חשד: השכירו דירות ולא דיווחו לרשויות המס

0
86
fotolia - צילום אילוסטרציה

כתב אישום הוגש השבוע נגד תושב נתניה (59) בגין הלנת שוהה בלתי חוקי בנכס השייך לו בשוק בנתניה. קדם לכתב האישום מעצר של הנאשם ובנו על ידי שוטרי משטרת נתניה ואנשי רשות המיסים, אשר פשטו לפני כשבוע, באישון לילה, על בית המגורים, הממוקם בקומה הראשונה בבניין באחד מרחובות השוק בנתניה.

בתחילה טענו במשטרה, כי על פי החשד הלין האב, לכאורה, שוהים בלתי חוקיים למשך תקופה ארוכה בנתניה – בכ-40 יחידות דיור לפחות, אשר שימשו למגורי עובדים זרים ושוהים בלתי חוקיים. עוד על פי החשד טענו במשטרה, כי הכנסותיו של הנאשם מהשכרת המבנים נאמדות לכדי מאות אלפי שקלים בשנה, אשר לא דווחו לרשויות המס. המשטרה ורשות המיסים העריכו, כי היכף הכנסותיו, הבלתי מדווחות, של הנאשם נאמדות, לכאורה, במיליוני שקלים.

השבוע, כאמור, הוגש כתב אישום נגד האב בגין הלנת שוהה בלתי חוקי אחד בלבד. הנאשם הכחיש שהלין בדירותיו שוהים בלתי חוקיים. נגד הבן לא הוגש כתב אישום והשניים שוחררו בתנאים.

רשות המיסים באמצעות "יהלום" – היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה, המשיכה בחקירתה נגד האב ובנו והגישה, השבוע, לבית המשפט בקשה למעצרם, בגין העלמת מס לכאורה. מבקשת המעצר עולה, כי על פי החשד, החשודים עוסקים בהשכרת יחידות דיור המשמשות למגורי עובדים זרים ושוהים בלתי חוקיים: "מחומרים שנאספו עד כה עולה, כי הכנסותיהם מהשכרת המבנים נאמדות לכדי מאות אלפי שקלים בשנה, לא דווחו לרשויות המס. מחומר הראיות עולה, כי לחשודים הכנסות בלתי מדווחות ממקור זה החל משנת 2009, לכל הפחות, וככל הנראה עוד שנים קודם לכן ולפיכך מוערך היקף הכנסותיהם הבלתי מדווחות ממקור זה במיליוני שקלים".

פרקליטם של החשודים, עו"ד רן עטיה, טען בדיון בבית המשפט, כי החשודים שוחררו כבר ממעצר וכי הוגש כתב אישום רק נגד האב. עוד טען, כי "זה שיחידת יהלום נכנסה היום והגישה בקשה להמשך מעצר ימים, נעשה בחוסר סמכות. יש החלטה והם משוחררים. יש כבר החלטה. כנגד החשוד 2 (הבן) זה מעצר לא חוקי, לא הוגש כתב אישום".

עוד טען עו"ד רן עטיה, כי מדובר בחשודים חסרי עבר פלילי, אנשים נורמטיבים בעלי משפחות שמעולם לא נחקרו ולא ישבו במעצר. בנוסף התנגד עו"ד עטיה לחשד שיוחס לאב ובנו בדבר הלנת שוהים בלתי חוקיים.

בתגובה אמרה נציגת יחידת יהלום, כי "על מנת להפיס את דעתו של חברי, אני מוכנה להשמיט מהבקשה את העובדה שהדירות הושכרו לעובדים זרים ושוהים בלתי חוקיים. זה לא רלוונטי לחשדות שאנחנו חוקרים נגדם".

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, רנה הירש, הציעה לשחרר את החשודים בערבות עצמית בסך 500 אלף שקלים לכל אחד וכן ערבות צד ג' בסך 300 אלף שקלים. בנוסף הציעה, כי החשודים יבצעו הפקדה כספית, יתחייבו להתייצב לחקירה וכן תאסר יציאתם מהארץ. הצדדים קיבלו  את ההצעה והחשודים שוחררו בתנאים אלה.

מייצג עו"ד רן עטיה
מייצג עו"ד רן עטיה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן