אני אוהב אותך, לא"ה

6
292
חלמה, העזה, הגשימה. אפרת מימון

 

אם עייפתם מלשמוע את צמד המילים 'חלומות מתגשמים' והתרגלתם לצקצק בבוז למשמע קלישאה זו, אולי הגיל, אולי השגרה- הגיע הזמן שתחזרו להאמין. אפרת מימון התעקשה על המיזם החברתי שלה ואכן הצליחה: השבוע נחנך בנתניה מרכז פעילות לנשים המתמודדות עם מחלת הסרטן.

ביום שני האחרון, לראשונה בנתניה ובשרון בכלל, הוקם מרכז פעילות לנשים המתמודדות והמחלימות ממחלת הסרטן. בראיון לנתניה און ליין, חשפה אפרת מימון (40), תושבת קריית השרון ואם לשלושה ילדים: "שמתי לב כי בשרון לא קיים מרכז פעילות כפי שישנו בעיר פ"ת ובגבעתיים, הנותן מענה נפשי לנשים אלו. המיזם נולד עקב תפיסת מציאות מעוותת לפיה נשות השרון המתגוררות באזור חדרה ונתניה נאלצות לנסוע במשך שעתיים בפקקי התנועה בשעות הבוקר ע"מ לענות לצורך הנפשי לו הן זקוקות. לא ייתכן כי חולות מבוגרות, למשל, שאין ברשותן את היכולת העצמאית להתנייד מחוץ לעיר, תאלצנה לוותר על בריאות הנפש. הרי גוף בריא בנפש בריאה…ידוע כי קיים קשר ישיר בין בריאות הנפש להחלמה ממחלת הסרטן והקטנת הסיכון להישנות המחלה. למה לא להקים מרכז כזה בעיר שלי, בעצם?", היא פותחת את השיחה.

בחודש שעבר יזמת אירוע התרמה במיני גולף נתניה, אשר מטרתו העיקרית הייתה, קידום המרכז.  את חושבת שזה מה שתרם לכך שהעירייה למעשה הרימה את הכפפה? 

"גם. ראשית, יום הכיף נחל הצלחה רבה וצברתי מאגר של כמאה נשים אשר התרגשו לשמוע כי בקרוב ייפתח המרכז. כולן אישרו שבשמחה תשתתפנה בפעילות המבורכת. תראי, בעיקרון, לאחר שהתוודעתי לכך שלסניף האגודה למלחמה בסרטן בנתניה אין מרכז פעילות, החלטתי לעבוד לפי הספר: תחילה נפגשתי עם אתי יוזף, אחראית מחלקת מתנדבים בעיריית נתניה. לאחר שקיבלתי את ברכת הדרך פניתי ללירז ישעיהו, מנהלת מתנ"ס קריית השרון בבקשה לתמוך במיזם. לירז חיבקה בחום את הרעיון וברוחב לב יחד עם סמדר אלפסי, מנהלת התרבות במתנ"ס, גיבשנו את אופי המרכז. הכל היה מאד מסודר ומאורגן. הרי בסך הכל, היה צורך במקום פיזי שירכז את הפעילות… בסופו של דבר, אם יש לך חזון ואמונה במשהו, שווה לנסות ללכת איתו הלאה".

בחרת לקרוא למרכז בשם "לא"ה. מדוע?

"המרכז להחלמה, אהבה, העצמה", היא אומרת בחיוך ספק שמח-ספק עצוב: "החלטתי על השם הכולל בתוכו את המסר שאני רוצה להעביר לנשים אלו. אין לי ספק, שהמרכז יקנה אור למסע אשר נכפה עליהן, אני בטוחה שייווצרו חברויות חדשות ושהמרכז יכיל באהבה ויעצים כל אחת ואחת. בתור התחלה, הוא יפעל פעם בשבוע, בימי שני החל מהשעה 09:00 עד 12:45 ובמגמה להעלות בעתיד את התדירות", מספרת אפרת.

ומה בתכנית?

"פעילויות וסדנאות שזירת פרחים, תזונה נכונה, בישול, רייקי, ריקודים, יוגה, הפרשת חלה, טיפוח העור, דמיון מודרך, פילאטיס, רפלקסלוגיה, העצמה נשית, הרצאות מגוונות, אימונים אישיים, תמיכה ממרכז שי"ל שייתן שירותי ייעוץ והכוונה, קפה ועוגה ועוד ועוד. התכנית מאד מגוונת ומופעלת ע"י מתנדבים ותורמים בלבד. כפי שאת מבינה, הכל פונה – הן לגוף והן לנפש".

איך עבר יום הפעילות הראשון?

"היה מצוין. הגיעו בערך 15 בנות, אני מאמינה שזה יתעצם. התחלנו עם קפה ומאפה שתרמו לנו "קן העוגיה". לאחר מכן התנסינו בסדנת העצמה נשית, שתכלול עשרה מפגשים בהנחיית ברכה דעבול. עשינו פילאטיס, התפנקנו על פיצות-תרומה של גבי דיין מ"פיצה טיים", עברנו פעילות חשיבה הכרתית של שיטת ימימה בהנחיית אפרת טרמין ועוד. במפגשים הבאים הפעילויות תהינה באופן אקראי אבל מה שבטוח- יהיה כיף. חשוב לומר, כשארגנתי את אירוע ההתרמה הראשוני באמצעות פוסט בדף הפייסבוק שלי, הוצפתי בכל הלבבות של העם היהודי ותושבי נתניה בפרט שנרתמו לתרום ולעזור – אך יחד עם זאת, כרגע המרכז זקוק לתמיכה של מתנדבים נוספים. העשייה החברתית, הנתינה למען האחר, התרומה הקהילתית- הם אלה שמכניסים בנו את המשמעות לחיים, את התחושה העילאית הזו שדבר לא משתווה לה. לדעת שהמרכז יציל חיים, שבזכות המרכז חייהן של הרבה נשים ובני משפחותיהן יהפכו להיות יותר שמחים ובריאים… זה ממלא את נבכי הלב בתודה ענקית לבורא עולם. אני בטוחה שכל אחד מאתנו נולד בכדי לתת תמורה על ההזדמנות שקיבל מהבורא ובעיניי, התמורה הזאת היא להעביר את העוצמה לאחרים, לעזור להם להתרומם".

לרישום יש להתקשר למתנ"ס קריית השרון 09-8820729 matnasks@gmail.com  להתנדבות ותרומות לאפרת דואני מימון בפייסבוק.

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

6 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן