ביהמ"ש: הילדים נחטפו לרוסיה – האם מחויבת להחזירם

0
204
שירי רובינס גולן
מייצגת. עו"ד שירי רובינס גולן. צילום דרור כץ

פרשה דרמטית שבמרכזה טענה לחטיפת שלושה ילדים קטינים לרוסיה על ידי אמם, עומדת במרכזו של פסק דין הצהרתי בו נבחנו עקרונות אמנת האג ואשר התקבל לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה.

למערכת נתניה און ליין נמסר, כי בין שני בני הזוג, ילידי מדינות שונות מחבר העמים לשעבר ואשר הכירו רק לאחר עלייתם ארצה, התגלעו קרעים. לטענת עורכת הדין שירי רובינס גולן, המייצגת את אבי הילדים, נדהם האחרון, בוקר אחד לגלות, כי ילדיו נלקחו לרוסיה ללא ידיעתו. במשך למעלה מחודש ימים לא זכה האב לשוחח עם ילדים או לקבל כל מסר על שלומם.

לדברי הבעל, האישה סיפרה לו כי היא לוקחת את הילדים לאמה, המתגוררת בעיר סמוכה בישראל – אך לשם כך הצטיידה במספר רב של מזוודות- דבר שנראה היה תמוה בעיניו. לאחר מספר ימים בהם מיאנה לשוב לביתם, הודיעה האישה לבעלה כי היא ברוסיה עם ילדיהם וכי אינה מתכוונת לחזור ארצה. בדיקה העלתה, כי כרטיסי הטיסה נקנו מכרטיס האשראי של הסבתא, וכי האישה הודיעה מראש למקום העבודה על כך שהיא מתפטרת ביום החטיפה.

בנוסף על כך, כך נטען בתביעה דחופה להכרזת המקרה כחטיפה שהגישה עו"ד רובינס גולן, משכה האישה סכומי כסף גדולים מהחשבון המשותף של בני הזוג. משנודע הדבר, כאמור, הגיש האב תלונה במשטרה נגד אשתו ואמה, בבקשה שהוגשה לבית המשפט התבקשה השופטת איילת גולן להכיר במקרה כחטיפת ילדים על פי אמנת האג וכן לפרסם פסק דין הצהרתי כי הילדים הם תושבי ישראל ועל האם להשיבם ארצה לאלתר.

לדברי עוה"ד רובינס גולן, אמנת האג מפרטת בצורה רחבה ביותר באילו מקרים תוגדר הגירה של אחד ההורים עם ילדיו כחטיפה, ובאיזה לא. כמה מהקריטריונים נוגעים למשך הזמן בו שהו הילדים במדינה ממנה היגרו, בלי קשר למקום הולדתם, לידיעה ולהסכמת 'ההורה הנחטף' (ההורה שנותר בארץ המוצא א.ב.), למעבר הילדים לארץ אחרת, לתכנון מוקדם של החטיפה תוך הסתרת העניין מבן הזוג הנחטף – ועוד.

השופטת גולן תבורי מביהמ"ש לענייני משפחה בפתח תקווה קיבלה בימים אלה את בקשתו של הבעל להכיר בילדיו כעומדים בקריטריונים של אמנת האג, ואף הוציאה פס"ד הצהרתי לפיו הילדים הם תושבי ישראל ועל האישה להשיבם לישראל.

למערכת נתניה און ליין נמסר, כי הרשות האחראית על יישום אמנת האג בירושלים קיבלה את החלטת ביהמ"ש ומסרה אותה למקבילתה ברוסיה. לדברי עו"ד רובינס גולן, בימים אלה נמסר מהרשות בישראל, כי שלטונות רוסיה, החתומים על אמנת האג, החלו לטפל במקרה ואף יצרו קשר עם האם החוטפת.

לכתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

נישאה בארה"ב – תאולץ להתגרש בישראל

תקדים: ביה"ד חייב בגירושין בשל התעללות נפשית

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן