אנדרי אוגליצקי נוגע בחלום

0
223
לא נכנע מעולם. אנדרי

 

 

"אני בן 27 מנתניה, יליד העיר וגם גדלתי כאן. נולדתי עם שיתוק מוחין המתבטא באי-יכולת ללכת, בתנועות בלתי רצוניות, קושי בלהיות ברור בשיחה ממשית, לא וירטואלית, שנגרם מספאזם: פקודה המזרימה הוראה לתאי השריר להתכווץ. אני כותב בעזרת הראש והכפתורים שמזיזים את הכיסא הממונע. כשהייתי קטן לא דיברתי בכלל, אבל עם הרבה כוח רצון, התעקשתי שיעבדו איתי על הדיבור. זה הצליח, כי היום אני מדבר, אבל לא ברור במאה אחוז", מקליד אנדרי, שעשה לפני כשבוע את אחד הצעדים האמיצים בחייו והעלה לפלטפורמת היוטיוב את שירו. בראיון מיוחד לנתניה און ליין, סיפר אנדרי על הדרך להשגת החלום.

איך עובדים על הדיבור?
"בבית הספר עבדה איתי קלינאית תקשורת. לצד המוגבלות, יש בי אהבה שאני לא יכול בלעדיה והיא המוזיקה. כתבתי מעל 150 שירים ולפני כשבוע פרסמתי, לראשונה ביוטיוב, שיר שנקרא "ראשונה ואחרונה" – אותו כתבתי לפני כמה חודשים. הוא עבר תוך ימים ספורים את המאה צפיות. זה מאד משמעותי עבורי: הישג עצום בשביל אחד כמוני. השיר הולחן והוקלט במרכז יום "אתגר" שאני נמצא בו במהלך חצי יום. זו ממש הגשמת חלום".

במה עוסק השיר?
"הוא נכתב על אהבה ראשונה, אני מאמין שהגורל רוצה שהיא תהיה איתי, אותה בחורה. הייתה לי בבית הספר, אבל היום לצערי החברה בישראל מתקשה לקבל את "השונה" ולכן קשה לי למצוא מישהי", מספר.

אתה מרגיש שונה? כלומר, מבחינה פנימית
"זה בלתי נמנע. לדוגמה, בהקשר של עבודה. הייתי שמח מאד לעבוד. הייתה תקופה שעבדתי מהבית בבניית אתרים, אבל כמו שאמרתי, היום זה קצת יותר קשה. אני הרבה בפייסבוק ובצ'אטים בעיקר, מתקשר עם העולם. חשוב לי שישמעו את השיר החדש שהוצאתי משתי סיבות: האחת, שיגיע לאותה בחורה עליה אני שר והשנייה, שיגיע למישהו מקצועי יותר ממני, אולי אפילו שישיר במקומי. אני מקווה שבעקבות הכתבה השיר ייחשף ויגיע להרבה אנשים. החלום שלי הוא לעבוד, להקים משפחה והכי חשוב המוטו: אין 'לא יכול', יש 'לא רוצה'. הכל אפשרי".

גם אתם, קוראי נתניה און ליין, מוזמנים לקחת חלק בחלום של אנדרי, לחפש ביו-טיוב את שירו "ראשונה ואחרונה", לכתוב, להגיב ולשתף.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן