אצבע מאשימה: כך הרסה המדינה את החיים של אביטן

10
296
בתצלום קולאז', ראש עיריית חדרה לשעבר חיים אביטן ועו"ד בני כץ המייצג את אלון חסן - חושף פרשת רונאל פישר

לא יאמן לאן מובילות זרועות התמנון: יריבים פוליטיים קשרו על-פי הנטען קשר עם גורמי אכיפה לזרז חקירה ולהביא למעצר מתוקשר של חיים אביטן, עד חודש נובמבר 2013, ראש עיר מכהן בעיר חדרה. חקירה זה דבר מבורך, אבל זמן קצר לפני בחירות, זה בהחלט מכשלה בעייתית – בעיקר שכיום, מעל שנה וחצי אחרי, מסתבר שהתיק נסגר לו עם כלום ושום דבר.

אותה חקירה, שכיום די ברור שתרמה רבות להפסדו בבחירות, עסקה באותה עת בטענות לכאורה נגד אביטן, בקבלת טובות הנאה למיניהן בתמורה לאישורים שניתנו למכרזים ולהיתרים בפרויקטים שונים בעיר. למרות המתקפה התקשורתית באותה עת, שכאמור פגעה בו קשות, הן מהבחינה התדמיתית בימי הבחירות והן ברמה האישית (חקירה משטרתית, לכל המצקצקים בלשונם, זה דבר קשה), הפסיד אביטן רק בהפרש של 700 קולות. מה שאומר, שלולא החקירה עצמה שנפתחה, משום מה, קצת לפני בחירות ויש הטוענים בגלל שהופעלו אינסוף לחצים והופעלו אינסוף קומבינות, אביטן היה היום ראש עיר.

התקשורת עטה על עניין המעצר כמו נשר המריח למרחוק גוויה. במקרה הזה, ראש עיר מכהן. הכותרות זעקו בכל כלי התקשורת, תמונתו של ראש העיר מגיע מתא המעצר להארכת מעצרו בבית המשפט, תועדו בכל זווית צילום אפשרית, מהדורות החדשות נפתחו עם תמונתו מלווה בסוהרי יחידת נחשון. וזה בסדר, כי זהו חלק מהמשחק הדמוקרטי וחלק חשוב מהתנהלותה של התקשורת.

אממה, היכן אותה תקשורת היום, כשהתיק נסגר? מי יחזיר לחיים אביטן את אותם ימים קשים? מדוע אותה תקשורת לא מדפיסה כותרות ענק עם המילים "יצא זכאי". האם רק אם, חס וחלילה, חיים אביטן היה מחליט לפגוע בעצמו כמקרה תנ"צ ברכה ז"ל, אז הייתה נזכרת לחבקו?

האם מישהו תהה מדוע מעורבים מרכזיים בפרשה כלל לא הוזמנו למסור עדותם במח"ש (היחידה החוקרת)? או, למשל, מדוע עו"ד רונאל פישר שעבד עבור עיריית חדרה, ניצל את קשריו לכאורה  ודאג לפמפם כל הזמן במסרים שליליים נגד ראש העיר אביטן? האם מי מבין שלוחיו הפעיל את כל כוחו וכובד משקלו שראש העיר ייעצר סמוך מאוד לפני הבחירות וכך בעצם הביא לנפילתו של אביטן? שהרי עד עתה איש לא הצליח להסביר מדוע, בכלל, נפתחה חקירה כל-כך סמוך לתקופת הבחירות. יתרה מזאת, נציגי רשות המסים בחקירה – כך נודע לחתום מטה – הביעו מחאה נמרצת וטענו כי החקירה נגד חיים אביטן נפתחה בטרם עת.

האמת, שהתפנית הגדולה החלה עת נכנס לתמונה עו"ד בני כץ. עו"ד כץ, תושב נתניה (גילוי נאות, אני בקשרי עבודה עם משרדו), קיבל שיחה בהולה מאלון חסן, אז, האיש החזק מנמל אשדוד, חסן תיאר בפני עו"ד כץ כי הוא מאוים ונסחט על-ידי עו"ד פישר. עו"ד כץ צלצל לפרקליט המדינה ואמר לו: "יש לי פצצה ביד. אני לא סומך על איש". תגיע לירושלים אמר לו פרקליט המדינה וכך עשה עו"ד כץ וההמשך ידוע לכולם: על חסן הושתלו מצלמות ומיקרופונים. הוא קבע עם פישר במסעדה מוכרת  למסור לו את הכסף שביקש. פישר שלא חשד בדבר "זימר" והתהדר בקשריו ויכולותיו, לקח את מזוודת הכסף, יצא מהמסעדה ואז קפצו עליו הבלשים ומכאן באמת הכול היסטוריה.

מאז החל מעצרו וחקירותיו של עו"ד פישר, התפוצצו כאן, בזו אחר זו, פרשיות שוחד שלא מביישות משטרים אפלים. קציני משטרה, פרקליטת מחוז והיד עוד נטויה, כולם עבדו כמו מכונה משומנת בידי אדם רב זרועות ששיחק באנשי מערכת המשפט והאכיפה בישראל כמו במריונטות.

השבוע, בראיון ברדיו, פנה עו"ד בני כץ לפרקליט המדינה שי ניצן וליועמ"ש ויינשטין, והפציר בהם, כי לאור סגירת התיק של חיים אביטן והממצאים שנחשפו, עליהם להודיע לאלתר על בחירות חוזרות. במקום בו נעשה שימוש ציני ומרושע במעצרו של חיים אביטן, מעצר ללא צורך למשך עשרה ימים בעיתוי אומלל ויתכן אף זדוני, זמן קצר לפני הבחירות, במקום כזה כאשר ברור שהציבור הושפע לרעה מהתעמולה המשחירה, המבזה, חסרת הגבולות כנגד אדם שבנה את שמו הטוב כל חייו. ולאלו ששפכו את דמו, שהשחירו את שמו, אמר עו"ד כץ: "ראוי שיתקיימו בחירות חוזרות". עו"ד כץ גם הוסיף: "טוב שאינכם נחשפים לחומר הראיות שהצטבר, החקירה בעניין זה מתנהלת בימים אלה, ומעבר לכך אינני מתכוון להוסיף דבר. פרט לכך שאעשה כל שביכולתי על מנת שאביטן יחזור במהירות לשרת את הציבור בכל ליבו ובכל מאודו".

בני כץ, בעברו קצין מודיעין וחקירות במרחב שרון, שירת במשטרה בתפקידי חקירות בכירים, פיקד על מאות שוטרים אומר בכאב: "אני מעריך ואוהב שוטרים. פקודיי לשעבר שנתנו את נשמתם מתוך שליחות ואת משטרת ישראל. אני וחברי, אתה ואתם, לא ניתן ולא נעבור בשתיקה ולא נביט לצד למראה שחיתות, חוסר יושר, ערכים נבובים בקרב שוטרים ואין זה משנה מה דרגתם. אלו שסרחו, אלה שהכוח שיבש את מחשבתם, מהווים בושה – ראשית לכל ציבור השוטרים המסור, לארגון כולו, המשטרה של כולנו, משטרה שהייתי מאוד גאה לשרת בה ועדיין גאה ומאמין בה עד עצם היום הזה. אלו שחברו לכאורה לשוטרים, שהפעילו אותם מבחוץ, דינם שווה ואף חמור"

היכן נמצאת התקשורת כיום? בזמן מעצרו של ראש העיר אביטן ולאורך כל תקופת המעצר החקירות והארכות המעצר, סיקרו ללא הרף את האירוע. כיום ,משנסגר התיק וכלל לא הוגש כתב אישום, הם נדמו. יהיו כאלה שיגידו: ראש העיר לא זוכה מוחסר אשמה אלא מחוסר ראיות מספיקות להגשת כתב אישום. ועדיין, האם דמו שהופקר והותז לכל עבר, לא היה ראוי לאזכור בכל אותם אמצעי תקשורת שרקדו על דמו אז?

בעידן הרשתות החברתיות שהפכו מזמן למכונת מוות, אנשים שנוטלים את חייהם בגין שיימניג מכוער שמריצים עליהם ברשתות, מי צריך לתת את הדין? כל כך קל להרוס אדם ששנים רבות שירת כאיש ציבור, אדם ערכי ומוסרי ולהפוך אותו לשבר כלי.

מפחיד אותי לחשוב, אבל בזמן שירותי במג"ב, כיהן אז ניצב ישראל סדן כמפקד מג"ב. האיש, 30 שנה בשירות ציבורי בדרגה הכי גבוהה, מעולם לא דבק בו רבב. והינה, עת פרש מהמשטרה ונבחר לראש העיר חדרה, זמן קצר לאחר מכן נעצר ויישב בכלא על שוחד, הפרת אמונים. ואני תוהה מה קורה שם בעיריית חדרה, שאנשים שכל חייהם שירתו בתפקידים ציבוריים ולא דבק בהם רבב, מתיישבים על כס ראש העיר, והופ, התחנה הבאה היא ישיבה בכלא, אלמלא הייתי במקום ניצב בדימוס סדן, הייתי עושה בדק בית מי דאג למעצרו.

אלון חסן הוא לא "טלית שכולה תכלת". אני גם מכיר את האמרה שאין עשן בלי אש, ובכל זאת, מגיע לאיש הזה תעודת הוקרה ממדינת ישראל. חסן היה נתון לכאורה לסחיטה ואיומים מצד פרקליט בכיר, חזק, בעל קשרים חובקי זרועות בכל המערכות. אותו חסן, שבזכות תפקידו כיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, החזיק מדינה שלמה בביצים, גילה שיש מישהו חזק ממנו. והוא זה, אותו חסן, שבסופו של דבר הפיל אותו, את עו"ד פישר, וחשף תיבת פנדורה.

אני לא יודע אם יוחלט על עריכת בחירות חוזרות בעיר חדרה. אני די בטוח, שחיים אביטן המתהלך שנתיים עם התחושה שגנבו לו את תפקיד חייו, התפקיד עליו חלם ועליו נלחם, יצטרך לשאת את התחושה הזו עוד זמן רב. אני מאמין, שאין מחילה לפגיעה בשמו הטוב של אדם. ולא משנה כמה אדם הוא חזק, כי כל אדם שפוגעים, רומסים, הורסים, מוחצים ומתירים את דמו, עלול בסופו של דבר להישבר.

אמר פעם נשיא בית המשפט: "אני מעדיף אלף אנשים אשמים מסתובבים חופשיים בחוץ, מאשר אדם אחד חף מפשע בתוך הכלא". ואולי, ככל שיתגלו יותר יותר ממצאים בפרשיית פישר, כך יתקרב יותר ויותר חיים אביטן למקומו הטבעי – כמי שיושב על כסא ראש העיר חדרה.

לדף הבית של נתניה און ליין

10 תגובות

  1. יוני ישר כח ל הכתבה , אתה כותב מדהים חברי וצפויי לך עתיד גדול , כעורך דין אצל בני כץ אתם תהיו צוות מנצח !

  2. יוני כתבה טובה ונכונה בקשר לחיים אין ספק שהוא נפגע ואין ספק שהוא יחזור ובגדול בקשר אלייך גם אתה עשית דרך והצלחת ותגיע בקשר לאנשים הקטנים והעלובים שיפסיקו לכתוב נגדך או לקנא לך תיהיה בלחץ אם כותבים עלייך זה סימן שאתה מצליח ומישהו כנראה נשאר מאחור

  3. פשוט מפחיד מה שעבר עליו והוא עוד ראש עיר.. מה קורה לאזרח הקטן ?.

  4. כתבה אמיצה אומנם קצת באיחור. אבל מישהו שם מראה בפרצוף של פישר

  5. זה לא מופרך לטעון שיתכן ובזכות בני כץ נמנע כאן מקרה התאבדות של אדם חף מפשע

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן