ועד קריית השרון מציין עשור לפעילותו

2
168
ציינו עשור לפעילות. חברי ועד קריית השרון 2015

כך הפך הוועד שבתחילה אף גורם רשמי לא הכיר בו, לשותף פעיל בקביעת סדר היום הציבורי והמדיניות העירונית

———————–

 

 ביום שלישי ציינו חברי ועד קריית השרון עשור לפעילותם הציבורית. כיאה לוועד המורכב כולו ממתנדבים, ציינו החברים את האירוע בארוחת ערב במסעדה באזור והמשיכו את הבילוי בקפה לנדוור, בית הקפה במרכז אלון – על חשבונם, כמובן.

 ועד השכונה הוקם במהלך שנת 2004, ביוזמתו של תושב השכונה איל בן צבי, שהופתע לגלות כי בניגוד לערים אחרות, עיריית נתניה אינה תומכת בהקמת ועדי שכונה חדשים, ומסרבת לקיים בחירות לבחירת חברי ועד בשכונות ותיקות. בשנת 2005 התאחד ועד השכונה החדש, שבאותה עת ייצג את אזור דרום השכונה עם ועד צפון השכונה שכלל באותה עת, בין השאר, את עו"ד שירי חגואל-סיידון, מוטי פנחסי וחברים נוספים. עם האיחוד בין קצוות השכונה שמנתה אז פחות מ-2000 משפחות, ועד קריית השרון יצא לדרך.

 בשנת 2006 נאלצה עיריית נתניה להכיר בנציגות התושבים העצמאית, המתנהלת מאז ועד היום על בסיס התנדבותי, לאחר שחבר הוועד באותה עת, מוטי פנחסי, פרסם באמצעות עיתון נתניה און ליין את הסקר הדמוגראפי. בסקר, בו ניתנה תחזית אכלוס מלאה שש שנים קדימה וחישוב מספר הילדים, נקבע באופן חד-משמעי כי מספר בתי הספר המתוכננים אינם מספיקים. בתחילה, התעלמה עיריית נתניה מהנתונים. ואולם, בתוך שנה, שונתה המדיניות והוחל בפגישות מוסדרות עם חברי הוועד.

 מאז ועד היום פועל ועד קריית השרון בשורה של תחומים מול גורמי העירייה השונים, התקשורת המקומית ומשרדי ממשלה, תוך שמירה על קו א-פוליטי. במקביל, פיתח הוועד שורה של אמצעי קשר עם תושבי השכונה, בין השאר, אתר השכונה, פורום השכונה, קבוצה בפייסבוק וכן תקשורת ישירה באמצעות מערך אימיילים המקיף את כלל התושבים.

 "אנו רואים עצמנו כגוף המקשר בין התושבים לרשות וגוף אשר רואה את טובת כלל השכונה ופועל למענַה יחד עם הרשות ומוּל הרשות כשצריך", ציינו חברי הועד והוסיפו: "חשוב להבין, שקבוצות לחץ מאורגנות אפקטיביות יותר בפתרון בעיות ותקלות".

בוועד קריית השרון מכהנים כיום: מאור דאיה (יו״ר הועד ואחראי תחום תחבורה ותקשורת המונים), עו"ד אלי גון (תחום נדל"ן ובינוי), גל דברת (תחום צהרונים ומתנ"ס), שרון זאבי (תחום שיטור וביטחון השכונה), יואב חביב (תחום תחבורה ומתנ"ס), נתנאלה לוי  (תחום חינוך) ועמיר פרי (תחום איכות הסביבה).

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן