הוארכה הרחקתו של הרב שמעון שר מעיריית נתניה

0
121
הרב שמעון שר
הרב שמעון שר. ארכיון נתניה און ליין

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, נענה לבקשת המשטרה והאריך את צו ההרחקה של הרב שמעון שר מעיריית נתניה וממשרדי החברה הכלכלית בנתניה עד ל-1.2.17. הרב שר חשוד במעורבות בעבירת שוחד בתחום הנדל"ן.

המשטרה הגישה לבית המשפט בקשה להאריך את צו ההרחקה של הרב שר עד לתאריך ה-13.3.17 וכן לאסור עליו ליצור קשר עם המעורבים או עובדים לתקופה נוספת של 60 ימים. נציג המשטרה טען בדיון בבית המשפט, כי "לנוכח התשתית הראייתית, שעולה מהחקירה אנו סבורים שמן ההכרח להרחיק את הרב שר מעיריית נתניה ומכל קשר למעורבים בעניין ולהטיל עליו את המגבלות".

בנוסף טען נציג המשטרה, כי "השיקולים לבקשתנו מתבססים בפרט על העובדה שמאז פרוץ החקירה הגלויה ולאור ההתפתחויות בה, עוצמת החשדות כלפי הרב שר גבוה, עומק מעורבותו, היקפה של הפרשה, מעורבותה וכמות המעורבים בה. כמו כן קיים חשש ממשי שאין הרחקתו תוביל לשיבוש החקירה ולהמשך ביצוע עבירות נוספות על ידו".

פרקליטו של הרב שר, עו"ד רובינגר, טען, כי "בתוך הבקשה זועק גם חוסר השוויון בין הרב שר לבין מעורבים אחרים בפרשה, אני מדבר על פיירברג, גם לא מדובר בפרשות אחרות, לא יכול להיות שלגבי ראש העיר של נתניה, שאין חולק שמידת ההשפעה שלה על העירייה גדולה יותר משל הרב שר, שלגביה אומרת המשטרה באופן ברור שיש חשד ממשי לביצוע עבירות של שיבוש, מבקשים הרחקה לזמן שהוא קצר משמעותית, כמעט בחמישים אחוז מהרב שר".

עו"ד רובינגר הוסיף, כי "לאור העובדה שאין חשד לשיבוש ספציפי, לאור העובדה שמתנהלת חקירה חודשים ארוכים, לאור חוסר השוויון בין הרב שר לבין גב' פיירברג, אבקש מבית המשפט שידחה את הבקשה להארכת התנאים או לפחות יקצר משמעותית, כדי לפקח על התקדמות בחקירה". בנוסף טען עו"ד רובינגר, כי מאז שחרורו של הרב שר ממעצר, לא נחקר על ידי המשטרה כלל.

השופט עמית מיכלס, נענה חלקית לבקשה והאריך את צו ההרחקה לרב שר עד לתאריך ה-1.2.17. כמו כן נאסר על הרב שר ליצור קשר עם מעורבים בפרשה לתקופה של 60 ימים. השופט מיכלס דחה בהחלטתו את טענת עו"ד רובינגר לעניין חוסר השוויון וקבע, כי "אני סבור שטוב עשתה היחידה החוקרת עת ערכה אבחנה בין המשיב לגב' פיירברג, שכן ההתפתחות החקירתית בעניינו של המשיב נוגעת בעיקרה למשיב עצמו בעוד שהבקשה להארכת תוקף התנאים המגבילים בעניינה של גב' פיירברג נסמכת על נימוקים אחרים. גם אם בתחילת הדרך היו קווים מקבילים ואפילו משיקים בין המשיב לבין הגב' פיירברג, הרי שבשלב זה של החקירה ניתן לומר שלא כך הם פני הדברים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן