בוטלה החלטה שעשויה להאריך מאסרם של אסירים בארץ

0
184

לפני זמן מה פנה אסיר לעו"ד גל שרטוב, מנתניה, בדבר הודעה שראה על לוח המודעות בבית הסוהר, בו הוא מרצה את עונשו, על שינוי שיטת החישוב של שחרור מנהלי. האסיר טען, כי שינוי ההנחיה יאריך משמעותית את מועד שחרורו המנהלי הצפוי על פי החישוב הישן.

עו"ד שרטוב בדק ומצא, כי שינוי הנוהל לפיו יחושב השחרור המנהלי על פי תקופת שני שליש מהמאסר ולא על פי תקופת המאסר המלאה, יוסיף בפועל לתקופת המאסר של האסירים תקופות משמעותיות, בממוצע של מספר שבועות לכל אסיר, בהתאם לתקופת המאסר לה נדון.

בעקבות הכוונה לשנות את ההנחיה המנהלית הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי כנגד שיטת החישוב לשחרור מנהלי, עתירה זו נדחתה לאור עדכון הפרקליטות לפיו ההנחיה טרם נכנסה לתוקף ואמורה היתה להיכנס לתוקף בתאריך ה-1.1.16 ומכאן שהעתירה תאורטית. עו"ד שרטוב פנה למנהלת חטיבת הכליאה בשב"ס והודיע כל כוונתו להגיש בג"ץ בנושא.

השבוע התבשר עו"ד שרטוב, כי בהמשך לפנייתו, הוחלט לחזור מהכוונה לבצע את השינוי בשיטת החישוב, כך שבסיס חישוב השחרור המנהלי ימשיך להיות תקופת המאסר המלאה, כפי שהיה נהוג עד כה.

עו"ד שרטוב הסביר מהו השחרור המנהלי ומסר, כי שחרור מנהלי הוא שחרור ששירות בתי הסוהר מפעיל את בהוראת השר כאשר כמות האסירים בבתי הסוהר עולה על תקן הכליאה. התקופות של השחרור המנהלי נקבעות על פי תקופת המאסר המלאה של כל אסיר ואסיר.

בעקבות ההחלטה לא לשנות את הקריטריונים מסר עו"ד שר טוב למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "אם היו מחילים את ההנחיה היתה נגרמת פגיעה באסירים גם באופן רטרואקטיבי ובנוסף לא היתה אפשרות לערער על החלטה כזו. זו החלטה שמשפיעה על כל אסיר. בעצם עשיתי שירות לכל האסירים בארץ. אני שמח שהם ירדו מההחלטה שהיתה עלולה לפגוע באסירים ולהאריך את תקופת השהיה בכלא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן