החקלאים זועמים: עלות מגורי עובד זר גבוהה מ-300 שקלים לחודש שקבעה המדינה

0
435
צילום fotolia

חקלאי ישראל, בהם עשרות חקלאים מעמק חפר, טוענים: חיוב עובדים זרים בתשלום מגורים בפחות מ-300 שקל, אבסורד.

האם ניתן להשיג במדינת ישראל מקום מגורים וכיסוי הוצאות מים, חשמל וביטוח רפואי בפחות מ-300 שקל לחודש? לטענת חקלאי ישראל, בהם עשרות חקלאים מאזור עמק חפר, התשובה היא חיובית. זהו הסכום אותו מתירה המדינה לחקלאים לנכות משכרו החודשי של כל עובד תמורת השירותים שמספק ומממן לו החקלאי. בפועל, כך נמסר לנתניה און ליין – ksn, העלות של החקלאי היא 700-1000 שקל והתוצאה היא הכבדת הנטל הכספי על החקלאי בצורה בלתי הוגנת.

מזה זמן רב מנסים החקלאים לפעול להגדלת הניכוי המותר להם לסכום האמיתי של ההוצאה. אולם, למרות הבטחות שורה ארוכה של חברי כנסת ושרים, דבר לא השתנה. בתקופה זו אף הוחמרו הדרישות לגבי תנאי העסקת העובדים, והחקלאים נדרשים לשלם עשרות אלפי שקלים לשיפוץ המבנים. חקלאי שלא עומד בקריטריונים נקנס בסכומי עתק.

לחקלאים, כאמור, נמאס והם החליטו להתארגן למאבק ציבורי ומשפטי באמצעות עו"ד חגית ויינשטוק. לנתניה און ליין – ksn ציינו ראשי המאבק: "לא יתכן, שהמדינה תכפה על החקלאים לנכות סכום אנכרוניסטי שאינו מותאם לעלויות המחיה האמיתיות בארץ. כל ישראלי שירצה לעבוד בעבודה הכוללת מגורים, יתבקש לשלם לצורך כך אלף שקל לפחות – זה טבעי והוגן כי אלה העלויות האמיתיות".

מעיון קל בתקנות המחייבות עולה, כי הסכום המותר לניכוי נע בין 180 שקלים ועד 300 שקלים בתקרת מקסימום – בהתאם לאזור בארץ. החקלאים מגבשים בימים אלה עתירה משותפת לבג"צ של מאות מעסיקי עובדים זרים מכל הארץ, בתביעה לתקן את העיוות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן