העוול ההיסטורי תוקן

ארגון יוצאי לוב העולמי חילק תעודות הוקרה לשורה של אישים על סיועם בקידום ההכרה ובטיפול בזכויות ניצולי שואה בני העדה. את הטקס הנחה העיתונאי אהרון אורגד.

1
105
שואה - יום זיכרון. נרות נשמה אילוסטרציה
צילום fotolia

ארגון יוצאי לוב העולמי חילק תעודות הוקרה לשורה של אישים על סיועם בקידום ההכרה ובטיפול בזכויות ניצולי השואה בני העדה. את הטקס הנחה העיתונאי אהרון אורגד.

מאות השתתפו ביום ראשון בטקס ההוקרה הרשמי של ארגון יוצאי לוב העולמי. במסגרת האירוע חולקו תעודות הוקרה לשורה של אישים על סיועם בהכרה ובמיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בני העדה.

באירוע, שהתקיים בבית יוחנן (מתחם היכל התרבות) בנתניה, הוענקו תעודות ההוקרה לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. ]יירברג – איכר רתמה את העירייה לטיפול בתביעות יהודי לוב בחינם. זאת לאחר שעד אז נאלצו הניצולים לשלם מכספם לגורמים שונים בגין הטיפול בזכויותיהם. לתעודת הוקרה זכה חבר הכנסת יצחק כהן אשר סייע רבות בתיקוני החקיקה. לעובדת עיריית נתניה רחל עזרא, המטפלת בהתנדבות במסירות ובאדיקות, בזכויות יוצאי הקהילה. כמו כן העניק ארגון יוצאי לוב העולמי תעודת הוקרה לרדיו אמצע הדרך והכתבת דר דגני. הרדיו המקומי העלה את הנושא על סדר היום הציבורי.

את הטקס הנחה מנכ"ל תחנת הרדיו המקומית, העיתונאי אהרון אורגד. את תעודת ההוקרה בשם הרדיו קיבל יו"ר דירקטוריון התחנה, איש העסקים, עו"ד אלי אורגד. כיום חיים בישראל כ-5,000 מיוצאי העדה הלובית הזכאים לתגמולים.

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן