העוקץ הגדול: עורך הדין הוסגר לאחר ארבע שנות בריחה

3
117

נתניה און ליין בפרסום ראשון: נלכד עורך דין החשוד ששימש כצינור להעברת מיליוני שקלים  בגין סחר באיברים; נחשד גם בניסיון להוציא במרמה עשרות מיליוני שקלים מבנק

הפרשיה הסבוכה, חובקת עולם, החלה לפני מספר שנים, כאשר בחודש יולי 2010 נעצר עורך דין , תושב מרכז הארץ, בחשד שניסה להוציא במרמה מאחד הבנקים 28 מיליון שקלים, תוך שימוש בערבות בנקאית מזויפת של בנק אחר.

אולם חשד זה לא היה היחיד. בחודש אוגוסט הסתיימה חקירה במחלק הונאה ירושלים והוגש כתב אישום נגד סמי שם טוב, אשר הורשע ב-13 אישומים של סחר באיברים ונידון לשלוש שנות מאסר.

שם טוב הורשע, שביצע תיווך בין הזקוקים להשתלות איברים לתורמים, שהיו מוכנים לוותר על איברים, תוך ניצול מצוקתם הכלכלית, הנפשית והפיזית. שם טוב ניצל את חוסר ניסיונם ומצבם של החולים והציג בפניהם מצגי שווא ואיומים, מבלי שפירט את הסיכונים והמידע הרפואי הדרוש. הוא נפגש עם חולים ותורמים, היפנה אותם לבדיקות ואף שלח אותם למדינות ובהם הפיליפינים ואקוודור, על מנת לבצע השתלות. בתמורה גבה עבור שירותים אלה סכומי כסף גדולים והעביר רק חלק קטן ממנו למעורבים.

אחד הסעיפים בכתב האישום התייחס לעורך הדין ונכתב, כי הוא "שימש בידיעה ובהסכמה מלאה, כצינור להעברת הכספים האסורים לשם-טוב, וסייע להסוואת מקורם ולהסתרת העסקות העומדות מאחוריהם".

בחקירתו הכחיש עורך הדין את העבירות המיוחסות לו בתוקף. לאחר מכן שוחרר בתנאים מגבילים ואף הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. למרות צו עיכוב היציאה מהארץ הצליח עורך הדין, באוקטובר 2010, להימלט מהארץ, ככל הנראה באמצעות מסמכים ודרכון מזויפים.

חוקרי המשטרה פעלו בעזרת האינטרפול על מנת לאתר את העורך דין. לאחר זמן מה הצליחו החוקרים לאתר את העורך דין בקיריגיסטאן. בחודש נובמבר 2012 נעצר, בעקבות בקשת הסגרה שהוגשה לרשויות בישקק. שם נשפט על עבירות שוליות ושוחרר לאחר 55 ימים.

בפעם השנייה נעצר ביולי 2013 בקזחסטאן, גם הפעם בעקבות בקשת הסגרה וצו מעצר בינלאומי שהוצא על ידי המשטרה. מאחר ואין הסכם הסגרה בין ישראל לקזחסטאן, בוצע הליך עוקף הסגרה והוגשה בקשה לממשל לבטל את אשרת השהיה שלו.

בית המשפט בקזחסטאן נענה לבקשה וכתוצאה מביטול אשרת השהיה הוצא נגדו צו גירוש. במסגרת הגירוש לווה עורך הדין על ידי שני שוטרים קזחים לישראל.

לפני מספר ימים, בשעת לילה מאוחרת, נחתה הטיסה ובה עורך הדין מלווה בשוטרים הקזחים. שוטרים אלה עדיין נמצאים בישראל, על מנת לקחת לקזחסטאן עצורים קזחים, אשר היו מבוקשים בקזחסטאן.

מייצג. עו"ד גל שר טוב. צילום יח"צ
מייצג. עו"ד גל שר טוב. צילום יח"צ

בעקבות בקשתו של פרקליטו, עו"ד גל שר-טוב, אושפז החשוד, עקב מצב בריאותי לקוי. לדברי עו"ד שר-טוב שהה החשוד במעצר בחו"ל בתנאי אישפוז, עקב בעיות רפואיות. עו"ד שר-טוב ביקש מבית המשפט לאפשר למשטרה לסיים את ההליכים במהירות, עקב מצבו הרפואי של החשוד.

במקביל הגישה המשטרה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום. עורך הדין עדיין מכחיש בתוקף את העבירות המיוחסות לו. מעצרו הוארך עד ליום שישי הקרוב.

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן