בלינצ'ס מוקרם במילוי פטריות ובטטה

0
1129
בלינצ'ס - הבלוג של שף גולן ימין
עלי בלינצ'ס - הבסיס לאין-ספור וריאציות. צילום fotolia

שלום חברים, חגי תשרי ומאכליהם עתירי העוף והבשר כבר מאחורינו ומזג האוויר עושה סימנים ראשונים של סתיו. זה הזמן למנה שמגישים אותה חמה והיא על טהרת החלבי. הבלינצ'ס (ברוסיה קוראים לו בליני) על שלל הווריאציות האין-סופיות שלו, הפך לאחד המאכלים היותר פופולריים בישראל. בניגוד לפנקייק האמריקאי, הבלינצ'ס דק יותר ועדין יותר – מה שהופך אותו כבסיס נוח מאוד למילוי. אז תדליקו את הגז ונתחיל לבשל.

בלינצ'ס מוקרם במילוי פטריות ובטטה

חומרים לבלינצ'ס
1.5 כוס קמח
1.5 כוס חלב
2 ביצים
0.5 כפית מלח

חומרים למלית: 
50 גרם גבינה בולגרית למריחה
בצל ירוק קצוץ
4 פטריות פורטובלו חתוכות לקוביות קטנות (ניתן לבשלם במים. לא חובה)
פירה בטטה (שתי בטטות שבושלו מראש ובאמצעות מיקסר יצרתם מחית)

חומרים להקרמה: 

שמנת לבישול
בצל קצוץ
3 שיני שום קצוץ
100 גרם גבינה צהובה מגורדת
מלח ופלפל לבן

אופן ההכנה:

בשלב ראשון נכין את עלי הבלינצ'ס. את כל המרכיבים נכניס לסיר קטן ונערבב היטב עד לקבלת בלילה חלקה. נטבול נייר סופג בכף אחת של שמן ונשמן מחבת. את המחבת נניח על הגז ונחמם. נמלא חצי מצקת בבלילה ונמזוג למחבת. בערך לאחר דקה וחצי יופיעו בועות. אז נהפוך את עלה הבלינצ'ס ונטגן לדקה נוספת. כך נעשה את כל העלים.

בשלב השני נכין את המלית. ניקח את כל החומרים ונערבב ביחד. נניח על שולחן העבודה עלה בלינצ'ס, נמלא במעט מלית ונגלגל את עלה הבלינצ'ס (זכרו שהמלית אמורה להספיק לכל עלי הבלינצ'ס – אלה שלא נישנשתם תוך כדי).

בשלב השלישי נבצע את הליך ההקרמה. בסיר קטן נמזוג כף שמן ונטגן עד להזהבה את הבצל ואת השום. נוסף את השמנת ונטבל במלח ובפלפל. נביא לרתיחה ונסגור את הגז. נטעם ונתקן. נסדר את הבלינצ'סים בצלחות ונמזוג מעל את השמנת החמה. להשלמת ההגשה נפזר מעל גבינה מגורדת ונקרים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות בערך כשתי דקות. בתיאבון.

 

מוזמנים להגיב, לשתף, להביע דעה, להתרשם מעוד מתכונים שלי כאן: הבלוג של שף גולן ימין – נתניה און ליין – נתניה און ליין או כמו שאני הכי אוהב, פשוט להתקשר אליי לנייד 052-577-1570

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן