התרמיל הוויטנאמי בטוויסט צרפתי

12
143
צילום פוטוליה
אחת המנות הקלילות והרומנטיות יותר בעיניי, היא מנת התרמיל הוויטנאמי, שזו מנה המאפיינת את המטבח האסיאתי בזכות השימוש בבצק מטוגן או מאודה – בו טומנים מרכיבים מדהימים כיד הדמיון. סיפורה של המנה פשוט: במהלך השבוע קיבלתי אין-ספור שיחות טלפון מצדם של קוראי הבלוג שלי כאן, באתר נתניה און ליין מבית נתניה און ליין, שביקשו שאפתיע אותם במתכון בשרי למנה ראשונה. מתכון מיוחד כזה, שלא נתקלים בו ביום-יום ואם אפשר שיהיה בו גם ניחוח רומנטי. מיד עלה לי בראש המתכון לתרמיל הוויטנאמי עם הטוויסט למטבח הצרפתי. המתכון הזה מהווה, בעיניי, מעין ביצת הפתעה לאוהבי הבשר המעודן. וברמה האישית, בכל פעם שאני נזכר במתכון, אני מתמלא אושר פנימי – כי אני נזכר בארוחה שבישלתי למורן, כיום רעייתי הדהימה, ארוחה בה הצעתי לה, לאהובתי, נישואין. כרגיל, לנתנייתים בינינו וכמובן לתושבי המושבים בסביבה, אני מציע לרכוש את המוצרים בשוק העירוני במרכז נתניה. הריחות, הצבעים, האיכות והטריות יעשו את זה גם לכם. אז בואו שימו חלוק ונתחיל להיות שפים ליום אחד.

מתכון תרמיל ויטנאמי בטוויסט צרפתי

מצרכים:

(מתאים כמנה ראשונה גדולה לשניים)

2 עלים של בצק פילו
3 כפות שמן זית
כפית שומשום
300 גרם אנטריקוט טרי (רצוי בשר אנגוס)
4 פטריות פורטבלו קצוצות דק
בצל בינוני קצוץ דק
כוס יין אדום – קברנה סוביניון
כפית שטוחה מלח גס
כפית שטוחה פלפל שחור גרוס
כפית תבלין "פילדלפיה" – לרכוש בחנויות תבלין

אופן ההכנה:

מכינים את סטייק האנטריקוט על מנגל חשמלי או מנגל רגיל או על מחבת ברזל עם פסים ברמה של מדיום או מדיום רייר. חותכים לקוביות קטנות.
מניחים מחבת על הגז, מחממים שתי כפות שמן זית, מוסיפים את הבצל ואת הפטריות, המלח והפלפל הגרוס וכמובן את תבלין פילדלפיה ומקפיצים. להליך הזה קוראים דוקסל פטריות. מבחינה מקצועית הכוונה היא למילוי עד שמזהיב. מוסיפים את חתיכות האנטריקוט ומכבים מיד את האש. הסיר המחבת מספיק חם כדי להמשיך את הליך הבישול גם בלי אש. מערבבים ומתפנים להכנת עלי הפילו. לוקחים את עלי הפילו וחוצים אותם לשניים. במרכז כל עלה מניחים כ-150 גרם מהמילוי. בגרסה הביתית שלי אני מציע לשמן בעזרת מברשת את קצוות העלים עם כף שמן הזית שנותרה, להרים את צידי העלים כלפי מעלה בצורת פרח סגור, לשמן מעט חיצונית ולפזר את השומשום. בגרסה הויטנאמית הקלאסית (הכוללת גם טיגון), סוגרים את התרמיל באמצעות לחיצות דקות ושימוש בחוט אכיל (קחו, למשל, גבעול אספרגוס ובשלו אותו. חיתכו אותו לכל האורך והנה לכם חוטי קשירה אכילים).
ונחזור לגרסה שלנו. חממו תנור בחום של 150 מעלות והכניסו את שני התרמילים לתנור לזמן של כ-12 דקות פלוס מינוס ותלוי בסוג התנור. בינתיים, קחו את בקבוק היין, שתו כוסית אחת לכיף וכוס שנייה מיזגו לתוך סיר קטן על האש. צמצמו את היין בכ-50% עד שיהפוך לסמיך. צורת ההגשה המומלצת: קחו צלחת לבנה בינונית, באמצעות כף מיזגו בצד הצלחת מרוטב היין ותניחו את התרמיל על הרוטב או לצידו.
בשבוע הבא, לבקשת קוראים רבים, אציע מתכון מקורי בהשראת הסושי היפני, כזה שיפתיע את כולם. ועד אז אתם מוזמנים לשוחח עמי בטלפון, לשתף אותי בחוויות או לכתוב לי כאן, בבלוג שלי. בתיאבון, שלכם שף גולן ימין

 

12 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן