25 שנה לביצ' האוס – הפקולטה למדעי הגל

0
158
ביצ' האוס - נתניה
ביצ' האוס נתניה

בכל בוקר, ממש מוקדם, עוברת הודעה בקבוצות הואטס בהן חברים אלפי גולשים וגולשות. בהודעה ההתייחסות היא למצב הגלים בים בכלל ובחופי נתניה בפרט. נתניה בכלל, מזה רבע מאה, נחשבת לבירת גולשי הגלים הבלתי-רשמית של ישראל. למהפכה אחראית, בין השאר, חנות גלישה קטנה ברחוב אחד העם, שהפכה מזמן לאחד מסמלי ההיכר של העיר. החנות ביצ' האוס. בכל זאת, 25 שנות קיום, בעידן הקניות האינטרנטי ועוד בתחום הפונה בעיקר לצעירים ולצעירות, זו סיבה למסיבה.

את החנות הקים אייל רוקח (43), שרגע לפני גיוסו לצה"ל פתח את המקום שהפך למוקד עלייה לרגל לגולשי גלים וחובבי סקייטבורד. עם השנים נוסף לצוות מתן רוקח (29) כשותף מלא. בריאיון למערכת נתניה און ליין מדברים השניים על תרבות הגלישה בישראל בכלל ובנתניה בפרט, על איך הכל התחיל בכלל ואיך לא, מסיבת הרחוב שתתקיים ביום שישי הקרוב כחלק מהחגיגות ומה שצפוי בה.

איך בעצם נולד הרעיון לפתוח חנות גלישה?
מתן: "אני אומנם עובד המון שנים בביצ' האוס, ובשנים האחרונות גם שותף בניהול, אבל לא הייתי זה שפתח אותה. כשהחנות נפתחה הייתי בין ארבע…".

אייל: "אני גולש מאז שאני ילד קטן. החיבור והאהבה לים היא משהו שעד היום אני לא מצליח להסביר במילים. רעיון לפתיחת החנות הגיעה, בכלל, ממקום של לאחד ולחבר את קהילת הגולשים בעיר. באותה תקופה לא הייתה חנות רשמית של ציוד איכותי לגלישה. של בגדים. כגולש הרגשתי את הצורך. למשפחה שלי היה שטח וזה היה החלום שלי. כמובן, שהמון זמן הייתי עסוק בשכנועים .בכל זאת, ההורים שלי לא כל-כך התלהבו מהרעיון בהתחלה, אבל בסופו של דבר הצלחתי. בגיל 18 וחצי, רגע לפני גיוס, הצלחתי להגשים את החלום שלי".

לפתוח עסק לאוכלוסיית הגולשים שבאותה עת הייתה קטנה, צריך אומץ. לעשות זאת בגיל 18 רגע לפני גיוס זה אמור להפחיד. לא?
אייל: "זו שאלה שלא מעט אנשים שאלו אותי בזמנו. זו גם אחת הסיבות שלקח לי הרבה זמן לשכנע את ההורים לתת לי להשתמש בשטח. תמיד הייתי והאמנתי בחלום שלי. באותה תקופה אחי הגדול בדיוק השתחרר מהצבא. הוא זה שלקח פיקוד על החנות בזמן שהייתי בצבא. כמובן, שאני עשיתי את כל מה שביכולתי לעשות במסגרת השירות הצבאי. לקחתי פה סיכון בדיעבד, אבל באמת שהביצ' האוס עוד בתכנון לא הייתה רק חנות גלישה – אלא משהו הרבה מעבר. היא הייתה סוג של בית שני לגולשים ואני סוג של אח גדול. תמיד היה אכפת לי. אם זה לגייס כסף עבור גולש שאני מאמין בו ואין למשפחתו יכולת לממן לו השתתפות בתחרות בחו"ל, אם זה להעיר גולש צעיר שהחליט לא ללכת לבית ספר ולקחת אותו עד השער. שתי המילים המניעות אותי בחיים ולא רק בעולם הגלישה, הן אהבה ונתינה. אני מאמין שכשאתה נותן, אתה מקבל חזרה כפול – כך גם שאתה אוהב".

ביצ' האוס אינה העיסוק היחיד של השניים. מתן, נשוי ואב לתאומים, משמש גם כמנהל חשבונות. ואילו אייל, גם כן נשוי ואב לשלושה, מחזיק בזכיינות בעיר על שתי חנויות של מותג הגלישה בילבונג. בנוסף, מנהל אייל קייטנות גלישה.

ביום שישי הקרוב תקיימו מסיבת רחוב מושקעת ברחבת החנות. למה החלטתם לחגוג דווקא השנה?
מתן: "השנה עלה הרעיון של מסיבת רחוב וזרמנו עם זה בכל הכוח. בכל זאת, 25 שנה זה פז"מ מכובד מאוד".
אייל: "בלי סיבה מיוחדת. בעבר לא הרגיש לי נכון לחגוג ואולי לא הייתי פנוי לזה גם. השנה זה אחרת. יש לי גב של רשת בינלאומית מאחורי, יש לי ארגון וסדר שקצת לא היו קודם ובעיקר זה מרגיש לי נכון. בואי נגיד שיום ההולדת לחנות היא רק התירוץ למסיבה. הרעיון האמיתי מאחורי המסיבה ביום שישי, הוא להגיד תודה לאותם לקוחות שהם כבר מזמן משפחה. כל השנים מפרגנים לנו ועכשיו הגיע הזמן שלנו לעשות בשבילם ולפנק אותם חזרה".

מה בתכנית? מה מצפה למי שיגיע?
מתן: "קודם כל עמדת די. ג'י שיתחיל לנגן כבר בשעה 11:00 בבוקר. דאגנו לבירה חופשית וסושי, דוכן תכשיטים עשויים עבודת יד וקשורים לים וגלישה. גלריית תמונות מרשימה של סטפני, צלמת הגולשים שתציג את התמונות על קנבסים מיוחדים. בחנות עצמה נאפשר רכישת ציוד במחירים ממש ממש משתלמים. זה בגדול".
אייל: "יהיה כיף גדול זה בטוח"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן