בית המשפט קבע: הגרושה תסולק מהקרוואן

0
82

פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה, שם קץ לייסוריה של מושבניקית קשישה, תושבת האזור, אשר בשנים האחרונות חייה הפכו לגיהנום, לאחר שכלתה לשעבר התגוררה בקרוואן שבנחלתה וסירבה להתפנות.

תחילת הפרשה לפני מספר שנים, בהחלטת בנה של הקשישה ואשתו, למכור את ביתם בהרחבה במושב בשרון, ולהתנחל במבנה לא חוקי המצוי בנחלה השייכת לקשישה.

הבן ואשתו לא ביקשו את רשות האם, שהיא בעלת הזכויות בנחלה, אך הרגיעו אותה, כי הם מתעתדים להתגורר בנחלה רק למספר חודשים, עד לרכישת בית מגורים חדש.

כשיחסי בני הזוג עלו על שרטון והם החליטו להתגרש, עזב הבן את המבנה, אך גרושתו סירבה להתפנות. הגרושה המשיכה להתגורר בקרוואן, יחד עם בתה הנשואה וחתנה.

בין לבין, בית המשפט השלום ברחובות (שדן בתביעת רשות מקרקעי ישראל לפינוי והריסת מבנים לא חוקיים במשק) הוציא צו הריסה למבנה הלא חוקי בה התגוררה הגרושה.

למרות צו ההריסה נענו בקשותיה של בעלת הנחלה, מכלתה לשעבר להתפנות מהמבנה, בסירוב. בנוסף סירבה הגרושה לשאת בקנסות הנובעים מהשימוש הלא חוקי במבנה, ובתשלום חשבונות המים והחשמל המנופחים של המבנה.

לנתניה און ליין – נתניה און ליין, נמסר, כי הגרושה טענה, שמחצית מזכויותיו של בעלה לשעבר, כבן ממשיך, מגיעות לה ולכן היא רשאית להמשיך ולהתגורר במשק מכח היותה 'בת ממשיכה'. עוד טענה, כי על בעלה לשעבר לשאת בכל הוצאותיה בגין המגורים בקרוואן.

בצר לה, פנתה בעלת הנחלה לעורכי הדין רגב אלקיים ואיתי שרף ממשרד עורכי דין שרף אלקיים ושות', אשר הגישו בשמה תביעה לפינוי הקרוואן.

לאחרונה פסק בית המשפט, כי על הגרושה, לפנות את הנחלה לאלתר, וכי לא מגיע לה כל פיצוי בגין הפינוי. בית המשפט קבע, כי ההיתר שניתן להשתמש בקרוואן, לא ניתן מתוך כוונה ברורה ומוחלטת להעביר את הקרוואן לבני הזוג בסופו של יום – אלא כפתרון כלכלי זמני. בנוסף קבע בית המשפט, כי בני הזוג לא נרשמו כבנים ממשיכים ויתרה מכך, גם אם היתה הבטחה או התחייבות מצד האם, הרי שהיא טעונה מסמך בכתב: "בענייננו, לא הוצגה כל התחייבות בכתב מצד האם, להעברת המשק לבני הזוג או הרשאה למגוריהם הקבועים בו. וגם לו הייתה התחייבות זו, שהינה בגדר התחייבות ליתן מתנה – הרי שניתן לחזור מהתחייבות שכזו בתנאים המפורטים בסעיף 5 לחוק המתנה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן