ויהי קור: מלבי ג'לי עם ליקר דה קסיס ודובדבנים

16
858
מלבי שמנת וג'לי דה קסיס. צילום באדיבות קבוצת הפייס המטבח של אהרוני

 

לא יודע אם שמתם לב, אבל הקיץ מתדפק על הדלת והוא, כרגיל, מלא בחשיבות עצמית ואפס התחשבות בנו. ובעוד הוא עושה את תפקידו נאמנה, לנו לא נותר אלא להתנחם בחופי נתניה או בבריכה, להתענג על אבטיח קר (רצוי עם גבינה בולגרית) ולדמיין פינוקים מתאימים שיוסיפו לנו כמה וכמה קלוריות, אבל בהחלט יעשו לנו הכי טוב שבעולם.

מרקים קרירים ומרעננים, אין-ספור קוקטיילים המשלבים פירות מרעננים וגם ג'לי. כן, הג'לי עושה גם הוא קמבק. אני בחרתי במלבי עם ג'לי, בנגיעות ליקר דה קסיס ודובדבנים. המתכון האמיתי, ולא זה שמבוסס על אבקה תעשייתית שקונים בסופרמרקט.

על הדרך, וזה קדימון קטן, אני אסביר איך מתנהגים ואיך נוהגים בג'לטין. מדובר במרכיב חשוב מאוד, שמשום מה יותר מדי חוששים לשלב אותו במנות שלהם. המתכון נחלק לשניים: מתכון לג'לי ומתכון למלבי המשתלבים בהמשך יחדיו.

מלבי ג'לי עם ליקר דה קסיס ודובדבנים

מרכיבים לג'לי

שתיים ורבע כוסות מים

כוס ועוד  3 כפות סוכר

3/4 כוס ליקר דה קסיס  (ניתן לרכוש בחנויות אפייה)

15 גרם או 3 דפים וחצי ג'לטין.

אופן ההכנה: מרתיחים את המים עם הסוכר ומוסיפים את הליקר דה קסיס  לסירופ הסוכר. ממיסים את הג'לטין במעט מים קרים (חשוב להמיס את הג'לטין). אם הג'לטין נקרש, יש להוסיף מעט מים קרים ולערבב. רק ברגע שאנחנו מוכנים, יש להוסיף אותו במהירות לסירופ הסוכר ולבחוש היטב כדי למנוע מצב של גושים.

מרכיבים למלבי

2 שמנת מתוקה

חצי כוס סוכר

רבע כוס  קורנפלור

חצי כוס  חלב

4  כפות מי ורדים (לא חובה, עניין של טעם)

אופן ההכנה: מרתיחים את השמנת עים הסוכר ועם מי הוורדים. בינתיים, ממיסים את הקורנפלור בחלב הקר. כשהשמנת רותחת, מוסיפים את הקורנפלור המומס תוך כדי טריפה חזקה. מביאים את המלבי לרתיחה חזקה על להבה בינונית, מוציאים לקערה ובוחשים קלות. חשוב לבחוש עד שהמלבי מתקרר לטמפרטורת החדר.

הרכבת המנה: מסדרים כף דובדבנים בתוך כל אחת מקעריות ההגשה האישיות וממלאים בג'לי דה קסיס לשליש גובה. מקררים  כשלוש שעות במקרר. מפזרים קוקוס מגורד (לא חובה) על הג'לי ויוצקים את המלבי. מכניסים למקרר לעוד שלוש שעות. יש כאלה שעושים את הפעולה הפוכה.

טיפ הגשה לאלה המעוניינים להרשים: עם סכין קטן מנתקים את המלבי מדפנות קערית ההגשה. טובלים את קערים ההגשה במים רותחים למשך חמש שניות והופכים הקערית על צלוחית הגשה (האדום מעתה יהיה למעלה ולא למטה).

חברים, אתם מוזמנים לבקר גם בקבוצת הפייסבוק שלי: המטבח של אהרוני הגולשים מנתניה ומהסביבה מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק של   נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

16 תגובות

  1. אהבתי ! כבוד …כבוד… !
    סירופ רימונים" הגרנדין " למי שלא מכיר הוא סירופ סמיך, מתוק ומושחת עם טעם שמזכיר סילאן ובגלל זה מוצאים אותו על מדפי הליקרים בחנויות משקאות…מושחת הסירופ הזה.
    נגלה עוד סוד למי שרוצה …סירופ רימונים – " גרנדין " הוא המרכיב המושלם למי שלא משיג ליקר דה קסיס .
    2 אחים מאותה משפחה מושחתת – " ליקר דה קסיס " ו " גרנדין " .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן