השמאי הממשלתי – מחירי הדירות ממשיכים לעלות

1
1130
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

כמדי רבעון פרסם השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, סקר השתנות מחירי דירות בנות ארבעה חדרים בערים הגדולות בארץ, ברבעון השני של שנת 2016.

במסגרת הסקר נבדקו 16 ערים, בהן תל אביב, חיפה, באר שבע, הרצליה, כפר סבא, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון, אילת, רחובות, רמלה, ירושלים, מודיעין, ראשון לציון, חולון ונתניה. ברבעון השני של שנת 2016 חלה עליה של 2.5% במחירי דירות בנות ארבעה חדרים, ביחס לרבעון הראשון של שנת 2016. עוד עולה מהסקר, כי בנתניה חלה עליה של 2% – מחיר ממוצע לדירה בת ארבעה חדרים בנתניה עומד ברבעון השני של שנת 2016 על 1,670,000 שקלים. מתוך הערים שנסקרו, רק בשתי ערים – חיפה ורחובות לא חל שינוי במחירי הדירות.

ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, חלה בנתניה עליה של 9% במחירי דירות בנות ארבעה חדרים, בעוד שהעליה הממוצעת, בערים שנסקרו, עומדת על 8%.

נודע, כי דירות בנות חמישה חדרים לא נבדקו, בשל ריבוי שטחי ההצמדה כגון גגות וחצרות והן בשל השונות ברמת הבניה של דירות אלה. כמו כן דירות בנות שלושה חדרים לא נבדקו, שכן קיים בהן מיעוט יחסי של עסקאות, במרבית הרים וקיימת שונות רבה במאפיינים שלהן. דירות בנות ארבעה חדרים נבדקו, כי דירות אלה בבנייה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי וכי קיימת לגביו שונות נמוכה יחסית.

השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, ציין בסקר, כי "מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון הנסקר בטווח שיעורים הדומה לאלו שנצפו בשנה החולפת. השפעות תכנית מחיר למשתכן טרם באו לידי ביטוי ברבעון הנסקר בערים שנצפו. בין היתר משום העובדה שכמות קטנה יחסית של דירות הגיעה, עד כה, אל הצרכן הסופי וכן בשל מיעוט פרויקטים מסוג זה בערים הנסקרות".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן