ברקוקש – קוסקוס חלבי בנוסח מרוקו

0
1951
ברקוקש קוסקוס חלבי נתניה
צילום fotolia

קוסקוס הוא מרכיב שבסיסו גרגירי סולת שהותפחו על ידי אדים. הם משמשים כמרכיב מרכזי בהמון מנות במטבח הצפון אפריקאי וגם במטבח הים תיכוני – החל מקינוחים וכלה כמנות מרכזיות לצד בשרים ותבשילים.

אצלנו, בבית, סבתא שלי נהגה להכין ברקוקש במימונה וגם בפורים. מאז שסבתא חנה אינה יכולה, לצערי, להכין את המנה בגלל מצבה הבריאותי, אני ממשיך את דרכה הקולינרית במשפחה. המתכון שאני מציע הוא של סבתי. יתרונו הוא בתוספות שתוכלו להוסיף – בכך להפוך את המנה כמושלמת לארוחת בוקר חלבית או ארוחת ערב. בינינו, עם טיפה'לה עבודה תוכלו להתענג על מנה מדהימה ואותנטית, שלידה מנת קורנפלקס סטנדרטית תיראה עלובה.

מתכון ברקוקש – קוסקוס חלבי

המרכיבים:

2 וחצי כוסות קוסקוס עבה
4 כוסות מים רותחים
רבע כפית שטוחה של מלח
חצי כוס סוכר
רבע כוס צימוקים
רבע כוס שקדים מולבנים וחצויים (לא חובה)
רבע כוס תמרים מגולענים וחתוכים לרבעים
חצי כפית קינמון טחון (אפשר גם פחות למי שלא אוהב)
כוס וחצי חלב
גרידת תפוז אחת
רבע כוס חמאה מומסת

תוספות לפי הטעם או העונה: בננה חתוכה, תפוח עץ חתוך, אגס חתוך וכו'

שלבי הכנה:

בקערה גדולה נשלב את המלח והקוסקוס. לאחר מכן ניצוק את המים הרותחים ונכסה את הקערה כשהיא על אש בעוצמה נמוכה. התחלנו בעצם את הליך האידוי – הליך שיגרום לקוסקוס לתפוח. מדי חמש דקות תערבבו את הקוסקוס עם כף כדי לאפשר הכנסת אוויר בין הפתיתים. התהליך אמור להימשך 15 עד 20 דקות. בקערית נפרדת נערבב יחדיו את הקינמון, הסוכר והחמאה המומסת וניצוק את מה שייצא לקערת הקוסקוס. במהלך הערבוב ללא הפסקה נוסיף את החלב בהדרגה ואת גרידת התפוז. לאט לאט ובסבלנות. כשהחלב ייספג היטב בקוסקוס נוריד מהאש ונוסיף את התוספות על-פי הטעם האישי (תמרים, צימוקים, שקדים).יש כאלה שנוהגים להניח על המנה כף שמנת חמוצה ויש כאלה שמקשטים את המנה עם פרוסות בננה ודבש, תפוחי עץ ועוד היה נטויה. בתיאבון.

מתכונים נוספים:

מרציפן – המלך הלא רשמי של מתכוני מימונה

מתכון לעוגיות בעבע תמר עירקיות

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, בנתניה און ליין, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן