הסתיימה השביתה בבית ספר מנחם בגין

0
265
בית ספר בגין. צילום הנהגת הורי בית ספר בגין

600 תלמידי בית ספר בגין יחזרו ביום שני השבוע ללימודים, זאת לאחר שביתה בת יומיים ומלחמתם של ההורים לפתוח כיתה ד' נוספת בבית הספר, על מנת להקטין את מספר התלמידים בכיתות. סיום השביתה התאפשר לאחר, שלמרות הקשיים שהוערמו, אושר רישומם של שני תלמידים נוספים והבטחתה של ראש העירייה, מרים פיירברג – איכר לפעול לפתיחת כיתה נוספת.

במשך שלוש שנים נאבקה הנהגת הורי בית ספר מנחם בגין, בראשון דודו מכלוף ורויטל מלאך, לפתיחת כיתה ד' נוספת, זאת מאחר ובשתי הכיתות הקיימות לומדים בין 39 ל-40 תלמידים. מהנהגת ההורים נמסר, כי בתחילת השנה הבטיחה עיריית נתניה לסייע לפתיחת כיתה שלישית, אם ירשמו ללמוד בבית הספר בכיתות אלה שני תלמידים נוספים.

בשבוע שעבר הגיעו למשרדי עיריית נתניה שני תלמידים לצורך רישום והעברתם לבית ספר מנחם בגין, אולם לטענת הנהגת ההורים רישומו של תלמיד אחד אושר ואילו ברישום והעברתה של תלמידה אחרת, לבית הספר מבית ספר אחר בנתניה, נוצרו קשיים. לטענת ההורים עיריית נתניה מנעה את רישומה של התלמידה באמתלות שונות. כיוון שיום שישי היה יום הרישום האחרון, החליטה הנהגת ההורים של בית ספר מנחם בגין להשבית את הלימודים בבית הספר ו-600 תלמידים לא הגיעו ללימודים.

בהודעה מטעם הנהגת ההורים נמסר, כי "עיריית נתניה היא זו שהציעה לאתר שני תלמידים המעוניינים לעבור והתחייבה לסייע ברישומם לבגין. הטענה לצורך ב״היוועצות״ הגורמים היא רק תירוץ שנועד לדחות את המועד הקריטי, ואין מאחוריו כלום- במיוחד במקרה הספציפי. עובדה שאישרו תלמיד אחד במקום. תירוץ זה מתווסף לתירוצים אחרים שנשמעו בעבר מצד העיריה ובהם ש״אין מקום לכסא נוסף״ בכיתות ד׳. חבל שהעירייה לא טורחת לפנות מקום לרווחת התלמידים ולפעול להקל על התלמידים הן מבחינה חברתית והן מבחינה חינוכית ובקשר עם הצוות החינוכי בפרט".

במקביל החל מירוץ נגד הזמן על מנת למצוא תלמיד אחד נוסף שירשם לשכבת כיתות ד', על מנת שתתאפשר פתיחת כיתה נוספת, אשר תשים קץ לצפיפות התלמידים. ביום ראשון השבוע, לאחר מאבקים לא קלים וניסיונות לעצור את העברת התלמידה לבית הספר, אושרה העברתה.

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, אשר ליוותה את מאבקם של הורי תלמידי כיתות ד' בבית ספר בגין, מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "ביום חמישי פנו אלי הורי בגין וסיפרו לי שתלמיד אחד נרשם והתקבל. לגבי התלמידה השניה האמא סיפרה לי שברגע שהיא הגיעה להירשם נוצר מצב של לחצים עליה, והתחילו לנסות לשכנע אותה לא להעביר את בתה. אחר כך לא אישרו לילדה לעבור בטענה שבית הספר זה מרוחק, מנהל החינוך נושא דגל אזורי רישום פתוחים, אז איפה פתאום המרחק קובע. יש לנו ילדים שחוצים את העיר. כל התירוצים לא נלעסים לי. אני חושבת שאין סיבה שלא יאשרו את המעבר".

סגל הוסיפה שהמשבר בית ספר בגין הקפיץ מיד את המשבר שאירע בתחילת השנה בבית ספר הלל צור: "מפה צץ לי כל נושא הלל צור שכל הזמן אומרים שאי אפשר לעבור על חוקים, מיליון ואחד חוקים. ואז נזכרתי שנלחמתי בעבור כיתות קטנות ובשנה שעברה בזכות פורום ההורים הארצי ושביתות הצלחנו לקבל רפורמה חדשה שאוסרת על כיתה של 40 ילדים. למרות שיש חוק ולמרות שבמנהל החינוך שומרים על החוק הם כן פתחו שתי כיתות של 40 בהלל צור בכיסוי של ההורים רצו, גם בבגין רוצים לפתוח עוד כיתה. העירייה אומרת שהם קיבלו אישור ממפקחת המחוז של משרד החינוך. האם לא יכול היה מנהל החינוך יחד עם המפקחת לגשת לאותה מנהלת מחוז ולבקש אישור על פתיחת כיתה נוספת?. אם מתעלמים מהחוק על ידי קבלת אישור מיוחד, לדעתי תיגשו למנהלת המחוז ותבקשו אישור מיוחד לכיתה נוספת".

ביום שישי נמסר מעיריית נתניה, כי "ראשית נבהיר כי ביום השישי הלימודים בבית הספר התקיימו. העירייה עושה מאמץ כל העת לבחון פתיחתה של כיתה נוספת בבית הספר תוך שהיא לוקחת בחשבון את כל השיקולים המקצועיים ובראשם טובת התלמידים כאשר כבר כיום לומדים התלמידים בשלוש קבוצות את מקצועות הליבה. נדגיש כי חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע כי ועדות ההעברה מתקיימות בשיתוף משרד החינוך והרשות כאשר במקרה הנדון הוחלט ע"י משרד החינוך והרשות ביחד עם האם שלא נכון להעביר את התלמידה לאחר שנשקלו כל השיקולים המקצועיים לטובת התלמידה וביניהם גם מרחק מקום מגוריה מביה"ס והשלכות עזיבתה את ביה"ס בו לומדת. צר לנו שבכל פעם בוחרים ההורים לנקוט בצעדים מחאתיים באמצעות התלמידים".

לאחר אישור הרישום מסרה עיריית נתניה בתגובה, כי "במטרה למצוא פתרון בהקדם האפשרי, התכנסה הבוקר ועדה בהשתתפות מנכ"ל העירייה, ראש מנהל חינוך, מנהל אגף חינוך יסודי ומפקחת בית הספר לבחינת הפתרון המתאים ואושר, כי התלמידה תתקבל לבי"ס בגין ובכך תיפתח כיתה שלישית. נזכיר, כי לפנים משורת הדין, בשל רגישותה הגבוהה של ראש העירייה לעומס תלמידים בכיתות, ניתנה הוראה בהנחיית ראש העירייה להוסיף 20 שעות שבועיות לשכבת כיתות ד' בבית ספר בגין מלפני 3 שנים. העירייה תמשיך לפעול כל העת למציאת פתרונות, תוך שהיא לוקחת בחשבון את כל השיקולים המקצועיים ובראשם טובת התלמידים. במינהל החינוך ממתינים לקבלת אישור שאכן התלמידים הנוספים בבגין נקלטו בתקן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן