הפתעה: ג'רמן ג'ורנו בת ה-84 ברשימת נתניה שלנו

0
407
ג'רמן ג'ורנו
ג'רמן ג'ורנו, המועמדת המבוגרת ביותר למועצת העיר נתניה. צילום באדיבות משפחת ג'ורנו

עו"ד יוני ג'ורנו יו"ר סיעת נתניה שלנו לא מפסיק להפתיע: לאחר שזכה לתמיכה פומבית מפמלה אנדרסון, הפתיע ג'ורנו כאשר הציג ברשימתו את ג'רמן ג'ורנו, אימא שלו, המתקרבת לגיל 85.

ג'רמן ג'ורנו, אלמנה וניצולת שואה, מתגוררת מזה 37 שנים בשכונת אזורים בנתניה. לג'רמן עשרה בנות ובנים, עשרות נכדים ונינים. "האמת, שהפסקתי לספור מזמן" צוחקת ג'רמן, אבל מונה את שמות כולם לפי הסדר.

למרות שחצתה את גיל 80 ג'רמן ג'ורנו נחשבת בנתניה ככוכבת רשת מקומית, מופיעה בתכניות בוקר ואף מככבת מעת לעת במדורי החברה והרכילות בעיתונות המקומית. פעילותה בפייסבוק זוכה למאות תגובות. בעקבות סרטון שהעלתה לרשת, שגרף מעל רבע מיליון צפיות, הוזמנה ג'רמן למפגש אישי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הפרטי. המפגש, שהתנהל בעברית ובצרפתית, הסתיים בהבטחה של ראש הממשלה, שבפעם הבאה שיבקר בנתניה יקפוץ לאכול אצל ג'רמן את הקוסקוס המפורסם שלה.

"חשוב לי להשפיע, והאמת, שכאשר יוני הציע לי, אמרתי מיד כן. כתושבת נתניה, שתחגוג עוד מעט 85, מפריע לי שאין בשכונת אזורים מועדון יום לקשיש. אני אפעל בנושא יחד עם חברותיי לסיעה, העיתונאית לשעבר נורית קרטן והמחנכת המדהימה נורית פלד".

ג'רמן, את לא ממוקמת במקום ריאלי. מה תעשי אם לא תכנסי למועצת העיר?

"בניגוד לעמדתך אני חושבת שהמקום שלי ריאלי. יש 27 חברי מועצה בנתניה- כך שמספר 9 הוא ריאלי. אני מאמינה שאם בני הגיל השלישי שקופחו במשך שנים רבות והוזנחו, יבואו ויצביעו לרשימת "נתניה שלנו", אז גם המקומות הבאים אחריי יהיו ריאליים".

ג'רמן, הבן שלך יוני ג'ורנו הוא יו"ר הרשימה. את יכולה ללחוש לו באוזן ולבקש ממנו לקדם, אז למה לך פוליטיקה עכשיו?

 "נכון שהבן שלי הוא ראש הרשימה ואין לי בכלל ספק שהוא יכנס למועצה ובגדול, אבל אני פעילה בזכות עצמי. אני לא צריכה ללחוש לאף אחד באוזן. כאשר אני רוצה משהו, אני משיגה בעצמי. ככה עשיתי עם ראש הממשלה אותו אני אוהבת. העליתי סרטון, משם יצרתי קשר עם חברה שלי שהיא מפיקה בתכנית בוקר היא הזמינה אותי לשידור וכך הגיע אלי גם ראש הממשלה".

ג'רמן ג'ורנו: "אומנם ביולוגית אני מתקרבת לגיל 85, אבל אני מרגישה צעירה מאוד. מרגישה בת 60. אני מתפקדת, נוסעת לחו"ל, נוסעת לילדים שלי שמתגוררים מקצה אחד של מדינה עד הקצה השני. אני עולה על מונית שירות ומשם לוקחת רכבת ומגיעה ליבנה ולרחובות בלי כל בעיה. הגיל הוא רק מספר ואני לא מתנהלת לפי הגיל שלי, אלא לפי איך שאני מרגישה. אני עדיין מחזיקה בית שלם, מתנדבת בעמותה פעם בשבוע, מכינה אוכל לכל המשפחה שלי בימי שישי"

ג'רמן, את מבינה שאת המתמודדת הכי מבוגרת עד כה שרצה למועצת העיר נתניה?

"אומנם ביולוגית אני מתקרבת לגיל 85, אבל אני מרגישה צעירה מאוד. מרגישה בת 60. אני מתפקדת, נוסעת לחו"ל, נוסעת לילדים שלי שמתגוררים מקצה אחד של מדינה עד הקצה השני. אני עולה על מונית שירות ומשם לוקחת רכבת ומגיעה ליבנה ולרחובות בלי כל בעיה. הגיל הוא רק מספר ואני לא מתנהלת לפי הגיל שלי, אלא לפי איך שאני מרגישה. אני עדיין מחזיקה בית שלם, מתנדבת בעמותה פעם בשבוע, מכינה אוכל לכל המשפחה שלי בימי שישי".

ג'רמן מה התחביבים שלך?

"אני אוהבת מאוד סדרות טלוויזיה ותכניות ריאליטי. אני מסוגלת לצפות במשך שעות בתכניות של טריוויה. אני אוהבת מאוד לאפות עוגיות, אין מצב שתתפסי אותי ללא עוגיות בבית, יש לי בבית גינה גדולה עם עציצים ואני מטפחת אותה ודואגת לה, אוהבת מאוד לראות את הפריחה של העציצים, זה מרגיע אותי. אני אוהבת מאוד לארח, לבשל מאכלי עדות, אוהבת לנסוע לחופשות באילת, ובעיקר לטפל במשק הבית שלי".

ג'רמן, מה לא יודעים עלייך?

"אני ימנית מאוד ואני רוצה שעל המצבה שלי יחרטו את דגל מדינת ישראל השלמה. הדבר שאני הכי מתחרטת עליו זה שלא עשיתי צבא. אני מנסה להגיע עכשיו לרמטכ"ל שיגייסו אותי, אפילו ליום אחד. אני רוצה להתגייס עכשיו בגילי, לעבוד שבוע במטבח ולהכין לחיילים המון קופסאות של אוכל, שיהיה להם לחודש שלם וגם עוגיות. אם הרמטכ"ל שומע אותי, אני רוצה שיגייסו אותי לצה"ל, אף פעם לא מאוחר".

ג'רמן, נסי להיות אובייקטיבית: למה את חושבת שהבן שלך, יוני, מתאים לשמש כחבר מועצה?

"יוני נולד מנהיג! קראתי לו ע"ש יוני נתניהו ז"ל. יוני נהרג ביולי 1976 והבן שלי נולד באוגוסט. זה היה הכי טבעי שאקרא לו על שם גיבור ישראל. יוני שלי ישר מאוד, טוב לב ועוזר לכולם. יוני עבר המון קשיים בחיים שלו. בעשר השנים האחרונות הוא בנה את עצמו לתפארת ואני גאה בו. אני מאמינה שבעוד חמש שנים יוני יהיה ראש עיר – אולי הכי מוצלח שהיה בנתניה, כי הוא בנה את עצמו בעשר אצבעות. הוא אוהב את העשייה הזאת. זה זורם לו בדם. הוא גר איתי בבית ואני רואה אותו בקושי שעה ביום. הוא יוצא בבוקר מוקדם וחוזר בלילה מאוחר. יוני ילד ערכי ומוסרי מאוד. יש בו המון חמלה. בכל מקום שאני הולכת ולא רק בנתניה, אנשים מזהים אותי מהטלוויזיה או שמזהים אותי כאימא של יוני. אני שומעת רק מחמאות ודברים טובים על הבן שלי. אני מאחלת לכל אימא ילד כזה. יש לו לב זהב. אני מקווה להישאר בחיים ולראות מצליח בעולם הפוליטי ואחרי שיכבוש את מועצת העיר ובהמשך את ראשות העיר, אני מאמינה שהוא יילך ויכבוש גם את הכנסת. אני מקווה שאחיה עד אז, כי אני מתכוונת לבקש ממנו להכניס אותי בעתיד גם לרשימה העתידית שלו לכנסת".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן