הקומי – ניסט הראשון: גיורא זינגר עושה צחוק

0
155
גיורא זינגר בנתניה
הקומי - ניסט. גיורא זינגר. צילום שי שגיא

את נתניה והאזור מכיר הסטנדאפיסט, גיורא זינגר, היטב. ולא רק דרך דרך במות הפאבים המקומיים. במוצאי שבת, לראשונה, יופיע זינגר באולם היכל התרבות העירוני – בהופעה שתכלול גם, אבל לא רק, קטעים הקשורים לאווירת טו' באב.

עד לפני ארבע שנים היה גיורא זינגר שקוע עמוק בתוך עולם המחשבים וההייטק. הסטנד-אפ, הוא מודה, היה משהו שעשה בנוסף. כדי לחיות את החלום, למרות שחבריו הזהירו אותו שעולם המשחק קשה, נוקשה והרבה פחות יציב, החליט זינגר לנסות וניגש למבחן קבלה לבית ספר למשחק. זינגר נטש את עולם ההייטק לטובת לימודי משחק וכיבוש הבמה.

ארבע שנים אחרי החלטתו לחיות את החלום, ועל שמו של זינגר רשומות מאות הופעות בפאבים ובמועדונים בכל רחבי הארץ, כמובן שגם בנתניה. למופע הסטנד-אפ שיעלה זינגר במוצאי שבת (20:08) בנתניה, מסתבר שהוא מתכונן קצת יותר. בכל זאת, המופע שלו, הנחשב לייחודי יחסית בתעשיית הסטנד אפ הישראלית, מגיע לאולמות הרשמיים יותר. בשיחה עם נתניה און ליין מסביר זינגר ממה נובע השוני – לא רק בטקסטים אלא ובעיקר בדרך ההגשה. אגב, הכינוי שנדבק לו כקומיניסט הראשון, הוא אחד ממשחקי המילים המתוחכמים יותר, וכר נרחב לשפע של קטעים קומיים.

הופעת מספר פעמים בנתניה. מה גרם לך לחזור שוב ודווקא להיכל התרבות שהוא פחות אינטימי מפאב?
"הופעתי מספר פעמים בפאב לגנסקי במרכז העיר. פאב שבעיני הוא מאוד מיוחד וממוקם במיקום נהדר, עם אווירה מיוחדת ותחושת אינטימיות מופלאה. שם זכיתי לאהבה גדולה של הקהל. בינינו, הופעות קטנות ואינטימיות הן האינדיקציה הטובה ביותר עבור סטנדאפיסט ובכלל לאמן להרגיש האם הוא נוגע בקהל. אחרי מספר רב של הופעות אינטימיות בהן נגעתי בקהל והקהל נגע בי, הרגשתי שאני יכול לעשות צעד אחד נוסף קדימה. נתניה היא עיר שאני מאוד אוהב. לא רק בלילה בפאבים, אלא גם ביום. עבורי זה כיף גדול להופיע בנתניה והפעם אפילו יותר".

מה לטעמך מייחד את הסטנד-אפ שלך מאחרים?
"הסטנד-אפ שלי בנוי, יותר, על עולמי הפנימי כילד שלא נולד בארץ וגדל להיות ישראלי לכל דבר. על הפער העצום ביני לבין ההורים המאוד רוסיים שלי – בניגוד לחלק מעמיתיי למקצוע אשר בוחרים להתמקד בגישה הסטראוטיפית הכוללת, אני מתמקד בפערים בדרך משעשעת. כמובן שאני נוגע בעוד הרבה מאוד נושאים, אבל בשורה תחתונה, אני מראה במופעים שלי, שאפשר לעשות סטנד-אפ טוב ואיכותי גם מבלי לרדת נמוך ולדבר גסויות".

עוד על גיורא זינגר ראו בטורו האישי של סשה רוזנבלט – כאן בנתניה און ליין: 'זינגר זו לא רק מכונת תפירה'

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן