אסון פיצוץ הגז: צו מניעה זמני להריסת הבניין בכיכר העצמאות

0
145

 

ביצוע צו ההריסה שהוציאה עיריית נתניה לבניין מספר 5 בכיכר העצמאות – אחד משלושת הבניינים שנפגע באסון פיצוץ הגז לפני מספר חודשים – יעוכב ב-45 ימים. כך קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי במחוז מרכז, השופט אילן שילה. הרקע להחלטה: עתירה מנהלית למתן צו מניעה זמני שהגישו 24 דיירים בבניין שיועד להריסה, המהווים את רוב הדיירים, באמצעות עו"ד יצחק קריטנשטיין. גורמים בעיריית נתניה מעריכים, כי על סמך חוות דעת מומחים שהציגו נציגי שני הבניינים הסמוכים, שנפגעו באורח קל יחסית ואשר נקבע כי יש להורסם, חוות הדעת שתתקבל לא תהיה שונה.

בעתירה טען עו"ד קריטנשטיין, כי עיריית נתניה פעלה, לכאורה, בניגוד גמור לחוק העזר המקומי לטיפול במבנים מסוכנים אותו היא חוקקה, והיא זו שהיתה אמורה לתת הוראות והמלצות לתושבים ולא להיפך. בעירייה טענו מנגד, באמצעות עורכות הדין נילי ארז סורוקר ולירון רחניאן, כי מדובר בפיצוץ פרטי ולא בפיצוץ לו אחריות עירונית. למרות זאת, כך נטען, עיריית נתניה פעלה לפנים משורת הדין. עוד נטען, כי הדיירים בבניין זה לא טרחו להמציא חוות דעת מומחים ואף התעלמו מכל פניות עיריית נתניה להמצאתה. באין חוות דעת, כך נטען על-ידי עיריית נתניה, נאלצה העירייה לספק חוו"ד מטעמה – בה המסקנה העיקרית היא, שיש להרוס את הבניין.

כמו כן נטען, כי עיריית נתניה הוציאה מכספיה סכום של כ-700 אלף שקלים בעבור מימון שמירה על הבניין המוגדר כמסוכן – למרות שעל-פי חוק לא הייתה חייבת לעשות כן. עוד נטען, כי בניגוד לבניין מספר 5, שני הבניינים הסמוכים, אשר נפגעו בצורה פחותה, הציגו חוות דעת מיידית המחייבת הריסתם – כך שלטענת העירייה אין זהו סביר שבניין מספר 5, ששתי תקרות פנימיות שלו נהרסו והוא "נשען" על שני הבניינים הסמוכים לא ייהרס.

בית המשפט, כאמור, הורה על עיכוב ביצוע עבודות ההריסה ב-45 ימים, וכן הורה לבעלי הנכסים לממן מעתה חברת שמירה פרטית מסביב לבניין.

בתוך כך נודע לנתניה און ליין, כי בעוד כשבועיים צפוייה החברה לפיתוח נתניה (ח.ל.ת) לפרסם מכרז לעבודות תשתית וניקוז, בשיתוף תאגיד מי נתניה, באזור הכיכר. על-פי התוכנית הכללית, צפוי כל אזור הכיכר לעבור שדרוג במהלך שנת 2012, כשבין השאר מדובר על עיצוב אדריכלי מחודש אשר ישמש על-פי הגדרתו כמחולל תיירותי. בעיריית נתניה סירבו להתייחס לפרטים אלה וציינו, כי רק לאחר שיסוכמו כל הפרטים, תצא העירייה בהודעה מסודרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן