גל ונדליזם, פריצות וגניבות במרכז העיר

0
277
שאריות פח לאחר שהוצת ברחוב סמילנסקי. צילום באדיבות ציפי קפל

ועד מרכז העיר הגיש השבוע תלונה במשטרה לאחר שבשבועות האחרונים סובלים תושבי מרכז העיר ממכה של הצתות פחי אשפה. כמעט בכל לילה מוצתים מספר פחי אשפה ובנס לא אירע אסון והאש לא התפשטה. במהלך שבוע אחד הוצתו פחי אשפה ופחי מחזור ברחובות סמילנסקי, ירושלים, רמז, הגליל ואף במתחם אירוס הארגמן. עוד נודע, כי ביום שישי שעבר הוצתו כשישה מוקדים ברחוב אחד.

תושבים רבים הביעו כעס והתלוננו, שאין תחושת ביטחון בעיר. למרות התלונה שהוגשה במשטרה, היפנו התושבים אצבע מאשימה לעיריית נתניה, אשר לטענתם גובה מהתושבים היטל ביטחון, אולם לא מגבירה את הסיורים, כפי שהובטח עם תחילת גביית ההיטל.

בנוסף התלוננו תושבים רבים במרכז העיר על מכת פריצות לבתים ולמכוניות וגניבות. אחד התושבים סיפר, כי "בכל לילה שומעים על פריצות באזור מרכז העיר. אנחנו לא מרגישים בטוחים ולא יודעים מתי זה יגיע אלינו. לשכנים שלנו פרצו. פרצו לבתים ורכבים ברחוב סמילנסקי, ברחוב בן יהודה וגם ברחוב הלפרין. אנחנו לא רואים סיורים של משטרה, אנחנו לא רואים סיורים של הפיקוח העירוני. אני לא מבין בשביל מה אנחנו משלמים היטל ביטחון כשאין ביטחון?".

ציפי קפל, חברת ועד מרכז העיר מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי הוועד החליט לא להיכנע לאדישות ולהגיש תלונה במשטרה. לדבריה: "שריפת פחים היא השחתת רכוש פרטי, במקרה של פחי אשפה ירוקים, והשחתת רכוש ציבור במקרה של הצתת פחי מיחזור כחולים. מדובר באלימות יזומה ומתוכננת המסכנת חיי אדם. חלק מהפחים צמודים לקומה הראשונה וסמוכים לבלוני גז. מאחר ומדובר במה שנראה כתופעה החליט ועד מרכז העיר לא להסתפק בהעלאת תמונות לרשת החברתית אלא להגיש תלונה במשטרה, במטרה שזו תעשה את תפקידה בין בגלוי בין בסמוי. לצד תלונה במשטרה יצרנו קשר עם מנהל הפיקוח לנושא זה תוך תיעוד תוצאות ההצתות ומתן פרטים נוספים לאלה ולאלה. אנו רוצים לחיות בבטחה ודורשים את הגנת הרשות על כל המשתמע מכך"
.
קפל הוסיפה, כי "בעקבות הצפת המיידע בפורום שלנו, 'תושבים מטפחים סביבה', פנו אלינו חברים רבים בבקשה שנפנה לעירייה ונבקש שבניינים שהפחים הירוקים שלהם הוצתו לא יחוייבו ברכישת פח חדש כמקובל .(הפח הכחול הוא של חברת מיחזור והיא זו שמציבה חדש במקום הפח שהוצת). תושבים אמרו לנו שהם משלמים 'מס ביטחון' לעירייה ושהיו פירסומים על ניידות סיור ברחובות העיר אולם ההצתות, כמו גם ריבוי פריצות לבניינים מעידים על אוזלת היד של העירייה. למה שנשלם לחינם, אמרו לנו תושבים. חלקם אף כתבו זאת ברשת החברתית. כוועד בהחלט נפנה לעירייה לנושא הפחים הירוקים".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "בבדיקה בתכנת המוקד, התקבלו חמש פניות בגין הצתת פחים ברחובות מרכז העיר. בעקבות כך, מנהל האכיפה מגביר סיורים בכל העיר ובאזור מרכז העיר בפרט. בכל יום מסיירים בכל אזור, ניידת פיקוח עירוני, ניידת שיטור עירוני ופקחי חנייה פרוסים בכל רחבי מרכז העיר. בנוסף אליהם, מנהל האכיפה מפעיל יחידת אופנועים. בימים אלו, יחידת השיטור העירוני מתמקדת בעיקר בנושא, ונערכים מבצעים גלויים וסמויים ברחובות הנ"ל, במטרה לתפוס את הגורמים לוונדליזם. יש לציין ששריפות הפחים נגרמו בשעות שונות ביממה ולכן, מתגברים סיורים לאורך כל שעות היממה".

תגובת משטרת ישראל לא נתקבלה עדיין ותתפרסם בהמשך.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן