דברים שמעצבנים אותי במסעדות

3
214
צילום fotolia

"טעים לכם? הכל בסדר? להביא לכם את האוכל עם השתיה? את השתיה עם האוכל? תרצו קינוח אולי? יש לכם בעיה עם עלי טרטר? ועם רוטב של מח טלה? המטבח נסגר בעוד 3…2..1.." ושאר דברים מרתיחים שקורים במסעדות…

—–

 בואו נדבר תכל'ס- אין כמו לשבת במסעדות, בעיקר בכאלה שקרובות לבית ולא מצריכות מאתנו להתגנדר ולהסתדר כאילו אנחנו מתכוננים לצאת לטקס פרסי האוסקר. מי שמכיר אותי יודע היטב שאני חובבת בתי קפה. את רוב הפגישות והעבודות שלי אני נוהגת לעשות לצד קפה הפוך ("שיר-קפה-שטמפפר" זו אני, נעים מאד).

אממה, יש כמה דברים שמטריפים עליי את דעתי. הבה נמנה אותם:

1. כשהמלצרית שואלת אם הכל בסדר כשאת באמצע הביס. תני ללעוס, נשמה. מה את באה ככה בלי התראה מוקדמת? חכי שאבלע.

2. כשאת מבקשת מים כי וואללה, לא כזה אכפת לך אם יביאו אותם ממעיין סלוקייה של "מי עדן" או מהבאר פה בחוץ ונראה שהכוונה שלך מאד ברורה, אבל המלצרית דורכת לך על הכיס: "מינרלים או קנקן"? תגידי לי, שמעת אותי משחררת את המילה 'בקבוק'? תביאי מים מהניאגרה מצידי, רק תביאי!

3. כשמזמינים ארוחת בוקר זוגית (ואני מדגישה- ז ו ג י ת) ומקבלים מגש מניטורי עם טעימות גבינות סלטים. לשניים. פיצי. מה זה הצלוחיות הקטנטנות האלה? הזמנתי דגימות דם? אני סועדת ל-א.בוקר עם טוב-טוב הגמד? עם נילס?

4. כשמביאים לך את השתייה שעתיים לפני האוכל. כולנו תמיד בטוחים שזו איזושהי קונסיפרציה נגדנו כדי שנהיה צמאים עד שהאוכל יגיע ואז ניאלץ להזמין בקבוק שתיה נוסף. אני איתכם חבר'ה.

5. כשלקחת הפסקה מהביסים אז את יושבת ובוהה, אך המלצר לא נח לרגע ושואל אותך: "לפנות לך?". אפשר לנשום בזמן האוכל או שאתה ממהר לאנשהו?

6. כשלקוחות מבקשים להוציא מהסלט את העגבניות, המלפפון, הבצל והחסה. הלו, הוצאתם את כל הקונספט, נראה לי שכדאי שתזמינו משהו אחר. או לחילופין כשמבקשים מהמלצרית להוריד מרכיב והיא אומרת שעליה לשאול את הטבח. תגידי לי, את הטיפ, להשאיר לך או לטבח? תורידי את הבזיליקום ואל תעצבני אותי.

7.  כשהמלצרית אומרת בחיוך "אין לנו קולה, יש לנו רק פפסי". אתם בלאי. אנחנו ב-2015, בוקר טוב

 8. כשמביאים את החשבון ומתעכבים לבוא לקחת אותו. הכי מרגיש "שכחו אותי בבית" 1-2-3-4-5

 9. כשאין גישה לנכים

10. כשהשולחן מלא באוכל והמלצרית מגיעה עם שאלה מטומטמת: "ניגשו אליכם?". לא, הבאתי את האוכל מהבית.

11. אנשים שלא משאירים טיפ

12. אנשים שקיבלו שירות טוב ומשאירים רק 10% טיפ

13. אנשים ששואלים את המלצר אם זה כולל שירות. שימו כמה שקלים של הערכה, מה כואב לכם?

14. כשהמלצר שואל: "להביא לכם תפריט?". לא, היום החלטתי שאני מנחשת.

15. כשאת רוצה לשבת בשולחן מסוים ואומרים לך ש"השולחן הזה תפוס" למרות שכל המסעדה ריקה

16. כשהמלצר טוען שאין בעיה להחליף את הסלט ירוק עלים לסלט קצוץ אבל זה כרוך בתוספת תשלום של 5 שקלים. מה זה הגניבה לאור יום הזו? חמישה שקלים בשביל לחתוך עגבניה מללפון ובצל לצלוחית?!

17. כשאת מסיימת ומסמנת למלצר מרחוק עם היד בפנטומימה של חתימה באוויר, הוא מתקרב אליך ושואל: ״חשבון?״. לא סתם יש לי תיקים ביד.

ובנימה אישית זו- הכל בהומור. מלצרים ומלצריות יקרים, כולי הערכה אליכם ואתם מקסימים. נשיקות במצח. נזכרים בדברים מעצבנים שקורים במסעדות? מוזמנים להוסיף…

3 תגובות

  1. חחחח… מוסיפה עוד סעיף. הכי מרגיז זה שמלצר לא רושם את ההזמנה שלך, מביא לך משהו אחר לגמרי ועוד מתווכח

  2. לאחר הארוחה במסעדה השירות היה גרוע.לא השארתי טיפ ואני לא חושב שצריך בכלל לתת טיפ .המלצרים התווכחו איתי ועד שלא הרמתי את קולי הם לא הפסחקו.למסעדה הזו לא חזרתי כלל.טיפ הוא מרצוני וזו לא חובה כלל.גם לרשום המחיר לא כולל % שירות לא תקין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן