בעקבות הסכם: נדחתה תביעת משפחתו של רענן לוי ז"ל נגד המשטרה

0
124

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, דחתה בשבוע שעבר את תביעתם של בני משפחתו של הנער רענן לוי ז"ל, אשר נרצח בסמוך למועדון בשפיים. התביעה הוגשה בין השאר נגד משטרת ישראל. התביעה נדחתה בעקבות הסכם בין בני המשפחה למשטרה. ההסכם הושג לאחר שמלוא העובדות הרלוונטיות למקרה הוצגו למשפחה והם השתכנעו, כי לא קיימת עילת תביעה נגד משטרת ישראל בתיק זה.

כזכור, רענן לוי ז"ל נרצח בתאריך 18.12.04 בסמוך למועדון בקיבוץ שפיים. בעקבות הרצח, הוגש כתב אישום כנגד פרנסואה אבוטבול, אבי אבוטבול ושי מכלוף (שלא נכלל בתביעה זו). לאחר שמיעת ראיות בתיק הפלילי, הורשע פרנסואה אבוטבול ברצח ואילו אבי אבוטבול זוכה מעבירת הרצח מחמת הספק, אך הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ובניסיון לחבול חבלה חמורה שלא כדין, כאשר ההרשעה בעבירה של ניסיון לחבול חבלה חמורה שלא כדין, הינה בהתייחס לחבורת ראשון לציון, עמה החלה הקטטה ולא בהתייחס למנוח. פרנסואה נדון למאסר עולם ואילו אבי נדון לשש שנות מאסר.

בעקבות מותו, בני משפחתו – יורשיו של רענן לוי ז"ל תבעו בתביעה נזיקין את המשטרה, קיבוץ שפיים, המועדון וחברת האבטחה. בתביעה נטען, כי השוטרים שנקראו למקום לטיפול בקטטה התעסקו בעניינים הקשורים במועדון בזמן ביצוע רציחתו של לוי ז"ל.

במקביל להגשת כתב ההגנה על ידי המדינה, הגישה הפרקליטות בקשה לצירוף נתבעים והודעת צד ג' כנגד פרנסואה ואבי אבוטבול, על מנת לצרפם כצדדים ישירים לתובענה. ביהמ"ש המחוזי בת"א נעתר לבקשת המדינה. בתוך כך עתרה המדינה להטלת עיקולים בסך שלושה מיליון שקלים על אבי ופרנסואה. ביהמ"ש נעתר גם לבקשה זו. לאחר קיום ישיבות הוכחות בנוגע לאחריות פרנסואה ואבי, קיבל בית המשפט, בספטמבר 2014, את תביעת היורשים ופסק, כי על פרנסואה ואבי לשלם כ- 2.3 מיליון שקלים – נקבע כי 80 אחוזים מהסכום ישלם ופרנסואה ו-20 אחוזים ישלם אבי. שאר הנתבעים (מלבד המדינה) סיימו בפשרה מול התובעים עוד בטרם ניתן פסק דין זה נגד פרנסואה ואבי.

התובעים ביקשו להמשיך בתביעה כנגד המדינה ובעקבות זאת הסכימו התובעים והמדינה על קיום פגישה בפרקליטות ת"א (אזרחי). בפגישה הוצגו לתובעים ראיות אובייקטיביות מהתיק הפלילי, שהוכיחו, כי אין עילת תביעה כנגד המדינה. מכלול הראיות שהוצג בפני היורשים הוביל אותם לבקש את דחיית התביעה כנגד המדינה. להסכמה זו ניתן תוקף של פסק דין על ידי ביהמ"ש המחוזי בת"א כאמור.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, קבעה, כי "הנני סבורה כי החלטת התובעים לסיים את התביעה כנגד משטרת ישראל בהסדר שעניינו דחיית התובענה כנגדה הינה החלטה ראויה ונכונה, וזאת על סמך הראיות הרלוונטיות המדויקות הנוגעות לאירוע, לפניו, במהלכו ולאחריו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן