ד"ר שריפי לרוה"מ: "להסיר החסמים הבירוקרטים"

0
94
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

ד"ר ניסן שריפי, יו"ר ועדת רישוי עסקים בלשכת עורכי הדין, פנה השבוע, לראש הממשלה, בנימין נתניה, בבקשה שיכלול את לשכת עורכי הדין בכלל ואת ועדת רישוי עסקים בפרט במסגרת התוכנית למתן הקלות לעסקים חדשים.

ד"ר שריפי ציין במכתבו, בין השאר, כי: "מבדיקה ראשונית, עולה כי התכנית איננה מתייחסת כלל לעסקים קיימים וזאת בעוד שידוע שלמעלה מ – 80% מהעסקים החדשים שנפתחים מדי שנה, כלל אינם שורדים אפילו שנה לפעילותם".

עוד התייחס ד"ר ניסן שריפי במכתבו, להשלכות של סגירת עסקים קטנים: "עסק כזה המתחסל בתוך תקופה כה קצרה פוגע לא רק בכיסו של היזם, אלא אף גורם לאבטלת עובדיו ולגריעה מהכנסות המדינה מהמיסים הישירים והעקיפים שניתן היה פוטנציאלית להפיק מאותו העסק. נקל לשער את הזינוק בכלכלת ישראל באם רוב העסקים יצליחו לשרוד את מהמורות הבירוקרטיה הרבות ומשוכות הרגולציה העומדות בפניהם מאז ראשית פתיחתם, ולהתקיים כעסקים פעילים ותוססים".

לדבריו על התכנית להתייחס גם לעסקים קיימים, אשר התחילו לפעול עוד בטרם אושרה התכנית. עסקים אלה, בחלקם הגדול, מתמודדים עם קשיים רבים ביותר, ונאלצים לנהל מאבק יום – יומי להישרדותם.

בהתייחסו למצבן הכלכלי ושיעור האבטלה הגבוה במדינות כמו יוון ופורטוגל, הדגיש ד"ר שריפי, כי "אסור למדינת ישראל להדמות למדינות אלה. ראוי יותר למדינתנו להדמות למדינות בהן קיימת רגולציה מינימלית ברישוי עסקים,כגון: יפן, דנמרק, ניו זילנד וסינגפור, אשר כלכלת כל אחת מהן מהווה סיפור הצלחה של ממש, בין השאר, משום שהזמן והעלות של השגת הרשיונות הנדרשים לעסק במדינות הללו מהווים כחמישית מהנהוג בישראל. זו אף זו – מהשוואה בינלאומית שנערכה על ידי המכון למחקר כלכלי באוניברסיטת הרווארד, עולה כי בחתך רוחבי של מדינות לא נמצא כי תנאי רישוי עסקים מחמירים יותר גורמים לאיכות גבוהה יותר של מוצרים, זיהום נמוך יותר של האוויר והמים או תוצאות בריאותיות גבוהות יותר. עוד נמצא כי גודל הפעילות הכלכלית הבלתי מורשית, עולה ככל שיש יותר תנאים ורגולציה ברישוי העסק".

את מכתבו חתם ד"ר שריפי בפנייה לראש הממשלה על פיה, ועדת רישוי עסקים של לשכת עורכי הדין וחברי לשכת עורכי הדין ישמחו ליטול חלק במאבק להצלחת התוכנית לעידוד עסקים בישראל. ד"ר שריפי ביקש מראש הממשלה לצרף נציגות מטעם ועדת רישוי עסקים לכל פורום ומערך דיוני שיוקמו במסגרת המאמצים למימוש התוכנית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן