הזמר והיוצר סלע דנא בדרך לאלבום בכורה

1
259
סלע דנא. צילום אביתר הרשטיק

יש האומרים שהעברית הפכה לשפה של סלנג, תעתיקים מאנגלית ושהרבה מהיופי שלה חלף. ואז מגיעה שירתו הפשוטה של סלע דנא, שמצליחה להעביר את התחושה בשילוב מסחרר של הרמוניה, קצב ורגש.

סלע דנא (25), זמר ויוצר צעיר שגדל במושב חיבת ציון בעמק-חפר, מתגורר כיום בתל-אביב. שירתו המאופקת לוחצת על דוושת הרגש ומזכירה לנו, שהאיכות עודנה קיימת – אם מחפשים היטב. שיריו אישיים ומספרים על אירועים משמעותיים בחייו, אולי בעצם של כולנו. קצת אחרי הסינגל השני "לא מבינה ולקראת אלבום בכורה, התפנה סלע דנא לראיון מיוחד בנתניה און ליין – נתניה און ליין.

במהלך מלחמת לבנון השנייה נפצעת בתאונת דרכים. כיצד רצף האירועים השפיעו על הכתיבה?

"באוגוסט 2006 גויסתי בצו 8, בפעם הראשונה, לשירות מילואים. מלחמת לבנון השנייה אופיינה בחודש ימים של לחימה אינטנסיבית, לילות ללא שינה וללא יכולת לתקשר עם הבית. בסיומה של הלחימה חברי הטוב, שי בלוטמן ואני, חזרנו הביתה מבסיס האם בעמיעד. בהגיענו לצומת קדרים נכנסה בנו מאחור משאית שלא השתלבה נכון בפקק התנועה. כתוצאה מהפגיעה רכבנו הסתחרר 360 מעלות ונעצר בנתיב הנגדי – שם התנגש בנו רכב פרטי. אני נפצעתי באורח קשה עם שברים וחבלות בגב. השיקום ארך כשלושה חודשים. בתחילה לא הייתה לי כל תחושב ברגליים. השירים ״אני ובלוטמן", שזה הסינגל הראשון באלבום וכן השיר ״כשחוזר״ שיצא לרדיו לקראת יום הזיכרון האחרון, נולדו מהמלחמה והם מספרים על הדבר היחיד שיכול להציל אותך מהטירוף בה-החברות".

השיר "לא מבינה" שובר כמה מיתוסים על רוקנ'רול ישראלי

"השיר, למעשה, מוכיח שרוק'נרול בעברית לא חייב להיות קודר ועם הפקה וסאונד שמפלרטטים עם הממלכה הבריטית, אפילו החמסין נעשה יותר נוח. השיר עוסק ברווקה צעירה שספק בורחת מעצמה ספק הולכת לאיבוד. נמשכת להרס והלקאה עצמאית, תופסת את מציאות חייה באופן מעוות במקום להביט במראה ולראות את יופייה באור צלול וחיובי. הקליפ צולם באולם ספורט 'מימי המנדט'..".

מה הלאה?

"כרגע אני חורש את הארץ בהופעות עם חומרים משלי לצד לכתיבה ועבודה עם אמנים צעירים אחרים. במקביל, עובד על האלבום, שצפוי לצאת בעוד מספר חודשים בהפקת מיכה הרשליקביץ', יוצא להקת "החדשות" גיטריסט ומפיק מוזיקלי (רוני אלטר, יובל דיין וסיוון טלמור)".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן