בעלי קרקעות בתל מונד: עבודות הפיתוח מתעכבות

0
763
עבודות הפיתוח בפרויקט 105. צילום באדיבות אחד מבעלי הקרקעות

בחודש ינואר השנה יצאה לדרך תכנית הצ 105, או בשמה העממי פרויקט 105 לבניית 880 יחידות דיור במזרח תל מונד. עם תחילת עבודות הפיתוח קיוו בעלי הקרקעות, כי התוכנית תתקדם במהירות והם יוכלו להגיש תכניות לבנייה לאישור. אולם, כך לטענת גורמים שונים, העבודות התנהלו בעצלתיים ולאחרונה, לפחות במשך שבוע ויותר, העבודות נעצרו. בעלי הקרקעות, כך נטען, שילמו עד עתה כ-40 מיליון ₪ למימון עבודות הפיתוח – כאשר – לטענת בעלי קרקעות – כל עוד עבודות הפיתוח אינן מסתיימות, לא מאפשרת מועצת תל מונד הגשת תכניות בנייה לאישור.

אחד מבעלי הקרקעות סיפר, כי כל זמן שעבודות הפיתוח לא מסתיימות, לא יכולים בעלי הקרקעות להגיש תוכניות בניה לאישור. לטענתו מועצת תל מונד מסרבת לאפשר הגשת תוכניות, תוך התניה תנאי שעבודות הבניה יחלו בתום עבודות הפיתוח הנחוצות לתחילת הבנייה במקום. בעל הקרקע טען, כי בישובים אחרים, דוגמת אבן יהודה, מאפשרת זאת המועצה ובכך נחסך זמן יקר. כמו כן מסר בעל הקרקע, כי בתוכניות אחרות בתל מונד אפשרה המועצה להתחיל הליכי תכנון תוך כדי עבודות הפיתוח.

מהחברה למשק וכלכלה נמסר לשרון שלי בתגובה, כי "הפיקוח על הפרויקט מבוצע על-ידי חברת פיקוח שנשכרה על-ידי המועצה והניהול מבוצע על ידי החברה למשק וכלכלה. לקבלן נמסר בשלב זה לביצוע (בתחילת ינואר 2017) צו התחלת עבודה מספר 1 בהיקף של 10 מלש"ח. לוח הזמנים המאושר לסיום ביצוע שלב זה, הכולל ברובו ביצוע של עבודות תשתיות עמוקות של קווי ניקוז וביוב ועבודות של חברת חשמל וכבלים הינו חודש אוגוסט. על בסיס עמידה בלוחות הזמנים לאספקת החומרים והמתקנים".

בחברה למשק וכלכלה התייחסו אף ללוח הזמנים לביצוע העבודות ומסרו, כי בהתקנת מערך הביוב קיים פיגור של כעשרה ימים נכון ליום מסירת התגובה. כמו כן, בשל שינוי תכנוני שהתקיים השבוע נוצר עיכוב נקודתי של שלושה ימי עבודה שאמור להצטמצם במהלך השבועיים הקרובים. בעבודות הניקוז קיים איחור של 17 ימי עבודה בשל דרישת הפיקוח ובקרת האיכות להחלפת אביזרים שסופקו – עיכוב שאינו אמור להשפיע על הלו"ז הכללי בשל תגבור צוות העובדים.

על-פי החברה למשק וכלכלה, "יש לקחת בחשבון שבמסגרת לו"ז זה נכללות גם עבודות של חברת הוט וחברת החשמל אשר אינן מבוצעות על ידי קבלן הפיתוח ולפיכך אינן בשליטתו". עם זאת מדגישים בחברה למשק וכלכלה, כי העבודות צפויות להסתיים במועד שנקבע.

במועצת תל מונד בחרו שלא להתייחס לשאלות העיתון, בהן השאלה, מדוע לא תאפשר המועצה לבעלי הקרקעות הגשת תכנית בנייה לאישור – ולו כדי לקצר את ההליך הבירוקרטי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן