חמישה מיליון שקלים נוספים יוקצו לניקיון החופים

0
120
הפעילות בחוף פולג צילום: דוד אזגורי

סגן השר להגנת הסביבה, חה"כ ירון מזוז, השתתף השבוע במבצע ניקיון חופים שהתקיים בחוף פולג בנתניה. במהלך מבצע ניקיון החוף הכריז סגן השר, כי בנוסף לתקציב של 2.3 מיליון שקל לשנה המוענקים על-ידי המשרד להגנת הסביבה לרשויות החוף מהקרן לזיהום חופים, יוקצו חמישה מיליון שקלים נוספים מבסיס התקציב ב-2017 לצורך זה.

השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, ניהל את דיוני התקציב מול האוצר, הבהיר להם את חשיבות הנושא והצליח בסופו של דבר להגדיל את תקציב ניקוי החופים.

המשרד להגנת הסביבה ציין היום את יום ניקיון החופים הבינלאומי ה-31 בפעילות משותפת עם שגרירות ארה"ב, עיריית נתניה ורשות הטבע והגנים.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי תופעת הפסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו. לפי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיאנוסים כ-20 מיליון טונות של פסולת, שרובה הגדול פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה. הים התיכון בכללו וחופי מדינת ישראל בפרט סובלים אף הם מבעיה זו.

סגן השר משרד להגנת הסביבה ירון מזוז, מסר, כי ״הפסולת בים ובחופים גורמת לנזקים כלכליים, חברתיים, בריאותיים וסביבתיים כבדים. אנחנו רוצים שכל החופים בישראל יהיו נקיים. על ידי תמיכה מוגברת ברשויות החלשות, נוודא שכל הציבור יוכל ליהנות מהים״.

סגן השר הוסיף, כי ״דרוש שינוי להעלאת המודעות לניקיון החופים. הגדלת הסיוע של המשרד להגנת הסביבה לרשויות היא רק חלק מהתהליך הזה. יש לנו רצועת חוף מדהימה, ומוטלת על כולנו האחריות לדאוג שהיא תהיה נקייה. "אני מודה לשגרירות ארצות הברית בישראל על ההירתמות והתרומה לפרויקט. שיתוף פעולה זה עם ארה"ב הוא נדבך נוסף בקשר המיוחד בין העמים. חשוב לזכור שהשותפות הזו היא מגוונת ומבוססת על אידיאולוגיה וערכים שאנו חולקים ולא רק בנושאים ביטחוניים."

הפעילות החינוכית – בה השתתפו תלמידי בית הספר אלדד מנתניה ועובדי שגרירות ארה"ב – כללה איסוף פסולת המגיעה לחופים בעיקר על ידי נופשים.

כמו כן השתתפו במבצע ניקיון חוף פולג יועץ השגריר האמריקאי בישראל לענייני כלכלה, ג'ונתן שרייר; יצחק בן דוד, סמנכ"ל בכיר לאכיפה במשרד להגנת הסביבה; רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית וסגנו, פרד ארזואן; ד"ר אביטל לאופר, סגנית ראשת העיר; מנהלת אגף איכות הסביבה בעיריית נתניה, עירית אנגלקו, וראש מינהלת החופים – ציון שדה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן