העוברים המתים נמסרו לאמם – בית החולים יפצה

0
167
בתמונה: תמונת אילוסטרציה המתארת חדר ניתוח.
חדר ניתוח. צילום fotolia

בית חולים "הלל יפה" בחדרה יפצה כספית צעירה לאחר שנמסרו לידיה שני עוברים מתים – אותם אחסנה בצנצנות מתחת למיטתה.

במהלך שנת 2013 הרתה צעירה, תושבת האזור הסובלת ממחלת הסכיזופרניה. בהמלצת פסיכיאטר הופנתה הצעירה, שהיתה בשליש הראשון של הריונה, לבית חולים "הלל יפה" על מנת לבצע הליך של הפלה. ההפלה בוצעה והצעירה שוחררה.

בעקבות מצבה הנפשי הקשה חזרה הצעירה להתגורר בבית הוריה. מספר חודשים לאחר ביצוע ההפלה הבחין אביה של הצעירה, כי מתחת למיטתה של בתו ישנן שתי צנצנות ובהן נוזל. כשבדק האב את תכולת הצנצנות התברר לו, כי בתוך הנוזל היו העוברים. כשהתעמת האב עם בתו לקחה את הצנצנות ועזבה את הבית למספר ימים. לאחר מכן חזרה ללא הצנצנות.

באמצעות פרקליט המשפחה, עו"ד ניר גשרי, פנו בני המשפחה לבית החולים על מנת לבקש הסבר למקרה. בפנייתו ציין עו"ד גשרי, כי "בנסיבות דנן יודגש תחילה, כי מסירת העוברים לידי מרשתי עמדה ועומדת בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות כמפורט בחוזרים מס' 13/2002 וכן ב-24/2014 אשר עניינם, בין היתר, הוראות לטיפול בנפלים/עוברים מתים. בהקשר זה יוזכר כי עסקינן ב"נפל", קרי תוצר הריון עד גיל 20 שבועות".

עוד טען פרקליט המשפחה עו"ד גשרי, כי "אם בכך לא די, הרי שרשלנות בית החולים חמורה שבעתיים, נוכח העובדה שמרשתי הופנתה לביה"ח על-ידי פסיכיאטר אשר פירט באשר למצבה הנפשי הקשה ובשל כך אישר ואף המליץ על ביצוע ההפלה".

בתגובה לפנייתו נמסר מבית החולים, כי העוברים נמסרו לאמן בעקבות בקשה מפורשת שלה, זאת לשם העברתם לקבורה. לטענתם, הצעירה ביקשה את העוברים לצורך הבאתם לקבורה. בסופו של ההליך הגיעו הצדדים להסכמה על תשלום פיצוי כספי לצעירה בסך עשרות אלפי שקלים.

עו"ד גשרי ממשרד עורכי דין אלון, ברנס, גשרי, מסר לעיתון נתניה און ליין בתגובה, כי "אירוע מחריד זה יכול וצריך היה להימנע – וזאת על ידי רענון נהלים מחד באשר להליך "קבורת עוברים" ומאידך דאגה להעברת המידע אודות המטופלת לגורמים הרלוונטיים בבית החולים".

מייצג עו"ד ניר גשרי
מייצג עו"ד ניר גשרי

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן