרות אלפי תושבים ואורחים מרחבי הארץ, וכך גם בסוף השבוע האחרון. המבקרים הרבים נהנו מאלפי שקנאים, אנפות, ציפורים נודדות וציפורי שיר, ומהמראות היפים של בריכות דגים, השדות והמטעים.

בימים אלה של תום החגים עומס המבקרים ירד, מה שגורם ליותר בעלי חיים להיחשף ולהיראות. לנתניה און ליין נמסר, כי השקנאים צפויים להמשיך ולשהות במאגר משמר השרון – שם הם זוכים להאכלה מסודרת, עד לאמצע-סוף דצמבר. לאחר מכן ימשיכו לדרכם.

אגמון חפר, על אף שהוא נמצא רק בתחילת דרכו, כבר מתפקד היטב מבחינה אקולוגית – וממשיך למשוך אליו עוד ועוד יונקים וציפורים.

ראש המועצה האזורית עמק חפר רני אידן, מסר לנתניה און ליין, כי "אני ממליץ לכולם בחום לבקר באגמון ובמאגר וליהנות מהטבע הנפלא שלנו בעמק. כאן גם המקום להזכיר את הסכנה המאיימת על הטבע שלנו בכלל ועל הציפורים בפרט: האפשרות שהמדינה תקים שדה תעופה בשטחי מושב בית הלוי – בין מאגר משמר השרון לאגמון חפר. הקמת שדה התעופה תחסל את אתרי הטבע הנדירים הללו ותבריח את הציפורים והיונקים. במילים אחרות: זה יהיה אסון טבע – ממנו יסבול האזור כולו, החל מתושבי עמק חפר וכלה בתושבי נתניה".

ממועצת עמק חפר ביקשו להדגיש את הסכנה המרחפת על הציפורים. מהמועצה נמסר, כי את המסר הזה מעבירים המועצה ומטה המאבק כחלק מהמאבק הממושך שמתנהל נגד הקמת שדה התעופה, לגורמים הרלוונטיים ובמיוחד לות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), אשר צפויה להחליט על מיקום שדה התעופה בכל יום. זאת ועוד מועצת עמק חפר קוראת לתושבים להצטרף עכשיו לקבוצת המאבק בפייסבוק: לא לשדה תעופה בעמק חפר. בנוסף קוראים במועצה לתושבים לחתום על העצומה נגד הקמת שדה התעופה. שם העצומה – "מצילים את השקנאים בעמק חפר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן