החברה להגנת הטבע נגד תכניות הבנייה בצפון נתניה

0
248
משפחה נתניה עמק חפר לאומי אביחיל

 

מחאה ירוקה: ביום שבת (08.04) יתקיים הפנינג של החברה להגנת הטבע אשר יעמוד בסימן "שומרים על הרצף הירוק של עמק חפר ונתניה". ההפנינג, בו על-פי הערכות ייקחו חלק אלפי משפחות ואקטביסטים למען הגנת הסביבה, יתקיים מהגן לאומי אביחיל ועד מצוקי החוף. לציבור המשתתף, מלבד הסברים על הנוף, יחולקו חומרי הסברה נגד מקבלי ההחלטות ובקריאה לשמור על ערכי הטבע ורצף השטחים הפתוחים של עמק חפר ונתניה מפני תכנית הבנייה המסיבית המתוכננת באזור.

תכנית הבנייה המתוכננת מייעדת שטח בן 93 דונמים בצפון מערב נתניה – שכונת עין התכלת, להקמת שכונת מגורים חדשה ופיתוח תיירותי. במסגרת התוכנית יבנו כ-800 יחידות דיור. לאחרונה נדחו ההתנגדויות של תושבי עמק חפר וצפון נתניה, אשר טענו, כי התוכנית לא נותנת פתרונות תחבורתיים ומתעלמת מתוכנית רחבת היקף – תכנית חבצלת.

לטענת המתנגדים חסרה ראיה תכנונית רחבת היקף ולכן התוכנית תיצור צפיפות מגורים ושירותים באופן לא סביר ולא ראוי תכנונית. המתנגדים אף טענו שהתוכנית תוביל לקטסטרופה תחבורתית. בנוסף טענו המתנגדים, כי התוכנית מתעלמת מערכי הקרקע הטבעיים של המקום, בעיקר ביחס למצוק הכורכר.

תוכנית נוספת לה מתנגדים התושבים היא תוכנית בנייה מאסיבית באזור חבצלת, עליה אמונה מועצת עמק חפר, אשר לטענתם תפגע בריאות הירוקות באזור. התוכנית כוללת כ-4000 יחידות דיור ומתחברת בחלק הדרומי שלה לבנייה בצפון נתניה. גם לתוכנית זו, כאמור, צפויות להיות התנגדויות. במסגרת ההפנינג תציג החברה להגנת הטבע תוכנית המשמרת את השטחים הפתוחים ומסדרון אקולוגי בין האזורים הירוקים.

בין הפעילויות תתקיימנה בגן לאומי אביחיל הדרכות, פעילויות לילדים וסיורים. ההפנינג יתקיים בשיתוף יישובי עמק חפר, בהם תושבי אביחיל, חבצלת, צוקי ים ושושנת העמקים, תושבי צפון נתניה, ועד צפון נתניה ועמותת נווה התכלת משכונת עין התכלת.

נטע רימרמן פעילה חברתית מעמק חפר, מסרה לעיתון השרון שלי, כי בהפנינג תהיינה שלוש נקודות לכניסה למסלול, שכולל מסלול מעגלי בחופות החרובים של הגן הלאומי אביחיל, מסלול חקלאי באדמות חבצלת ועד למצוקי החוף ורכס הכורכר. בנוסף תהיינה תחנות פעילות של יצירת עפיפונים הטסת עפיפונים עם מסר ברור: אם התכניות יאושרו האם לילדי ילדינו יישאר שטח להעיף עפיפונים?

בנוסף יהיו במקום עמדות הסברה של החברה להגנת הטבע, עמדת קציר חיטים של האגודה החקלאית חבצלת. עמדה של סיור בשמורה חקלאית אורגנית בכרם זיתים, עמדה על חקלאות מקיימת, עם פרי הדר ונקודות יצירה לילדים. כל היישובים כולל צפון נתניה, אביחיל חבצלת צוקי ים ושושנת העמקים.

ההפנינג יתקיים בין השעות 10:00 – 13:00. חניה חופשית תתאפשר במועדון הפיס הקהילתי בשושנת העמקים ובחניית בית העלמין בצד של עין התכלת ובצד של אביחיל.

כתבות נוספות העשויות לעניין את הגולשים:

מאות חתמו על התנגדות לבניית שכונת מגדלים בצפון נתניה

אהבתם את הכתבה? מוזמנים לשתף בפייס או בואטס שעוד גולשים ייחשפו

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן