התאחדות הסוחרים: הפיקוח העירוני נטפל אלינו

1
140
מימין עובדי המקום מנקים בתום יום העבודה. משמאל פקח מחפש לכלוך על הכביש. מתוך מצלמות האבטחה

שרון עובדיה בעל מספר עסקים בנתניה טוען, כי פקחי הפיקוח העירוני נטפלים אליו ורושמים לו דוחות ללא סיבה מוצדקת, לראיה בהתערבות עמותת התאחדות בעלי העסקים ועצמאיים בנתניה, בראשות מנחם אילוז, בוטלו לו דוחות בסכום של למעלה מ-6000 שקלים.

לשרון עובדיה מספר עסקים, בעלי רישיון עסק, בנתניה. בין העסקים שתי פיצוציות-בתי קפה ברחוב הס ושדרות בנימין, במתחם התחנה המרכזית בנתניה. עובדיה סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי בשנה שעבר נרשמו לבתי העסק שלו כ-10 דוחות על ידי הפיקוח העירוני. עובדיה החבר בהתאחדות בעלי העסקים בנתניה, פנה לאילוז וביקש ממנו לטפל בדוחות, אשר חלקם הגדול נרשמו, לדבריו, ללא כל סיבה נראית לעין. בהתאחדות בעלי העסקים טיפלו בדוחות ומתוך 10 בוטלו שבעה דוחות בסך של 6900 שקלים.

לאחרונה, טען , עובדיה, כי קורים דברים הזויים בפיקוח העירוני, למרות הסיכום שנעשה בין התאחדות בעלי העסקים לפיקוח העירוני, על פיו לפני רישום דו"ח תינתן התראה, סיפר עובדיה, כי מגיעים פקחים בשעות לפנות בוקר, מחפשים בדלי סיגריות על הכביש או כל לכלוך אחר ורושמים דוחות, גם אם הלכלוך לא שייך ונזרק על ידי עוברי אורח.

עובדיה סיפר: "כל מיני דברים תמוהים קורים. כמו שהם ממגיעים בשעה 02:00 בלילה ומחפשים איך לרשום דוח, מוצאים בדללי סיגריות מול העסק ואז זה הופך לבעיה שלי. מן הסתם היה צפוי , שביטול הדוחות, לא יעבור חלק, זה היה ברור שבשלב זה או אחר אצטרך לשלם. ביפה לא הלך להם אז הם באים בלא יפה. הם באו בבוקר להשאיר דוח, בטענה שהשארנו את המקום לא נקי, מנהל המקום אמר שהוא בעצמו ניקה".

בנוסף מסר עובדיה, כי "לפני חודש – חודש וחצי הם הגיעו, לעסק בשדרות בנימין, בצהריים ורשמו דוח על פסולת שלא שלנו, שעפה עם הרוח. אמרתי להם שזה לא שלנו ולא קשור אלינו. לא עניין אותם. אמרתי להם שלפי הסיכום עם אלון אהרון לפני מתן דוח הם צריכים לתת התראה. הפקח אמר לי שהוא לא יודע ולא מכיר שום סיכום. הוא גם אמר שמבחינתו עצם מתן הדוח זו התראה. יומיים אחרי זה הסיפור חזר על עצמו. הבאתי לפקח סיכום מול אלון אהרון, הוא אמר לי שהוא לא מכיר".

השיא הגיע לפני כשבוע, זמן מה לאחר שבית העסק ברחוב הס נסגר הגיעו פקחים סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר ורשמו דוח על לכלוך, שלכאורה הושאר במקום. עובדיה בדק במצלמות האבטחה, שם נראים עובדי המקום מנקים את המדרכה וזמן מה לאחר מכן נראים הפקחים כשהם מחפשים בדלי סיגריות על הכביש ועל המדרכה.

עובדיה הדגיש: "רואים בפירוש שהעובדים מנקים את המקום. הפקחים באו ב-2 בלילה, כי אז הוא לא יכול לתת לי התראה כי העסק סגור".

יו"ר התאחדות בעלי העסקים והעצמאיים בנתניה, מנחם אילוז מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "שרון – חבר בהתאחדות הסוחרים, בגלל שהוא חבר ובגלל שהצלחנו לבטל דוחות, הם רושמים לו דוחות. המחלקה המשפטית שלנו נכנסה לתמונה והגישה בקשה לביטול במידה ולא יבוטלו נגיש עתירה לבית משפט.

אילוז קרא לאחראים על הפיקוח העירוני להפסיק לתת דוחות שאינם מוצדקים ולפעול על פי הסיכום – לתת אזהרה בטרם רישום דוח. אילוז הבטיח, כי אין בכוונתו לוותר וכי הוא יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת שהדוחות יבוטלו.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "ככלל, נציין כי העירייה אוכפת החוקים שבסמכותה, ומחובתה לאוכפם, וממלאת תפקידה בנאמנות ובמקצועיות, כאשר האכיפה מתבצעת בכל שעות היממה. כל בקשה לביטול דו"ח (ערעור) או בקשה להישפט בגין דו"ח נבחנת לגופה בהתאם לנסיבות המקרה על ידי התובע העירוני באופן מדוקדק ולאחר מכן ניתנת החלטה בהתאם להוראות חוק סדר הדין הפלילי ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, כפי שנעשה גם במקרה זה. בנוסף, רשאי המתלונן להגיע לקבלת הקהל של ראש מינהל האכיפה בנושא".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן