גן ילדים שיפעל על פי העקרונות האנתרופוסופיים יפתח ב"אלומות"

1
113
צילום: רן אליהו

בשנת הלימודים הקרובה יפתח גן ילדים על אזורי אשר יפעל על פי עקרונות החינוך האנתרופוסופי ;  הרישום לגן החל

הגן, שיפתח במתחם בית החינוך "אלומות" יהיה בפיקוח מלא של משרד החינוך ומינהל חינוך וחברה והוא מיועד לגילאי 4-5. מעיריית נתניה נודע, כי הרישום לגן החל.

ראש מינהל חינוך וחברה טובה דולב, מסרה, כי תקופת הילדות נתפסת כתקופה של הבשלה, צמיחה פנימית ורכישה הדרגתית של כישורים, איכויות והבנות. ע"פ הגישה האנתרופוסופית, הלימוד בגיל הרך נעשה בעיקר מתוך חיקוי. בהתאם לכך, הגן יספק ככל שביכולתו סביבה ביתית, חמה ובטוחה. סביבה שתאפשר לילד לחקור את העולם באופן פעיל באמצעות תנועה, יצירה, פעילות גופנית ומשחק חופשי עשיר בדימיון. כמו כן – יעוצבו מרחבי הגן בשילוב של חומרים מן הטבע בפינות היצירה, המשחק וההתנסות.

דולב הדגישה: "אנו מעוניינים להרחיב את מגמת פיתוח הייחודיות של מוסדות החינוך, כפיילוט גם בגני הילדים, מתוך הבנה שהתהליך עצמו מזמן התפתחות אישית והתחדשות גם של חברי הצוות החינוכי".

תהליך פיתוח הייחודיות במוסדות הגיל הרך יונהג על ידי נורית גבאי מנהלת האגף לגיל הרך (בעבר מנהלת ב"ס יסודי "רימלט" בעיר) , אשר החלה את תפקידה בימים אלו. צוות הגן יקבל ליווי והדרכה מקצועיים בדרך חינוכית זו. מעגל העשייה יכלול שיתופי פעולה וחיבורים ייחודיים עם בית החינוך "אלומות" אשר פועל ע"פ עקרונות אלו של האנתרופוסופיה.

מעיריית נתניה נמסר לנתניה און ליין – ksn, כי הרישום לגן ייעשה באגף לגיל הרך, במחלקת רישום לגני ילדים והוא יהיה פתוח עד לתאריך:16.4.15.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן