המשרד להגנת הסביבה: מכת זבובים וסירחון ביישוב קדימה

1
787
זבוב אילוסטרציה - נתניה און ליין
צילום fotolia

בשבועות האחרונים הפכו חייהם של רבים מתושבי קדימה-צורן, באזורים מסוימים, לבלתי נסבלים. הסיבה: גידול חד במספר הזבובים. תלונות רבות הוגשו בנושא לקדימה – צורן, אולם, לטענת הפונים אל מערכת ksn, לא הרבה נעשה. אישוש נוסף להיקף הבעיה, התקבל מהמשרד להגנת הסביבה, שאישר לעיתון כי גם אצלם הצטברו תלונות מצד תושבי קדימה – צורן. בעוד המשרד להגנת הסביבה הגיב בנושא באופן מידי והודיע על צעדים שנקט בהם, הרי שממועצת קדימה – צורן טרם נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.

פגרים זרוקים

אחת מתושבות היישוב הרחיבה למערכת ksn על מטרדי הריח ומטרד הזבובים. "יכול להיות, שמכת הזבובים נגרמה, בין השאר, בגלל ערימת פגרי עופות, שהושלכה בשטח פתוח ברחוב משמר הירדן".

לטענת המתלוננת, מזה תקופה מגיע נהג טרקטור ומשליך, מעת לעת, את פגרי העופות, חלקי פנים של תרנגולות ונוצות בשטח הפתוח.

"הסירחון במקום הוא בלתי נסבל. אלפי זבובים מרחפים מעל ערימת הפגרים. אני לא יודעת אם זו הסיבה למכת הזבובים בקדימה, אבל בטוח שזה תורם. זה פשוט מצב בלתי סביר בעליל". תושב נוסף המתגורר במרחק קילומטר מנקודת השלכת הפגרים טוען, כי המרחק – אולי – מונע ממנו את מטרדי הריח, אולם "לזבובים יש כנפיים והם מתעופפים. גם אנחנו מצאנו את עצמנו נאלצים לישון בחלונות מוגפים ולהשתמש בריסוס ובחומרי הדברה בניסיון להקטין את כמות המעופפים בתוך הבתים. על החצר אני כבר לא מדבר. שם כבר התייאשנו".

עוד לטענתו: "פנינו מספר פעמים למועצה. אולם, לא קיבלנו מענה. אין תברואן במועצה שיטפל בבעיה. אנשים כבר הרימו ידיים. מדובר במפגע תברואתי אשר יכול לפגוע בנו ובילדים שלנו".

ר' (שם מלא שמור במערכת) מתקשה להבין מדוע במועצה לא מטפלים, לא מאתרים מקורות ולא פועלים להדברת ולצמצום מכת הזבובים. "זה טוב שיש זבובים, אבל במידה סבירה. הם נמצאים בכל מקום. הילדים בגני הילדים מתלוננים דרך קבע, והגננות חסרות אונים. אם מישהו מנסה לפתוח את דלת הבית, עשרות זבובים נכנסים. הבעיה פשוט מתעצמת מיום ליום ומענה רציני או מקצועי מצד המועצה אנחנו לא מקבלים".

עד כמה המצב הפך לבלתי נסבל, ניתן לקרוא בקבוצות הפייסבוק של תושבי קדימה צורן. בעוד אחד כתב, כי "זה פשוט בלתי נסבל. השארנו את החלון פתוח לשעתיים וכל הבית היה מפוצץ הזבובים", כתב תושב אחר: "שבת שלמה לחמנו בזבובים. האורחים מחיפה לא האמינו, שלא מטפלים במפגע תברואתי, ובעצם גם אין מי שיטפל".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי "המשרד להגנת הסביבה קיבל מספר פניות מהציבור בנוגע למטרדי הריח בקדימה צורן והנושא נמצא כרגע בבדיקה מול הרשות המקומית".

למרות פניית העיתון, מועצת קדימה-צורן טרם הגיבה עד לרגע סגירת הגיליון.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן