בן וגל כהן חושפים: אמנות הדיאלוג

2
350
בן וגל כהן, מתוך המופע "אב ובנו - דיאלוג". צילום יח"צ

 

בן כהן הוא משורר, מוזיקאי, מפיק ואומן יוצר. המופע "אב ובנו דיאלוג" שכתב, נולד מתוך המקום הכי אמיתי שלו. "גל (22), בני הבכור, לשעבר תלמיד בתיכון 'שרת' בנתניה וכיום סטודנט למוזיקה ברימון המסיים כעת שנה שלישית ובדרכו לאקדמיה בירושלים. "המופע נולד בעקבות ההכרה והידיעה שגל נולד עם לקות ראייה-ניוון רשתי (RP) ומאבד את מאור עיניו. ראייתו התדרדרה כבר מגיל קטן וכיום הוא למעשה עיוור", מסביר בן בראיון לנתניה און ליין – ksn.

מה עומד מאחורי המופע?

"זה מופע מוזיקלי אינטימי עם שירים מקוריים שנכתב לפני שלוש שנים בעקבות הדיאלוג ביני לבין גל, מעין שליחות למסר העברת הדיאלוג בין בני האדם, בין הורים לילדים, בינינו לבין עצמנו והתמקדות בין היתר ב"אחר הוא אני" ובהתמודדות מול החיים. לנסות דרכו להביט באנשים ולומר להם שאפשר גם אחרת. הצופה במופע הופך להיות חלק מהדיאלוג ובהמשך גם שגריר שלו".

ספר לי על החיבור האישי לכתיבתו

"יום אחד הלכתי לאורך החוף והבנתי שאני לא יודע מי היה אבי, בעצם. אבא שלי נפטר במלחמת לבנון הראשונה, כשהיה בתותחנים, הייתי אז בן 18 והוא בעצם בגילי כיום, 47. פתאום, קלטתי, שעברו השנים ובנקודה שבה אני עומד, אין לי מושג מה היו החלומות שלו, מי הוא היה. שם הכל נולד. גל רואה את העולם ומתקשר איתו דרך המוזיקה. לכן, לפני שנה, החלטתי שאני רוצה להעלות את המופע כמופע רוק לקהל הרחב. בעקבותיו, ילדים התחילו לדבר עם ההורים שלהם, לשאול שאלות. אנחנו מרגישים שיש לנו תוכן שיכול לתרום לדיאלוג בין הורים לילדים ובנוסף- להדגיש שגם האחר בחברה יכול להצליח. בלי שום קשר, אני מניח שהעסקה באופן קבוע תגרום לגל להיות עצמאי, למרות מגבלת הראייה שלו. זה יהיה עוד צעד לקראת היותו מודל להצלחה בקרב אנשים עם מוגבלויות".

הבנתי שגם שדרגתם את "אב ובנו דיאלוג" לדיאלוג של "אב ובנו והדודים"

"נכון, פסנתר, גיטרה אקוסטית וחשמלית. הדודים והבת דודה המוזיקאים הצטרפו לחגיגה סוחפת ומרגשת, מאינטימיות עברנו למופע להקה, המתבסס על אותם תכנים. אני חושב שזו כל העוצמה של המופע: גם הקטן וגם הגדול, אנחנו מאד מאמינים בהם".

היכן אתם מופיעים?

"בקרוב נפעל בשת"פ עם מתנ"ס 'חפציבה' (נתניה) ובני הנוער מהקהילה האתיופית, וכנראה נופיע בווליום שיתקיים ב-24 לחודש. המופע מוצג בפני תלמידים, בני-נוער בבתי ספר וכן במקומות תרבות אחרים לקהל שונה- כנסים, מתנ"סים, קתדרות וכו'. בכל חודש אנחנו מציגים במועדון השבלול בנמל ת"א וגם בהתנדבות, במסגרות בהן הדיאלוג הוא צורך קיומי. אין ספק שהוא נוגע. לפעמים בדיאלוג בחשיכה, רואים יותר ממה שנדמה".

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן