אם תשלם מזונות לילדיה

0
318
מייצגת עו"ד רויטל אבידן. צילום משה גלבר

בני זוג תושבי אזור השרון, שנישאו לפני מספר שנים ונולדו להם ילדים, היו בטוחים שהגיעו אל המנוחה ואל הנחלה. אלא, שלאחר מספר שנות נישואים התגלע קרע בין בני הזוג והם התגרשו. עם גירושיהם עברה האישה להתגורר בעיר אחרת עם ילדיהם המשותפים. זמן קצר לאחר מכן, על פי הנטען, ביקשה לכאורה האישה מהגרוש שלה שייקח את הילדים עד שתסתדר.

הגרוש פנה לבית הדין הרבני על מנת לקבל משמורת על הילדים ובית הדין הרבני נענה לו, אולם מספר שנים לאחר מכן נקלע האב לקשיים כלכלים, בריאותו התרופפה והוא נאלץ להפסיק לעבוד. האב שהוכר כנכה, החל לקבל קיצבה, אולם לטענתו, הסכום שקיבל לא הספיק להוצאותיו ולהוצאות הילדים. באמצעות פרקליטתו, עו"ד רויטל אבידן, הגיש בקשה למזונות מהאישה בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה.

האישה מנגד טענה, כי הגרוש שלה מנע ממנה להיות בקשר עם הילדים וכי הוא זה שסיכל את המפגשים שנקבעו בינה לבין הילדים. בנוסף טענה, כי מעולם לא ויתרה או נטשה את ילדיה וכי ילדיה נלקחו ממנה לכאורה במרמה. עוד טענה, כי היא אינה עובדת ובעלה הנוכחי דואג לצרכיה.

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה, נאווה גדיש, קבעה בפסק הדין, כי "טענותיה של האם לפיהן הקטינים נלקחו ממנה "במרמה" אינן מקובלות עלי, אינן מתיישבות עם הראיות שהוצגו לפני ובכל מקרה אינן רלוונטיות להליך שלפני". בנוסף קיבלה, השופטת גדיש, את בקשתו של האב למזונות מהאם.

עו"ד רויטל אבידן מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "פסק הדין הוא חדשני ותקדימי במובן זה, שנקבע בו פוטנציאל השתכרות של אם – חרף העובדה כי היא אינה משתכרת בפועל. זהו מצב שהיה נכון עד כה, לאבות בלבד. ניכר שמגמת השוויון מגיעה לבתי המשפט גם בנושא פסיקת המזונות והדבר הוא בבחינת מהפכה של ממש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן