חוגגים פורים – הטרנד הלוהט: איפור גוף

0
887
חלי דנינו ציור פנים - נתניה איפור גוף
חלי דנינו, אמנית איפור וציור גוף

מצוירים: במשך עשרות שנים חג פורים לא היה רק חג גדול לילדים, אלא ובעיקר להורים שנהגו לחשוב במשך שבועות ארוכים למה יתחפשו ילדיהם, וכמובן לתפור תחפושות מקוריות לילדיהם. השנים עברו, ותחפושות קנויות הפכו לחלק בלתי נפרד מהליך ההכנות לחג. בכל זאת, רובנו לא ממש זוכרים איך וכיצד מפעילים מכונת תפירה… אלא, שכל עשור מביא עמו טרנדים חדשים – בנוסף לתחפושות הקנויות, שאולי חוסכות כאבי ראש להורים, אבל בתכלס הן די דומות. אם הטרנד הלוהט עד לפני כשנתיים התבטא בתורים שנקבעו מראש במספרות לצורכי חמצון שער, תסרוקות בצבע ועיצובים הזויים, בשנה שעברה כבר ניתן היה לראות יותר ויותר בני נוער, כך גם בליינים מכל קשת הגילאים, אשר משקיעים באיפור. ליתר דיוק, איפור גוף או בשם המקצועי יותר: ציור גוף.

זו השנה השלישית בה אמנית האיפור, חלי דנינו, מעטרת את פניהם של חבריה בתחפושות מקוריות באמצעות איפור גוף וכישרון בלתי יתואר. רגע לפני הטירוף של החג מגלה חלי איך הבינה שהיא יודעת לאפר, מהן הדמויות הכי מבוקשות, מה לדעתה הסיבה לכך שעוד ועוד אנשים זונחים את התחפושות הקלאסיות לטובת איפור גוף ומה היא חושבת על זה.

איפור גוף זו אמנות לכל דבר, המצריכה כישרון בציור. איך גילית על עצמך שאת יודעת לעשות את זה?
"בכל פעם שראיתי בפורים אנשים מאופרים באופן מקצועי, התרגשתי. אכן, זו אמנות וליכולת לצייר משמעות רבה בהבאת אמנות זו לידי שלמות. בימיי בתיכון ש"י עגנון – נתניה, מצאתי עצמי, יום אחד, ברגע של שעמום, מחפשת ביו טיוב סרטונים בנושא. הניסיון הראשון שלי לצייר על פנים יצא מוצלח, ומאז ועד היום חיפשתי לעצמי כל העת ללמוד ולאתגר עצמי בדמויות יותר מורכבות".

בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בני נוער ובוגרים, יותר ויותר זונחים את התחפושות הקלאסיות לטובת איפור פנים וגוף. מה הסיבה לדעתך?
"לטעמי ישנן שתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא היכולת להיות ייחודיים. התחפושות, בעיקר הקנויות, נראות אותו דבר. איפור גוף, לעומת זאת, תמיד ייצא ייחודי. גם אם אצייר את אותה הדמות על שלושה אנשים שונים, תמיד השלושה ייראו אחרת. סיבה נוספת, לטעמי, היא בתעסוקה ברכישת התחפושות והחיפוש אחר האביזרים המתאימים. איפור מתאים לאלה שאוהבים חיים קלים וזה גם מאפשר טאצ' מקורי ושונה – והרי כולנו רוצים בחג פורים לגרוף מחמאות על ההשקעה שלנו".

מהן הדמויות הכי מבוקשות בעולם ציור פנים וגוף?
"הישראלים די שמרנים. גם השנה, כמו בשנה שעברה, הדמויות הכי מבוקשות למבוגרים הן שלדים בכל הצורות והסגנונות. ציור על חצי פנים, על פנים שלמות, זומבי, גולגולות וקומיקס. ילדים ונוער מעדיפים יותר מעולם התוכן שלהם – לעיתים כחלק מתחפושת: חיות ומיניונים. השנה גם פנו אלי אוהדים של קבוצות כדורגל שונות כדי שאצייר להם את סמל קבוצתם על פניהם וגם על גופם".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

אוזני המן בקלי קלות – מתכון ביתי

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן