דיא סבע אופטימי מתמיד

1
131
דיא סבע. צילום ניר אנשר

 

 

לפני כחודש, לאחר שקשרה של מכבי נתניה, ערן לוי, קרע את הרצועה ונאלץ להעדר מהמגרשים כחצי שנה, קיבל דיא סבע את המפתחות להוביל את הקבוצה שבנה שלומי דורה לעונה ללא בעיות כלכליות ומקצועיות.

סבע, שהוגדר מלכתחילה כאחד מתוך שלושת השחקנים המובילים, הגיע למחנה האימונים בגרמניה נחוש בדעתו להחזיר מכל הלב את האמון שניתן בו.  אלא, שממש כמו ערן לוי, סבע סיבב את הברך וקרע את הרצועות – מה שיצריך גם אותו להיעדר כחצי שנה לפחות מהמגרשים. בראיון לנתניה און ליין – נתניה און ליין, משדר סבע אופטימיות רבה – לא רק בגלל חתונתו, אלא גם בשל המחווה המרגשת של יו"ר מכבי נתניה, דורון אוסידון ויו"ר בית"ר טוברוק, אריק איזיקוביץ', שדאגו להאריך לסבע את החוזה – דווקא אחרי שנפצע.

דיא, איך בדיוק נפצעת במשחק באימון והאם האמנת שזו פציעה חמורה כל-כך?

"בניגוד למה שדווח, זה לא היה תיקול עם שחקן. הרגל שלי נתקעה בדשא. הרגשתי מיד שזו פציעה לא פשוטה, כי איך שנפלתי לא הצלחתי להתרומם והכאבים היו חדים. קראתי לפיזיוטרפיסט. הוא בדק ופינה אותי מיידית לבית החולים הקרוב לצורך ביצוע צילומים. זה היה ברור לכולם, שמדובר בפציעה לא פשוטה".

על מה חשבת ברגע הראשון, כשהבנת את חומרת הפציעה?

"ברגע הראשון חשבתי על החתונה שתתקיים בעוד שבוע וחצי. זה היה הדבר הכי חשוב, מבחינתי, באותו רגע. ממש הדבר הראשון שעבר לי בראש, אבל אין מה לעשות, הכול לטובה: לא דחיתי את החתונה ויהיה בסדר. אני מאמין אני אצא מחוזק מזה".

האם בחתונתך תצעד עם קביים?

"אני כבר כעת צועד עם קביים. בחתונה עצמה אחבוש גם מגן ברך וסד מיוחד שאמור להקל עליי באופן משמעותי – כך שלא אסתובב כל החתונה עם קביים".

נקבע לך ניתוח לעוד כחודש. מדוע, בעצם, נקבע תאריך יחסית רחוק?

"מדובר בעניין רפואי. כספורטאי יש לבצע חיזוק שרירים וחיזוקים לברך. כמו כן, היה חשוב לי לעשות את הניתוח רק לאחר החתונה. מדובר בהיעדרות של קצת יותר מחצי שנה עד לחזרה מלאה, בכושר מלא, למגרשים".

לאור פציעתו של לוי, היית אמור לשמש כשחקן מפתח עושה משחק. עד כמה המצב מתסכל אותך?

"מאוד מתסכל. האימונים עם שלומי דורה היו מצוינים, וכקבוצה למדנו לשחק כמקשה אחת. היה ברור לי, שזו תהיה מעין שנת הפריצה שלי וזו אחריות כבדה שקיבלתי ברצון ובאהבה להפוך למעין ציר מרכזי בקבוצה – במיוחד לאחר פציעתו של חברי, ערן לוי. לצערי, פציעות הן חלק בלתי-נפרד מכדורגל מקצועי. עד כמה שזה מתסכל, אי-אפשר לשנות את המצב, רק לקוות לצאת מהסיפור הזה מחוזק יותר ולעשות הכל, מבחינה רפואית ומקצועית, כדי לחזור למגרש הכי מהר שאפשר".

לפני כחודש היית במבחנים בחו"ל, מה התפקשש שם?

"דווקא מאוד הרשמתי שם, אבל מבחינה כספית זה לא הסתדר מולם – אבל – אני שמח שבסופו של דבר חתמתי בנתניה. זו הייתה העדפתי מלכתחילה".

אפרופו חתימה בנתניה, זכית למחווה מאוד מרגשת מאוסידון ומאיזיקוביץ שהאריכו לך את החוזה – דווקא לאחר פציעתך

"כן זה ריגש אותי מאוד. זה גם מראה שמכבי נתניה, בשיתוף עם איזיקוביץ, זו קבוצה מפוארת הדואגת לשחקנים שלה – גם בימים קשים כמו פציעות כאלה. כאן המקום להודות לדורון אוסידון, לאריק איזיקוביץ ולסוכן שלי דדה חדד. זה כיף גדול להרגיש מוערך ושמאמינים בך. זה נותן לי מוטיבציה גבוהה עוד יותר לחזור מחוזק ומהר למגרש".

אתה נשמע עם מוטיבציה מאוד גבוהה, מאיפה הכוחות האלה?

"מהרגע הראשון בו נפצעתי, למרות שירדו כמה וכמה דמעות, אספתי את עצמי ולקחתי הכול בפרופורציות. כמו שאמרתי לך, מה שהדאיג אותי זאת רק החתונה – שלא אצטרך חלילה לדחות. אני מאמין ביכולת השיקום שלי לחזור מהר לשחק. אני בחור צעיר, בסך הכל בן 23, ואין סיבה להיכנס למרה שחורה. ברגע שהניתוח והשיקום יעברו, ההמשך יהיה תלוי אך ורק בי ובאנשי המקצוע המצוינים של מכבי נתניה".

איך התרשמת מהקבוצה שנבנתה השנה – בעיקר עכשיו – לאחר שהחתימו שני זרים חדשים?

"דורון אוסידון והמאמן שלומי דורה עשו, לדעתי, עבודה טובה מאוד בבניית הקבוצה. אני מאמין, שתהיה קבוצה טובה וחזקה שתילחם בכל משחק ובעזרת השם יעבירו עונה שקטה. זה מגיע לקהל הנפלא שלנו ולכל האנשים שמקיפים את מכבי נתניה ותורמים מכספם ומזמנם. אני, בהזדמנות זו, מצטרף לקריאתה של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, וקורא לכל אוהדי הקבוצה לרכוש מנויים – ביחד נשיט את מכבי נתניה לנמל מבטחים".

אהבתם? שתפו או הגיבו. מעוניינים לקרוא עוד? מוזמנים להוסיף את האתר שלנו למועדפים שלכם: נתניה און ליין – נתניה און ליין

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן