טענות לאפליה מלוות את פתיחת עונת הרחצה הרשמית בנתניה

4
111
חוף הים בסירונית. צילום פלג אלקלעי

כל חופי נתניה מחזיקים בתואר הבינלאומי "דגל כחול"; טענות לאפליה מצד הציבור הדתי והציבור החופשי סביב חוף צאנז החרדי.

ארבעה מתוך שמונת חופי הרחצה המוכרזים של נתניה נפתחו רשמית ביום שני; שנה שניה שכל חופי העיר הוכרזו על-ידי הוועדה הלאומית לתכנית "הדגל הכחול" כזכאים לתו האיכות הבינלאומי – לאחר שעמדו בשורה ארוכה של קריטריונים בינלאומיים וביקורת המבוצעת אחת לחודש.

חבר המועצה יוסי דורון
חבר המועצה יוסי דורון

לנתניה און ליין – ksn מסר מחזיק תיק החופים, חבר המועצה יוסי דורון, כי מינהלת החופים באמצעות עיריית נתניה השקיעה למעלה מ-1.5 מיליון שקלים בביצוע עבודות שדרוג, שיפוץ ופיתוח בכל חופי העיר – זאת במסגרת ההכנות לקראת פתיחת עונת הרחצה.

גם השנה, זו השנה ה-18 ברציפות, ייפתח חוף צאנז המיועד לציבור הדתי המקפיד על רחצה נפרדת, רק לאחר ספירת העומר – מה שמעורר זעם בקרב ציבור דתי רחב, שלטענתו אין כל איסור הלכתי המונע רחצה בים לפני חג השבועות.

את הדברים אישר לנתניה און ליין חבר המועצה, הרב משה לחובר, שאישר כי מדובר בנוהג לחומרה. "אם החופים המוכרזים נפתחים בתאריך קבוע, אין כל מניעה – לפחות הלכתית – לפתוח את החוף היחיד המיועד לרחצה בהפרדה – מוקדם יותר – ולו בשל פיקוח נפש שכן ציבור המבקש להתרחץ בים בנפרד הולך. מנגד, בקרב ציבור חילוני גדול זעם רב על חסימת חוף צאנז משני צדדיו למעבר הולכי רגל. לטענת המתלוננים: "המעבר החלופי אותו מספקת העירייה אינו נוח. החוף הוא של כולם, ומכאן שאין למנוע מעבר חופשי".

4 תגובות

  1. מרגיז שחוסמים מעבר להולכי רגל חוף הים הוא לא של אף אחד והוא של כולם,במשך שנים רבות יכולנו לצעוד בנחת ועם חסימת החוף כפי שנחסם איננו נח בעליל. ממש מרגיז ומקומם

  2. חוף זה מקום פתוח חופשי ואין הצדקה שגם שם תהיה כפיה . זה ממש לא צודק . ים זה דבר שהוא מתנה לכל אזרח שגר בקרבת חוף לכן אסור לשתוק .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן