דודו ביטון מתגעגע לארץ

0
143
דודו ביטון. צילום ניר אנשר

לפני כשלוש שנים, כאשר יצא דודו ביטון לשחק באירופה, האמין החלוץ המצוין שהמסע שהתחיל בגיל שבע במתנ"ס בשכונת סלע, יגיע עד לליגות הטובות בעולם. ביטון שיצא בתחילה לשחק בפולין, התחיל את הקריירה האירופית שלו בצורה מרשימה. אולם, שורה של החלטות שהתבררו כשגויות, קטעו את הפריצה הגדולה. הקיץ הקרוב מהווה עבור ביטון לא רק הזדמנות נוחה לחופשה בעיר הולדתו נתניה – אלא גם הזדמנות לבחון מחדש את הקריירה, ההזדמנויות הקיימות ביבשת האירופית וגם האפשרות לחזור לארץ – לאחר שמספר קבוצות בליגת העל, בהן נתניה, הביעו בו עניין רב.

דודו, אחרי חודשים ארוכים בקור האירופי, עדיין מתרגש בכל פעם מחדש בביקור בארץ?
"ברור, אני תמיד סופר את הימים. כיף גדול להיות פה, יחד עם החברים והמשפחה. קשה לתאר את ההרגשה של לחזור לארץ אחרי שנה בחו"ל. אני מנסה לדחוס כמה שיותר חוויות. האמת, שהפסקתי לספור בכמה אירועים ושמחות הייתי מאז נחיתתי בארץ".

האם להערכתך תמשיך בסטנדר ליאז הבלגית?
"מבחינה משפטית יש לי עדיין חוזה לשנתיים הבאות בקבוצת סטנדר ליאז. אני לא חושב שאשחק שם בעונה הבאה, אבל כל מהלך חייב להיות בתיאום מלא עם הנהלת הקבוצה. כרגע זה מה שאני יודע. לא מעבר לזה".

האם אתה פוסל את האפשרות שתחזור לשחק בישראל – כמו מספר לגיונרים שחזרו?
"אני, באופן אישי, לא פוסל שום דבר. ההעדפה האישית שלי היא להמשיך ולשחק באירופה, אך ברגע שיהיה משהו קונקרטי, נשב יחד עם הסוכן שלי, דודו דהן, ונקבל החלטה".

אוהדי מכבי נתניה לא הסתירו את העובדה שהם היו מעוניינים לראות אותך לובש צהוב..
"אני חייב להודות, שהאוהדים ריגשו אותי מאוד. גם כשהייתי בספרד, רבים סימסו לי ושלחו לי הודעות בפייסבוק. ועכשיו, כשאני בארץ, אנחנו נפגשים ברחוב בנתניה והם מדברים איתי על-כך. כנתנייתי תמיד תהיה לי פינה חמה בלב למכבי נתניה, אבל מעבר לגישושים שהיו לפני כחודשיים לא קרה שום דבר ".

המונדיאל הנוכחי מלא בהפתעות ובצמצום פערים. האם זה מורגש גם בליגות האירופיות?
"אני לא הופתעתי. הטורניר איכותי מאוד, הנבחרות משחקות עם המון התלהבות וכן, ניתן לומר, שהפערים מאוד הצטמצמו בין הנבחרות. אישית, אני סימנתי עוד בשלב הראשון את נבחרת ברזיל. אני מאמין, שהם יתעוררו בזמן הנכון ובסוף ייקחו את המונדיאל".