הלחץ עזר: ראש העירייה בעד פתיחת הפלנתניה בשבת

0
128
פלנתניה, צילום באדיבות עיריית נתניה

ביום ראשון השבוע, בעקבות לחץ של ציבור גדול, הודיעה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, כי סיעת נתניה אחת וסיעת למען נתניה, בראשות המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, החליטו להצביע במועצת העיר הקרובה, בעד הפעלת הפלנתניה בשבת, במתכונת הדומה להפעלת מבני הציבור בעיר ירושלים. פתיחת הפלנתניה תתאפשר על ידי מכירת כרטיסים מראש בימי חול והפעלת המתקן בשבת על ידי עובדים שאינם יהודים. עוד נמסר מסיעת נתניה אחת, כי "בתוך כך תתאפשר הפעלת המקום בשבת למעוניינים בכך, תוך שמירה על קדושת השבת".

קדמה להצהרה זו סערה ציבורית גדולה, אשר קמה, עם היוודע דבר סגירת הפלנתניה בשבתות. כזכור ביום חמישי האחרון יצאה הודעה על סגירת הפלנתניה בשבתות. הטענה היתה, כי בעקבות תקלה במערכת המקרנים, לא ניתן יהיה להפעילם מבלי לחלל שבת. בעקבות ההודעה התארגנו מספר פעילים חברתיים בנתניה, בשיתוף ועדי השכונות, ליציאה למאבק לפתיחת המבנה בשבת. המייל של ראש העירייה הוצף בפניות זועמות של הציבור, הרשתות החברתיות סערו ואף התארגנה מחאה בעניין.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי גם רוב הפניות שנעשו לנבחרי ציבור לא נענו, למעט חלקם – אדיר בנימיני, רפי ימין, שירי חגואל סיידון, צ'וצי זילברברג וחיים פרידריך, אשר קראו לפתיחת הפלנתניה בשבתות מבלי לחלל את השבת.

כאמור הלחץ עזר ובעקבות הסערה הציבורית יצאה הודעה על הכוונה לפעול לפתיחת הפלנתניה. מובילי המאבק בירכו על החלטת ראש העירייה, אולם הם לא מתכוונים לעצור בזה ומתכוונים להמשיך לפעול לפתיחת מבני ציבור בשבתות, בהם מתנ"סים ומועדוני נוער. בנוסף נודע, כי המחאה תתקיים כמתוכנן.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסרו מובילי המאבק: "בשיתוף פורום ועדי השכונות אנחנו מברכים על ההחלטה לפתוח את הפלנטריום בשבת, יחד עם זאת חשוב לנו להדגיש, כי מבחינתנו זהו תחילתו של השינוי המיוחל. אין לנו כוונה להרפות ונמשיך להיאבק על זכותנו הבסיסית לחיות במקום חופשי, עם בחירה חופשית, בין השאר לפתיחת מוסדות ציבור נוספים כגון מתנ"סים ומועדוני נוער בסופי שבוע. לא נסכים שנתניה, כעיר תיירות וכעיר גדולה תוחשך בסופי שבוע. המטרה היא להאיר את העיר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן