כפר יונה – שורת מפגעים וסכנת חיים לאורך כביש 57

1
236
כביש 57 - מדרכות - כפר יונה
מדרכות צרות מדי. כביש 57

 

"סכנה ברורה ומיידית", כך מגדירה עיריית כפר יונה את המפגעים המסכנים את ציבור הולכי הרגל לאורך כביש 57, בשטח הגובל בעיר. אלא, שעשור של שיחות, פגישות וחלופת מכתבים, זוכה – כך לטענת חברי מועצה וכן העירייה, לשפע של הבטחות מצד נתיבי ישראל, אולם בפועל כמעט ואין מעשים בשטח לתיקון המפגעים.

כביש 57 הינו ציר תנועה ראשי עם נפחי תנועה כבדים ללא מדרכות תקניות, בנקודות מסוימות עם מדרכה ברוחב 60 ס"מ, שוליים חסרים, אין גדר הפרדה והצמתים – עצמים – מוגדרים בשל נפחי התנועה כמסוכנים. מדי יום עוברים בכביש 57, החוצה את כפר יונה אלפי כלי רכב ומשאיות כבדות. הכביש אף משמש כציר תנועה להולכי רגל תושבי כפר יונה ולבאים לבסיס הצבאי הסמוך.

עוד בטרם הוכרזה כפר יונה כעיר, פנה מהנדס המועצה לנתיבי ישראל על מנת שתסדיר את המפגעים הבטיחותיים. במהלך השנים התקיימו אף מספר פגישות בעניין וחברת נתיבי ישראל התחייבה להסדיר את המפגעים, אולם נודע, כי מאז, לא טופלו המפגעים הבטיחותיים, המהווים סכנה הן להולכי הרגל והן לכלי הרכב.

כביש 57 – אין ספור פניות וכמעט דבר לא נעשה

חברת מועצת העיר, עו"ד מיטל יצחקי טולדנו, פנתה השבוע (שוב) לחברת נתיבי ישראל וביקשה מהם לטפל במפגעים הבטיחותיים. בפנייתה ציינה עו"ד יצחקי טולדנו, כי "כביש 57 מוגדר ככביש אדום עקב מספר רב של תאונות שגבו חיי אדם והתרחשו בקטע כביש זה. הרשות פנתה בעשור האחרון פעמים רבות לכבודכם, בבקשה להתקנת גדר הפרדה בין הנתיבים שתקשה על חציית הולכי רגל במקומות שאינם מיועדים לכך. כמו כן, פנתה הרשות ונציגיה בעבר לגבי הטיפול בפלישות מצד חנויות ובתים פרטיים למדרכה בצדי הכביש היוצרות מדרכה צרה המהווה סכנת נפשות ממש בקטע כביש זה". עוד ציינה עו"ד יצחקי טולדנו, כי בקטע מסוים רוחב המדרכה עומד על שמונה סנטימטרים בלבד – מה שמהווה סכנת נפשות.

מעיריית כפר יונה נמסר לעיתון השרון שלי – ksn, כי "לאורך שנים עיריית כפר יונה דורשת בכל תוקף כי חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) תבצע מספר פעולות – תפישת חזקה על-פי זכותם לכל אורך הכביש לרבות השטחים הבנויים בתחום כפר יונה. טיפול בכל מפגעי הבטיחות כאשר העיקרי בהם הסדרת מדרכות תקניות לנוחות משתמשי הדרך, ביצוע גדר הפרדה, הסדרת שוליים, טיפול בצמתים וכו'. בפועל חברת נתיבי ישראל לא פעלה – למעט טיפול בצומת רבין גילה, אך ללא כל התייחסות להולכי הרגל אלא לכלי הרכב בלבד".

בעיריית כפר יונה אף מחדדים הטענות ואומרים, כי אי-טיפולה של נת"י במקטע המדובר, עלול לעכב משמעותית ניסיון עיריית כפר יונה ומשרד התחבורה לקדם הוספת נתיב תחבורה ציבורית".

את תגובת חברת נתיבי ישראל לא ניתן היה להשיג עד לרגע פרסום הכתבה.

לכתבות נוספות בעניין כפר יונה:

כפר יונה – חוסר אונים בשל שיבושי חשמל קבועים

כפר יונה – בנייה ללא הכרה ופקקי תנועה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן