חברות ישראליות חובקות עולם כמו החברה של צבי ויליגר

0
163

גם בעולם שהפך ל"כפר גלובלי" פעילות חובקת עולם של חברה ישראלית אינה דבר מובן מאליו. אמנם יותר ויותר חברות מבצעות חלק כזה או אחר מהפעילות גם מעבר לים, אולם באופן טבעי ישנם גם חסמים המונעים מאנשי עסקים להתפרש אל מחוץ לגבולות ישראל. מי שלא היסס לפעול בחו"ל הוא צבי ויליגר, שביחד עם אחיו יוסי הקימו והשביחו את "וילי פוד", ודוגמאות נוספות הן "סבון", "STR נדלן" ו"קפיצי נורדיה".

לא רק הייטק

כשמדברים על חברות ישראליות חובקות עולם האסוציאציה הראשונה היא הייטק, אבל כדאי לדעת שישנו מנעד רחב של תחומים בהם ניתן לראות במדינות שונות פעילות עסקית שמקורה בישראל.
דוגמה טובה לכך היא "סבון", רשת המתמחה במוצרי פינוק, קוסמטיקה ואווירה שתחילה נקראה "סבון של פעם" ואז מותגה מחדש. ההחלטה להתרחב לחו"ל נבעה מהתחרות העזה בשוק המקומי, המוגבל ממילא, וכן מההצלחה של הסניף הבינלאומי הראשון שנפתח בניו יורק והוכיח עד כמה גדול הפוטנציאל.
נכון להיום מפעילה "סבון" כמה עשרות סניפים בארה"ב, איטליה, צרפת, ספרד, יפן, רומניה והולנד, ובסך הכל מייצרת הפעילות מעבר לים את רוב הרווחים של החברה.

המטרה ארה"ב: כך מכר צבי ויליגר את השליטה ב"וילי פוד"

במקרים מסוימים על מנת להצליח ביעדים נחשקים במיוחד ברחבי העולם יש לצרף לחברה משקיע אסטרטגי, וכך היה במקרה של "וילי פוד": צבי ויליגר ואחיו יוסי חלמו במשך שנים רבות על נגיסת נתח שוק משמעותי בשוק המזון הכשר האמריקאי – שוק שמגלגל סכומי עתק מדי שנה ומי שמצליח בו נהנה משגשוג של ממש.
אמנם מניות חברת בת של "וילי פוד" נסחרו בנאסדק, אולם על מנת להצליח באמת החליטו האחים ויליגר להיענות להצעת רכש של איש עסקים בינלאומי בשם אלכסנדר גרנובסקי וכך, בזכות שיתוף הפעולה ובזכות הפעילות חובקת העולם של חברות אחרות שברשותו של גרנובסקי, לכבוש גם את ארה"ב.

לבנות את אירופה

בדומה לצבי ויליגר שחבר אל אלכסנדר גרנובסקי על מנת לפעול בחו"ל, כך גם חברת "STR" שבבעלותו של איש הנדל"ן הוותיק והמוערך סובחי טנוס חברה אל "שיכון ובינוי" על מנת לבנות באירופה. חברת בת משותפת לשתי חברות הנדל"ן נחשבת לאחת מחמש המובילות בוורשה בירת פולין, ובנוסף זכתה חברת "STR נדלן" להצלחות מרשימות גם ברומניה וגרמניה.

איכות ללא פשרות

קפיצי נורדיה, שנקראת על שם המושב הסמוך לנתניה שבו היא פועלת מתמחה בקפיצים – ומצליחה לייצר קפיצים ברמה כה גבוהה עד שאאודי ופולקסווגן, שתיים מחברות הרכב היותר נחשבות בעולם, בחרו בה כספקית שלהם.
בתחום זה, כמו בתחומים רבים אחרים, ישנה תחרות עזה, ובעיקר מצד הסינים שמציעים תוצרת זולה – אבל האיכות הגבוהה של מוצרי נורדיה מקנה לחברה הצנועה יתרון של ממש ובאופן כללי איכות ללא פשרות היא סוד ההצלחה של חברות ישראליות חובקות עולם רבות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן