דרך חדשה: סלובו דראפיץ' מחבק את האוהדים

0
144
סלובו דראפיץ - מכבי נתניה
סלובו דראפיץ ואוהדי מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

בתחילת השבוע (שוב) חזרו המראות היפים באימון פתיחת העונה של מכבי נתניה, שלווו בעידוד של מעל 200 אוהדים, רימוני עשן וזיקוקים. כמיטב המסורת, פוצץ האימון, ותסכול בן יותר משנתיים מצידם של אוהדי הקבוצה וגם השחקנים התחלף לו בתחושת גאווה. בכל זאת, בעלי הקבוצה החדש, אייל סגל, הוא – קודם כל – אוהד הקבוצה.

סגל, שרק ביום שלישי שעבר הועברו מושכות קבוצת מכבי נתניה החדשה לידיו, כבר עובד יחד עם הסגל המקצועי על בניית הקבוצה. חמישה שחקנים, המהווים עוגנים מקצועיים בולטים, כבר הודיעו שישחקו במדי נתניה. ברשימה החלקית: ערן לוי, דיא סבע, אמייה טגה והמגן ויקי כחלון, שבעונה הקודמת עזב בקולות צורמים להפועל פתח תקווה והשנה חזר. אולם, אין זה הצעד המשמעותי יותר של סגל. ביום שלישי הודיע בעלי הקבוצה על כוונתו לאפשר לאוהדים לרכוש חלק ממניות הקבוצה. בכך, מיישם סגל מהלך עליו, בעיקר, רק דיברו האוהדים במהלך 15 השנים האחרונות.

נחזור לחגיגות פתיחת האימונים. לקבלת הפנים המרגשת ביותר זכה המאמן, סלובודן דרפיץ. היהלום, שהגיע אחרי עונה מצוינת בבית"ר ירושלים במסגרתה רשם מקום שלישי בליגת העל והגעה לאירופה, לא רואה בהחלטתו לאמן את מכבי נתניה בליגה הלאומית, כירידה ברמה – להיפך – הנתנייתי בלב ובנשמה רואה בהחלטתו זכות וכבוד גדול. "זה תמיד היה חלום שלי לחזור למכבי נתניה בתור מאמן ראשי וזה אתגר גדול מאוד בשבילי ואין מאושר ממני".

דראפיץ', אתה זוכה להמון הערכה ואהבה מצד הקהל הרב. איך מרגיש לך?
"התרגשות אדירה. שיחקתי במכבי נתניה, אני גר בנתניה, את משפחתי גידלתי בנתניה ואני נושם את העיר נתניה. זאת הפעם הראשונה שאני מגיע בתפקיד המאמן הראשי של הבוגרים. אין מאושר ממני. האווירה באימון הפתיחה, הזכירה לי את אימון הפתיחה בבית"ר ירושלים. זה מחמם את הלב. הקבוצה עברה טראומה גדולה בעונה הקודמת, ואנחנו צריכים, יחד עם שינויים מסוימים, להרים את הקבוצה ולשמח את הקהל".

כמי שהובא למועדון שעבר טלטלה גדולה, מהן המטרות כרגע מבחינתך?
"הרבה דברים השתנו: גם בעלים חדש, גם צוות מקצועי חדש ואנחנו מנסים לבנות קבוצה עם המון שחקנים חדשים – כאלה שלא חוו את הטראומה של השנה שעברה. אני כולל בזה גם את ערן לוי ודיע סבע שלא שיחקו עקב פציעות בעונה שעברה. אני חושב, שזה היה אחד הגורמים לאי-הצלחת הקבוצה בעונה שעברה. אני ממש שמח שהם יהיו איתנו השנה. סביבם אנחנו נבנה קבוצה טובה. הם שחקני הכרעה מאוד משמעותיים בקבוצה והם שחקנים שמשחקים, קודם כל, בשביל הסמל. זו השאיפה".

עשית עונה אדירה בבית"ר ירושלים ועכשיו אתה מאמן את נתניה בלאומית עם מינוס 9 נקודות. מה גרם לך לקחת את ההחלטה להגיע לכאן?
"הייתי מועמד לשמש כמאמן גם העונה ובאמת הייתה עונה חלומית – אבל ברגע שידעתי שאני לא ממשיך שם וקיבלתי את הפניה ממכבי נתניה, ישר לקחתי את הקבוצה. הרגשתי אחריות. הרגשתי צורך אמיתי להחזיר למכבי נתניה על כל מה שמכבי נתניה עשתה עבורי בעבר. כשחקן. הכרת הטוב במלוא מובן המילה. בדיוק כמו שרוני לוי הגיע לפני שנה וחצי לקבוצה. כנתנייתי שגדל במועדון הרגשתי בדיוק כמו שצה"ל קורא למילואים. זאת לא רק זכות ענקית, אלא חובה אישית. כולנו נעשה את המקסימום להתאושש ולשחק כדורגל טוב".

למרות מינוס התשע נקודות יהיו ציפיות גדולות העונה, אפילו לעליית ליגה. האם זה אפשרי?
"קודם כל, אני רוצה להרגיע את כולם – כולל אותי, את השחקנים ואתם בתקשורת (מחייך). מכבי נתניה בליגה הלאומית, זה לא כמו בקדנציה הקודמת. אז עמדו לקבוצה 15 מיליון שקלים שזה תקציב של קבוצה בליגת העל. לנו יש תקציב של 3.5 עד ארבעה מיליון שקלים, שזה תקציב שיש לפחות לעוד שש קבוצות בליגה הלאומית. יש גם מאמנים מצוינים ולא פראיירים בליגה הזאת. לנו מנגד, יש קהל מדהים, מתקן מדהים, את כל התנאים המקצועיים וסגל קבוצה של כדורגלנים מקצועיים אך חשוב מזה, כדורגלנים עם לב ענק. דבר ראשון צריך בתחילת העונה לראות איך מצמצמים את הפער של תשע נקודות. אז בינואר, אם נהיה במקום ריאלי, נעדכן את המטרות ונפעל בהתאם. המטרה המרכזית שלנו זה לבנות קבוצה טובה, בריאה ואטרקטיבית. קבוצה שתציג כדורגל טוב. חוץ מזה, כרגע, זאת תהיה טעות לצאת בהצהרות".

דמות מרכזית נוספת שתלבש את החולצה הצהובה היא הקשר המצוין של הקבוצה, ערן לוי, שחוזר לשחק אחרי היעדרות של שנה עקב פציעה קשה ברצועה הצולבת בברך. גם הוא לא הסתיר את התרגשותו.

התגעגעת לאווירה?
"במכבי נתניה תמיד הייתה אוירה מדהימה בתחילת עונה. אני פותח כרגע את עונתי הרביעית בקבוצה. ברור מאליו, שאחרי שנה שלא שיחקתי בכלל, ההרגשה היא טובה וכייפית".

האם אתה כשיר לחזור למשחקים בצורה מלאה?
"עברתי שני ניתוחים אחרי פציעה לא פשוטה בכלל. עבדתי קשה מאוד ובמקומות הנכונים. אני כבר מתאמן למעלה משלושה חודשים. כן, אני מרגיש טוב וכבר מחכה לחזור לשחק. הפציעה מאחורי וזה הכי חשוב שאנחנו בריאים".

בסגל אשר נבנה בימים אלה מייעדים לך תפקיד מרכזי. האם אתה מודע לכובד האחריות?
"לא חושב שזה נכון, שרק ממני מצפים: כבר עכשיו יש את ויקי כחלון שחזר ויש את טגה וגם רביד שיחתום בעזרת השם. כמובן את דיא סבע. לכולנו יש את האחריות והיא נחלקת באופן שווה. ישנם עוד מספר שחקנים שיגיעו. ברמה אישית, ברור שאני מתכוון לתת את כל כולי לקבוצה. אני מעולם לא ברחתי ממחויבות וגם לא מאחריות. כולנו ביחד נתמודד עם מינוס תשע הנקודות, ניתן את הכל ונסייע לבנות קבוצה עם עתיד לעוד שנים ארוכות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן