טריאטלון, היכון צא

0
175
טריאתלון נתניה. צילום רן אליהו
טריאתלון נתניה. צילום ארכיון רן אליהו

השתתפות בתחרות הטריאתלון דורשת אימונים רבים ועבודה מקדימה וקשה כדי לראות תוצאות. לרן שילון מאמן ראשי ויזם אנדריור, יש כמה טיפים עבורכם

מאת ענת מאיר ואורלי בר 

אם חשבתם שהשתתפות בריצת מרתון לאורך 42 קילומטרים היא פסגת הקושי של כל רץ, נסו פעם אחת להתכונן לטריאתלון, התחרות המשלבת ריצה, שחייה ורכיבה על אופנים.

"קודם כל, עליכם להעריך איפה אתם חזקים יותר ואיפה חלשים ועל סמך זה לבנות את תוכנית האימונים בצורה שתיתן את התמורה הטובה ביותר" – כך קובע רן שילון, המאמן הראשי ויזם אנדיור – קבוצת ספורט הסיבולת הגדולה והאיכותית בישראל.

טריאתלון נתניה. צילום  רן אליהו
טריאתלון נתניה. צילום ארכיון רן אליהו

שילון, אולטרא-מרתוניסט ובין השאר גם מתחרה בתחרויות אקסטרים וגם משמש כמאמן מוסמך של איגוד הטריאתלון האמריקאי, מאמין בעבודה קשה – הרי טריאתלון, גם במסלולים הקצרים, ממוקם בראש טבלת ענפי הספורט המאלצים את הספורטאי להגיע לקצה גבול היכולת.

טריאתלט מתחיל צריך להקדיש שני אימונים שבועיים לכל ענף –ריצה, רכיבה ושחייה. ברגע שמתחזקים ומתרגלים למשטר האימונים, יש להעלות את המספר לשלושה או ארבעה אימונים לכל ענף. מטרתם של האימונים הקשים היא למצוא את הפוטנציאל הגנטי שלכם, זאת משום שחלק נכבד מההתאמות הפיסיולוגיות והביו-מכניות לאימוני הסיבולת, נובעות מנתונים גנטיים וחלק אחר מיצירת החלבונים החדשים, שני בתהליכים איטיים למדיי.

אם מפספסים אימונים, או אם האימונים נקודתיים ואקראיים, הדרך להשגת היעד תהיה ארוכה מאוד. התמדה לעומת זאת, תאפשר להגיע למיצוי הפוטנציאל ולהצלחה, אך אל תשכחו, חשוב גם להימנע מאימון יתר ולהיצמד לתוכנית אימונים הדרגתית תוך הקפדה על תזונה נכונה, מזעור המתחים והתאוששות מספקת.

"השיפור בכושר חל למעשה בזמן ההתאוששות שבין האימונים, כשהגוף נבנה מחדש ומשתקם, ולא בזמן האימון עצמו" אומר שילון, והסתגלות פיזיולוגית חיובית מתרחשת רק כשיש תזמון נכון בין מתח ובין התאוששות. "לכן בלי מנוחה טובה, יהיה לנו קשה להתקדם.מאוד חשוב גם להציב יעדים קשים, אך ברי השגה מכיוון שהם מספקים כיוון, מוטיבציה, תחושת שליחות וסיבה. חשוב שהיעדים יהיו מוחשיים וקצרי מועד (2-3 שבועות) ולאחר שמגדירים מטרות, מומלץ להקיף את עצמנו באנשים שתומכים בנו וביעדים שלנו, כי אנרגיה ומוטיבציה הם עניין מאוד מדבק".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן