חשד למעורבות ישראלים בפרשת שוחד חובקת עולם

0
117
ניידת משטרה נתניה השיטור העירוני
ניידת משטרה. צילום: ארכיון נתניה און ליין

בית משפט השלום, בראשון לציון, אישר את הסכמת הצדדים ושחרר בתנאים מגבילים את בני שטיינמיץ, איש עסקים ישראלי תושב נתניה בעברו, שעוכב בחשד למעורבותו בפרשה חובקת עולם ורחבת היקף, שעניינה מתן שוחד לעובד ציבור זר והלבנת הון.

על פי החשד, שילמו החשוד ומעורבים נוספים, ישראלים המתגוררים לרוב בחו״ל, שוחד בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגיניאה קונקרי, בתמורה לקידום ענייניהם העסקיים שם. נודע, כי צפויים נחקרים נוספים.

בבקשה לשחרור בני שטיינמיץ, כתבו חוקרי המשטרה, כי ביאח"ה מתנהלת חקירה רחבת היקף בחשד של מתן שוחד לעובד ציבור והלבנת הון. על פי החשד, השוחד בשווי עשרות מיליוני דולרים ניתן לנשיא גינאה לשעבר ולאישתו, על ידי חברת BSGR הנמצאת בשליטת שטיינמיץ, זאת בתמורה לקבלת זיכיונות כריית ברזל בגינאה, שהניבו רווח של מאות מיליוני דולרים.

בנוסף נמסר, כי החשדות מתייחסים לתקופה שבין השנים 2006 ל-2012. בנוסף, על פי החשד בפרשה מעורבים חשודים נוספים. שטיינמיץ הכחיש את החשדות המיוחסים לו וטען לחפותו. נמסר, כי שטיינמיץ משתף פעולה עם חוקריו.

בית המשפט נענה לבקשה ושחרר את שטיינמיץ למעצר בית מלא עד לתאריך ה-2.1.17. בנוסף הורחק שטיינמיץ ממשרדו בהרצליה למשך 30 ימים.

בהודעת המשטרה נמסר, כי "החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארה״ב, שווייץ, גיניאה קונקרי וישראל, זאת במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-oecd כנגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. החקירה מלווה מראשיתה על ידי פרקליטות תל אביב (מיסוי וכלכלה) וגורמי פרקליטות המדינה".

עוד נמסר: "לאור החשד למעורבות הישראלים ולהיבטים הנגזרים מפעולתם הפלילית לכאורה בחו״ל ונוגעים לישראל, ניהלה משטרת ישראל בתיאום עם הרשויות בחו״ל חקירה סמויה אשר ביססה את החשדות, זאת בהמשך לחקירה הגלויה שנוהלה בחו״ל ולממצאי שורת פעולות חקירה שבוצעו במסגרתה. החקירה הגלויה בהקשר הישראלי בראשיתה וצפויים נחקרים נוספים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן